ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πρώτο κριτήριο η καλή τιμή και για τα ψώνια των γιορτών

Πιο αποφασισμένοι να αυξήσουν φέτος τις αγορές τους είναι οι καταναλωτές ηλικίας 18 - 34 ετών, σύμφωνα με έρευνα της Capgemini σε δείγμα 6.700 καταναλωτών από Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες.

Μπορεί οι Έλληνες να προβαίνουν σε πιο μετρημένες αγορές τα τελευταία χρόνια, αναζητώντας την καλύτερη συσχέτιση τιμής-ποιότητας, ωστόσο, η ελκυστική τιμή ανάγεται στο σημαντικότερο κίνητρο και για την πλειονότητα των καταναλωτών σε Ευρώπη και Αμερική, ειδικά σε ό,τι αφορά στην εορταστική περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας, οπότε πραγματοποιείται περί το 30% του ετήσιου τζίρου στο λιανεμπόριο.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Capgemini που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 6.700 καταναλωτών από την Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ηλικιακή κατηγορία των 18-34 ετών εμφανίζει τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό για αγορές, με το 40% να δηλώνει πρόθυμο να ξοδέψει περισσότερα συγκριτικά με πέρσι, στοιχείο πολύτιμο για τους εμπόρους που επιθυμούν να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Τι ενδιαφέρει τους νέους καταναλωτές;

Τι ενδιαφέρει όμως αυτήν την κατηγορία των καταναλωτών; Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, μετά την αναζήτηση της καλύτερης τιμής, η ποικιλία και το εύρος των διατιθέμενων προϊόντων αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιλογής για το 34% των ερωτηθέντων, ενώ ακολουθεί η ταχύτητα της παράδοσης σε ό,τι αφορά τις αγορές μέσω Διαδικτύου. 

Περαιτέρω, περίπου ένας στους πέντε (22%) στο σύνολο των ερωτηθέντων κι ένας στους τέσσερις (24%) στους νέους ηλικίας 18-24 ετών αναφέρουν το θέμα της βιωσιμότητας ως κριτήριο επιλογής των αγορών τους, τόσο σε σχέση με την ποιότητα όσο και με την συσκευασία. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στο ζήτημα αυτό εμφανίζονται οι Βρετανοί, σε ποσοστό 29%, με τους Αμερικανούς και τους Ισπανούς να εμφανίζονται πιο αδιάφοροι.

Όπως απεδείχθη και κατά την πρόσφατη περίοδο προσφορών που κορυφώθηκε με την Black Friday, τα διαδικτυακά καταστήματα αναμένεται και πάλι να αποσπάσουν τα μεγαλύτερα οφέλη, προσελκύοντας ιδιαίτερα την περιζήτητη ηλικιακή ομάδα των 18-34 ετών, σύμφωνα πάντα με την Capgemini. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δαπάνες των Αμερικανών αυξήθηκαν κατά 20,2% στο διάστημα μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Black Friday, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι το 34,5% των 4,2 δισ. δολαρίων που δαπανήθηκαν online το υπό εξέταση διάστημα αφορούσαν σε αγορές μέσα από το κινητό τηλέφωνο.

Οι καταναλωτές ψωνίζουν... διαβασμένοι

Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο ενημερωμένοι από ποτέ, κάνοντας έρευνα αγοράς από πριν προκειμένου να εντοπίσουν τις πιο δελεαστικές προσφορές. Πάντως, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της McKinsey για την εορταστική περίοδο, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτιμούν την βοήθεια που μπορεί να τους προσφέρει ένας καλά προετοιμασμένος πωλητής.

Στο σημείο αυτό, οι αναλυτές κάνουν ιδιαίτερη μνεία στην σημασία της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, εκτιμώντας μάλιστα ότι δύναται να τονώσει τις πωλήσεις ενός εμπόρου ακόμη και σε ποσοστό 20%. Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου ότι για το 47% των ερωτηθέντων η αναζήτηση του ιδανικού δώρου αποτελεί τον πιο στρεσογόνο παράγοντα της εορταστικής περιόδου, ενώ ακολουθούν οι ουρές στα καταστήματα (38%) και η διαχείριση του διαθέσιμου εισοδήματος (35%) για τις εορταστικές δαπάνες. 

Πρέπει να σημειωθεί τέλος ότι η έρευνα της McKinsey αναδεικνύει και μια σημαντική μερίδα καταναλωτών που δηλώνει μηδενικό διαθέσιμο εισόδημα για εορταστικές αγορές φέτος. Πρόκειται για το 13% των ερωτηθέντων σε Καναδά και Βρετανία, το 12% των Γερμανών και το 10% των Αμερικανών. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

paixnidia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το τεστ ασφάλειας στα παιχνίδια της Temu και τα νέα μέτρα στην Ευρώπη

Ο έλεγχος της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας μη ασφαλών παιχνιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου τρίτων χωρών αποτελεί κοινό αίτημα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Παιχνιδιών.
Ekptoseis, Sales, Discounts
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση τζίρου για 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας

Σχεδόν ένας στους δύο εμπόρους εκφράζει αισιοδοξία για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, ενώ προβληματισμό προκαλεί η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας αλλά και διασύνδεση POS με την ΑΑΔΕ.
cosmetics
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τζίρος 1,3 δισ. στα καλλυντικά το 2023 και ανάπτυξη 4% - 7% για το 2024

Η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και στην τελική τιμή των προϊόντων περιποίησης φρενάρει την αναμενόμενη ενίσχυση του τζίρου για φέτος στην αγορά καλλυντικών τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διψήφια αύξηση τζίρου στο εμπόριο το δ' τρίμηνο, έπιασε τα 11 δισ. ευρώ

Ρεαλιστική κρίνεται από τους εμπόρους η αύξηση του φετινού τζίρου τελευταίου τριμήνου κατά 1 δισ. με ώθηση από την περίοδο των εορτών. Συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζεται για την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου τη Δευτέρα.