ΓΔ: 897.01 -1.45% Τζίρος: 251.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ποια αγαθά πάνε κόντρα στο ρεύμα του αρνητικού πληθωρισμού

Ανατιμήσεις σε ψάρια νωπά (4,2%), τυριά (2,9%), γλυκά κουταλιού, μαρμελάδες και μέλι (3,5%), πετρέλαιο θέρμανσης (4,7%), φυσικό άεριο (12,2%), ιατρικές υπηρεσίες (1,1%), καύσιμα και λιπαντικά (5,6%) και διαρκή αγαθά αναψυχής (3,4%).

Οχτώ αγαθά και υπηρεσίες πήγαν κόντρα στο ρεύμα του αρνητικού πληθωρισμού στο διάστημα Μαρτίου 2020 με Μάρτιο 2021 όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για την εξέλιξη του δείκτη τιμών καταναλωτή.
Αν και ο ετήσιος πληθωρισμός εμφάνισε μείωση 1,6% η αναλυτική λίστα για τις μεταβολές τιμών σε 34 αγαθά και υπηρεσίες που παραθέτει η Στατιστική δείχνει ότι ανατιμήσεις καταγράφονται σε ψάρια νωπά (4,2%), τυριά (2,9%), γλυκά κουταλιού, μαρμελάδες και μέλι (3,5%), πετρέλαιο θέρμανσης (4,7%), φυσικό αέριο (12,2%), ιατρικές υπηρεσίες (1,1%), καύσιμα και λιπαντικά (5,6%( και διαρκή αγαθά αναψυχής (3,4%)

Σε επίπεδο κατηγοριών η μόνη ομάδα που εμφανίζει αύξηση τιμών είναι η στέγαση με 0,1%.

Την ίδια ώρα ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή το Μάρτιο συγκριτικά με το Φεβρουάριο παρουσίασε άνοδο κατά 1,2%, πράγμα που οφείλεται κυρίως στην επαναφορά των τιμών στην ομάδα ένδυση και υπόδηση στα πρό εκπτώσεων επίπεδα σημειώνοντας αύξηση 20% αλλά και σε ανατιμήσεις στη Στέγαση κατά 0,6%, στις μεταφορές κατά 2,4% και στα διαρκή αγαθά  νοικοκυριού κατά 1,1%.

Οι μεγαλύτερες μηνιαίες αυξήσεις τιμών καταγράφονται στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών αεροπλάνων με 17,1% και ακολουθούν το πετρέλαιο θέρμανσης με 5,6%, τα καύσιμα και λυπαντικά με 4,7%, τα νωπά φρούτα με 1,7% και τα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριών με 1,4% 

Σε αρνητικό «έδαφος» παραμένει ο πληθωρισμός, μείωση 1,6% τον Μάρτιο

Στο -1,6% διαμορφώθηκε ο δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα, για τον μήνα Μάρτιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε, νωρίτερα  η ΕΛΣΤΑΤ. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Μαρτίου 2020 με τον Μάρτιο 2019 δεν σημειώθηκε μεταβολή του Γενικού ΔΤΚ.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, παρουσίασε αύξηση 1,2% έναντι αύξησης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 - Μαρτίου 2020, παρουσίασε μείωση 1,7% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 - Μαρτίου 2020 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019.

H ετήσια επίδοση -1,6% οφείλεται:

  • -0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, κατεψυγμένα λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι.
  • -0,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • -16,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • -1,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • -1,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
  • -0,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
  • -1,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • -0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
  • -0,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • -1,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.

Η μηνιαία επίδοση 1,2% οφέλεται:

  • +20,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
  • +0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
  • +1,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν τις χειμερινές εκπτώσεις και λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • +2,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε αρνητικό «έδαφος» παραμένει ο πληθωρισμός, μείωση 1,6% τον Μάρτιο

Πτώση της τάξεως του 16,9% καταγράφηκε στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη. Ο Γενικός Δείκτης τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, παρουσίασε αύξηση 1,2%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποπληθωρισμός και τον Δεκέμβριο, πτώση 2,3% του δείκτη τιμών

Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης τιμών τον Δεκέμβριο αυξήθηκε κατά 0,4%, κυρίως λόγω της αύξησης 11,2% στην Ένδυση και υπόδηση, από την επαναφορά μέρους των τιμών στα προ χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων επίπεδα.