ΓΔ: 1392.87 0.85% Τζίρος: 60.97 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:29:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
inflation-πληθωρισμός
Φωτο: Shutterstock

Πίσω στη δεκαετία του '90 ο πληθωρισμός με άλμα στο 8,9% τον Μάρτιο

Τεράστιες αυξήσεις των τιμών στην ενέργεια, με το ρεύμα να ανεβαίνει 79%, το φυσικό αέριο 68% και το πετρέλαιο θέρμανσης 58,8%.

Όλα τα ρεκόρ για την εποχή όπου η Ελλάδα συμμετέχει στην ευρωζώνη έσπασε ο πληθωρισμός με την εκτίναξή του στο 8,9% τον Μάρτιο, καθώς τόσο υψηλή τιμή θα πρέπει να αναζητήσει κάνεις στα στατιστικά της δεκαετίας του '90, πριν αρχίσει η προσπάθεια για τη συγκράτηση του πληθωρισμού και την ένταξη στη νομισματική ένωση.

Με τις τιμές ενέργειας στα ύψη και κυρίως του ηλεκτρικού ρεύματος να εκτινάσσεται κατά 79%, ο πληθωρισμός ανήλθε στο 8,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ. 

Όπως δείχνουν τα επιμέρους στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, πέραν του ηλεκτρισμού, συνεχίστηκε η ισχυρή ανοδική πορεία για το φυσικό αέριο κατά 68% και για το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 58,8%, ενώ σταθερές είναι οι ανατιμήσεις και στις τιμές ορισμένων τροφίμων, όπως αυτή του ελαιόλαδου κατά 19,9% και των λαχανικών κατά 13%. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ: 

  • Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Μαρτίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2021 προέκυψε αύξηση 8,9% έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020. 
  • Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2022, παρουσίασε αύξηση 2,7% έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. 
  • Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021, παρουσίασε αύξηση 3,5% έναντι μείωσης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2019 – Μαρτίου 2020.

 

Σύγκριση Μαρτίου 2022 με Φεβρουάριο 2022

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,7% τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 0,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, τυριά, ελαιόλαδο, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά.
  • 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
  • 21,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
  • 4,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
  • 0,8% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
  • 5,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 0,5% στην ομάδα Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε κινηματογράφους - θέατρα.
  • 1,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία - καφενεία, ξενοδοχεία - μοτέλ - πανδοχεία.
  • 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Σύγκριση Μαρτίου 2022 με Μάρτιο 2021

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 8,9% τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 8,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. 
  • 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
  • 6,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 
  • 29,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. 
  • 3,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες. 
  • 15,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο. 
  • 0,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής.
  • 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 2,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. 
  • 0,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  • 2,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Korkidis-EBEP
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Η αντιμετώπιση του πληθωρισμού θα τραβήξει σε βάθος χρόνου

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, νέα άνοδο εμφάνισε και πάλι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον περασμένο Δεκέμβριο, με τις πιέσεις να συνεχίζονται έντονες κυρίως στα τρόφιμα, που εμφάνισαν ετήσιες αυξήσεις 8,9%.
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι τιμές τροφίμων συντήρησαν την ανοδική πορεία για τον πληθωρισμό

«Πρωταθλητής» αυξήσεων το ελαιόλαδο, με την τιμή του να ενισχύεται πάνω από 58%, ενώ συνολικά για τον τομέα της διατροφής η αύξηση των τιμών έφθασε στο 8,9%, με τον πληθωρισμό να διαμορφώνεται στο 3,5% για τον Δεκέμβριο.