bd-sprite
Φωτο: Shutterstock

Στο τέλος της επόμενης εβδομάδας οι ανακοινώσεις για το εορταστικό «καλάθι»

«Είμαστε στις διαπραγματεύσεις γιατί αυτό που συζητάμε είναι πρώτον, ποια προϊόντα θα μπουν στο εορταστικό καλάθι που πάνω κάτω τα έχουμε συμφωνήσει», τόνισε ο υπουργός Άδ. Γεωργιάδης.

Έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα γίνουν οι ανακοινώσεις σχετικά με το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη.

«Είμαστε στις διαπραγματεύσεις γιατί αυτό που συζητάμε είναι πρώτον, ποια προϊόντα θα μπουν στο εορταστικό καλάθι που πάνω κάτω τα έχουμε συμφωνήσει, αλλά δεύτερον, θα πρέπει πριν τα ανακοινώσουμε να έχουν δέσμευση οι αλυσίδες για τη διαθεσιμότητα γιατί όταν μπαίνει κάτι στο καλάθι, θα πρέπει να το βρίσκει ο καταναλωτής» σημείωσε ο υπουργός.

Για την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής του μέτρου ο Άδ. Γεωργιάδης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 τόνισε: «Η αξία συνολικά των καλαθιών από την πρώτη εβδομάδα σε όλες τις αλυσίδες είναι σήμερα σημαντικά χαμηλότερη. Υπάρχει αλυσίδα που την πρώτη εβδομάδα είχε καλάθι συνολικής αξίας περίπου 150 ευρώ και την τέταρτη εβδομάδα συνολικής αξίας κάτω από 100 ευρώ, δηλαδή ένα τρίτο χαμηλότερα».

Επιπλέον, ανέφερε πως στα 816 προϊόντα, περίπου τα 560 προϊόντα έχουν σταθερές τιμές εδώ και ένα μήνα, σε 130 προϊόντα έχουν μειωθεί οι τιμές τους και σε συνολικά 50-60 προϊόντα έχουν αυξηθεί οι τιμές, κυρίως σε νωπά προϊόντα, που εξαρτώνται από τον καιρό και από τη διαθεσιμότητα.

«Άρα λοιπόν, είναι τελείως προφανές ότι το καλάθι έχει συμβάλει στο να κερδίζουν οι καταναλωτές λεφτά. Ο ΙΕΛΚΑ που κάνει τη μεγάλη μελέτη για τον εμπορικό κόσμο των  σουπερμάρκετ, την προηγούμενη βδομάδα δημοσίευσε μελέτη, όχι με τις καινούργιες μειώσεις και έβγαζε ότι αν κάποιος αγοράζει τα προϊόντα στο καλάθι, κερδίζει τη βδομάδα περίπου 20 ευρώ» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.

Και οι βιομηχανίες κάνουν καλύτερες τιμές στα σουπερμάρκετ, σημείωσε ο υπουργός, δεδομένου ότι μπαίνουν τα επώνυμα προϊόντα στο καλάθι. «Και αυτό γιατί συμβαίνει διότι οι βιομηχανίες βλέπουν ότι χάνουν πελάτες προς το καλάθι και ρίχνουν τις τιμές για να κρατήσουν το μερίδιο της αγοράς τους. Έτσι δουλεύει. 8 στα 10 προϊόντα στο καλάθι είναι επώνυμα πια. Δεν είναι ιδιωτικής ετικέτας» προσέθεσε ο κ. Γεωργιάδης.

Ως προς την «δεύτερη ανησυχία ότι θα ανέβουν οι τιμές έξω το καλάθι και θα πέσουν μέσα στο καλάθι, ούτε αυτό έχει συμβεί» συμπλήρωσε ο υπουργός Ανάπτυξης. «Αυτό που έχει συμβεί είναι ότι και οι τιμές έξω από το καλάθι έχουν συγκρατηθεί, γιατί ακριβώς καμία βιομηχανία δεν θέλει να έχει πολύ μεγάλη απόσταση από το καλάθι, γιατί φοβάται ότι θα χάσει τον πελάτη. Άρα το καλάθι λειτούργησε ως ένα εργαλείο συνολικής συγκράτησης των τιμών» ανέφερε χαρακτηριστικά. Αυτό συμβαίνει, εξήγησε ο υπουργός, διότι ενθαρρύνει τον ελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων και δεν επιτρέπει στις αλυσίδες με μεθόδους μάρκετινγκ να κρύψουν τι κάνουν ακριβώς με τις τιμές. «Έχουμε φτιάξει έναν αλγόριθμο τον οποίο έχουμε στείλει σε όλες τις αλυσίδες σουπερμάρκετ από πριν, τον έχουν συμφωνήσει όλοι. Με αυτό τον τρόπο οι αλυσίδες μεταξύ τους έχουν μπει μεταξύ τους σε έναν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό» ανέφερε.

«Εμένα δεν μου αρέσουν οι θριαμβολογίες όταν έχουμε ένα φαινόμενο τόσο δυσβάσταχτο για τον καταναλωτή και τον πολίτη όσον αφορά τον πληθωρισμό και ακρίβεια. Θέλω να το ξεκαθαρίσω ότι αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι ο κόσμος υποφέρει, ότι τα εισοδήματα του συμπιέζονται και ότι έχει την ανησυχία ότι υποβαθμίζει την ποιότητα της ζωής του από τον τερατώδη πληθωρισμό» είπε ο κ. Γεωργιάδης.

 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γεωργιάδης: Οριακή μείωση τιμών για 17η εβδομάδα εφαρμογής του «Καλαθιού»

Από σήμερα, Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, τέθηκαν σε εφαρμογή η επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» με 9 νέες κατηγορίες προϊόντων καθώς και το «Καλάθι της Σαρακοστής» με νηστίσιμα είδη. 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γεωργιάδης: Οι τιμές στο καλάθι θα οδηγήσουν και τα επώνυμα προϊόντα σε μείωση

Σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων επισκέφθηκε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Market In και Γαλαξίας καθώς κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».