bd-sprite
Φωτο: Unsplash

Καλύπτει το 2022 η αγορά καλλυντικών τις απώλειες από το 2020

Ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Έμφαση των ελληνικών εταιρειών στις εξαγωγές.

Σε θετικό έδαφος θα κλείσει η χρονιά τελικώς σε ό,τι αφορά την αγορά των καλλυντικών, ενώ για το 2022 προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας των ελληνικών σημάτων, καθώς διαπιστώνεται σημαντικό ενδιαφέρον σε πολλές αγορές του εξωτερικού. 

Τα παραπάνω επεσήμανε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, σε επιστολή του προς τα μέλη του Συνδέσμου με αφορμή την έλευση της νέας χρονιάς, υπογραμμίζοντας ότι οι απώλειες του 2020 φαίνεται να καλύπτονται στην διετία 2021-22.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Είχε προηγηθεί ωστόσο πτώση στις πωλήσεις καλλυντικών, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 810 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ και στην ευρωπαϊκή αγορά, ο τζίρος υποχώρησε κατά 4,8% συγκριτικά με το 2019, αγγίζοντας τα 7 δισ. ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Γιαρμενίτη, μεγάλο πλήγμα στις εγχώριες πωλήσεις επέφερε η απαγόρευση δειγματισμού στα είδη μακιγιάζ και τα αρώματα, μέτρο που προσδοκάται να αρθεί το επόμενο διάστημα, κι εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν. 

Το 2022 πάντως χαρακτηρίζεται ως σταθερή χρονιά, οπότε αναμένεται να καταγραφεί ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων καθώς και του τζίρου που πραγματοποιείται στα super markets και τα πολυκαταστήματα. Τα δύο αυτά κανάλια εξάλλου, μαζί με τα φαρμακεία και τα κομμωτήρια αλλά και τα ινστιτούτα αισθητικής εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στην επιστροφή του λιανεμπορίου σε σταθερότητα.

Ο κ. Γιαρμενίτης περαιτέρω επεσήμανε ότι το 2022 η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητα του Συνδέσμου, με την Επιτροπή Εξαγωγών να δραστηριοποιείται προς την κατεύθυνση αυτή, για την διευκόλυνση των εξαγωγικών διαδικασιών, την αντιμετώπιση φορολογικών ζητημάτων, την ενίσχυση της ρευστότητας αλλά και τον ψηφιακό μετασχηματισμό και αντιμετώπιση θεμάτων που σχετίζονται με την πράσινη επιχειρηματικότητα. 

Η εξωστρέφεια θα τεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το 2022 συνολικά για τον κλάδο, καθώς παρατηρείται ισχυρό ενδιαφέρον από αγορές του εξωτερικού για καλλυντικά με ελληνική υπογραφή. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Γιαρμενίτης αναφέρει ότι ο ΠΣΒΑΚ “θα συνδέσει τις απόψεις του με το υπουργείο Εξωτερικών, το ΕΒΕΑ, το Enterprise Greece και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων”, ενώ προωθούνται συζητήσεις με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και επιμορφωτικούς φορείς αλλά και πληθώρα οργανισμών για την προώθηση και την υποστήριξη των συμφερόντων των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους. Τέλος, προγραμματίζεται να θεσμοθετηθεί ο εορτασμός της Beauty Day, τον Οκτώβριο του 2022, στο Ζάππειο Μέγαρο. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τζίρος 1,3 δισ. στα καλλυντικά το 2023 και ανάπτυξη 4% - 7% για το 2024

Η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και στην τελική τιμή των προϊόντων περιποίησης φρενάρει την αναμενόμενη ενίσχυση του τζίρου για φέτος στην αγορά καλλυντικών τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρεκόρ στις πωλήσεις των καλλυντικών φέρνουν τουρισμός και e-commerce

Η φετινή χρονιά θα κλείσει με ρεκόρ πωλήσεων στα καλλυντικά, ειδικά μέσω των φαρμακείων, εξέλιξη που αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στις αυξημένες τουριστικές ροές αλλά και στην εκτίναξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ύψη οι εξαγωγές καλλυντικών, θα ανέλθουν φέτος σε 600 εκατ.

Με ρυθμό ανάπτυξης 3,5% προβλέπεται ότι θα κινηθεί η ελληνική αγορά καλλυντικών το 2023, πρωταγωνιστούν στην αύξηση πωλήσεων τα φαρμακεία. Ανατιμήσεις λόγω της αύξησης τιμών στις πρώτες ύλες, αλλά και συνέχιση προσφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι «βλέπουν» οι έμποροι για τις εκπτώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Συγκρατημένη αισιοδοξία για αύξηση του τζίρου στη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου από τους εμπόρους της Αθήνας. Απογοήτευση στη Θεσσαλονίκη για τη συμπίεση των καταναλωτικών δαπανών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθίζηση τον Ιανουάριο στο εμπόριο με διψήφια πτώση του τζίρου

Ο δείκτης πωλήσεων λιανικής χωρίς τα καύσιμα και τα τρόφιμα έκανε «βουτιά» 11,8%. «Έλλειψη ρευστότητας, άνοδος του κόστους ενέργειας και μεταφορών και ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα στην αγορά», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΑ.