ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:10:57 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shuterstock

Τι θέλουν οι καταναλωτές: Οι δέκα σημαντικές τάσεις στο εμπόριο

Να ψωνίζουν ηλεκτρονικά με τη μεγαλύτερη δυνατή ευκολία, χωρίς να τίθενται σε κίνδυνο τα προσωπικά τους δεδομένα, θέλουν οι καταναλωτές σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Euromonitor International.

Η ευκολία και η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων αποτελούν, σύμφωνα με έρευνα του Euromonitor International, τα δύο βασικά ζητήματα που σκιαγραφούν τις καταναλωτικές τάσεις του 2020.

Όπως αναφέρεται στη σχετική έρευνα, οι καταναλωτές προσπαθούν να βρουν μια ισορροπία μεταξύ των δύο συνισταμένων, κάτι που δεν αποτελεί πάντα εύκολη υπόθεση, καθώς η διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων μερικές φορές συγκρούεται με την επιθυμία για πιο προσωποποιημένες προτάσεις αγοράς.

Ο όγκος των προσωπικών δεδομένων που οι καταναλωτές διατίθενται να δημοσιοποιήσουν στην βιομηχανία και στο λιανεμπόριο προκειμένου να απολαύσουν πιο στοχευμένες προτάσεις προϊόντων ποικίλλει ανάλογα με τον πολιτισμό, την επικράτεια και το άτομο.

Σύμφωνα με την Euromonitor, τα εμπορικά σήματα πρέπει να βρουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ οικοδόμησης εμπιστοσύνης, παροχής ασφάλειας και παράδοσης προϊόντων και υπηρεσιών που προσθέτουν αξία για να αντισταθμίσουν τις ανησυχίες των καταναλωτών.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει η έρευνα, οι έμποροι λιανικής που επενδύουν σε προηγμένες πρακτικές εξατομίκευσης πληροφοριών και προτάσεων στους καταναλωτές λαμβάνουν 17% περισσότερα έσοδα σε σύγκριση με εκείνους που χρησιμοποιούν λιγότερο εξελιγμένες μεθόδους, σύμφωνα με το Liveclicker (σ.σ. παγκόσμιος προμηθευτής λύσεων εξατομίκευσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε πραγματικό χρόνο). Η πίεση για να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία στους καταναλωτές προκαλεί τη βιομηχανία και τους λιανοπωλητές να αυξήσουν τη συλλογή τους από τα δεδομένα των καταναλωτών ώστε να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά για ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.

Σύμφωνα με την Έρευνα Βιομηχανικών Καταναλωτών της Euromonitor International 2018, το 76% των στελεχών της βιομηχανίας αναμένουν από τις εταιρείες τους να διερευνήσουν αναδυόμενα επιχειρηματικά μοντέλα για να προσεγγίσουν νέους καταναλωτές ή να εμβαθύνουν τη σχέση τους με τους σημερινούς καταναλωτές. Πολλά από αυτά τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα βασίζονται στη συλλογή προσωπικών δεδομένων για να κάνουν πιο ανθεκτικές τις πρακτικές μάρκετινγκ που υλοποιούν.

Ωστόσο, όσο οι εταιρείες επενδύουν σε ένα ακριβό μάρκετινγκ που βασίζεται σε αλγόριθμους και μεθόδους συλλογής δεδομένων, τόσο οι καταναλωτές δαπανούν λιγότερο χρόνο για να ερευνήσουν επιλογές προϊόντων.

Παράλληλα, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να ανησυχούν όλο και περισσότερο για το ποιος έχει πρόσβαση στα δεδομένα τους και πώς αυτά χρησιμοποιούνται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης μιας νέας καταναλωτικής τάσης της «Ιδιωτικής Εξατομίκευσης» που σύμφωνα με την Euromonitor σημαίνει ότι οι καταναλωτές πιθανώς να αποχωριστούν τις ψηφιακά κατασκευασμένες εμπειρίες που δεν θεωρούν ότι προσδίδουν αξία στη ζωή τους.

«Η ευκολία και ο έλεγχος των προσωπικών δεδομένων αποτελούν τα βασικά θέματα που συνδέουν τις συνολικά δέκα καταναλωτικές τάσεις το 2020», λέει η Τζίνα Γουέστμπρουκ (Gina Westbrook), Director of consumer trends στην Euromonitor International προσθέτοντας ότι «οι καταναλωτές βάζουν τον εαυτό τους πρώτο καθώς αναζητούν τρόπους απλούστευσης της ζωής τους».

Οι δέκα σημαντικότερες τάσεις

Με βάση την Euromonitor, οι δέκα πρώτες καταναλωτικές τάσεις του 2020 είναι:

Πέρα από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική. Οι καταναλωτές την «αγκαλιάζουν» προς όφελος της δικής τους ευκολίας και οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν αυτήν την τεχνολογία για να αυτοματοποιούν τις λειτουργίες και να παρέχουν εξατομικευμένες λύσεις.

Πιάσε με σε Δευτερόλεπτα: Με την ποσότητα των πληροφοριών που είναι άμεσα διαθέσιμες, η καταγραφή της προσοχής των καταναλωτών απαιτεί συνοπτικό, συναφές και πολυαισθητικό περιεχόμενο το οποίο μπορεί να τύχει επεξεργασίας σε μια στιγμή.

Κινητικότητα χωρίς τριβές: Οι καταναλωτές θέλουν διαμορφωμένες και εξατομικευμένες επιλογές μεταφοράς, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το χρόνο, τον προϋπολογισμό, τον καιρό και την ευκαιρία για ένα απρόσκοπτο ταξίδι.

Απευθύνεται σε όλους: Η αυθεντικότητα και η ένταξη βρίσκονται στο προσκήνιο. Τα εμπορικά σήματα αναμορφώνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους ώστε να είναι προσιτά σε όλους όπως πχ για άτομα με ειδικές ανάγκες. Η ποικιλομορφία θα αποτελέσει βασικό μέτρο της σημασίας του κάθε brand.

Προσέχω τον εαυτό μου: Η ψυχική ευημερία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των ανησυχιών των καταναλωτών και θα διαμορφώσει το μέλλον της κοινωνικοποίησης. Υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα με λειτουργικά χαρακτηριστικά που βοηθούν στην επίτευξη ευεξίας, πχ τρόφιμα με συστατικά που συμβάλουν στην αποβολή του στρες.

Πολυλειτουργικά σπίτια: Η δυνατότητα που έχουν οι καταναλωτές να κάνουν τα πάντα - εργασία, αγορές, άσκηση και άλλες δραστηριότητες - από την άνεση του σπιτιού τους μετατοπίζει τις συνήθειες τους να περιστρέφονται γύρω από την κατ’ οίκον κατανάλωση.

Ιδιωτική εξατομίκευση: Οι καταναλωτές επιθυμούν προσαρμοσμένες εμπειρίες, αλλά ανησυχούν για τη συλλογή και την ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων. Οι καταναλωτές πιθανότατα θα αποκλείσουν τις ψηφιακά κατασκευασμένες εμπειρίες που δεν προσθέτουν αξία.

Περήφανα τοπικά προϊόντα γίνονται παγκόσμια: Οι καταναλωτές επιστρέφουν στις ρίζες τους. Εμπορικά σήματα ξεκινούν την παγκόσμια πορεία τους προς την επιτυχία, δίνοντας έμφαση στα τοπικά διαπιστευτήρια τους. Οι πολυεθνικές γίνονται όλο και πιο εξελιγμένες στη διαμόρφωση των προϊόντων τους στην εκάστοτε τοπική κουλτούρα.

Επαναστάτες της επαναχρησιμοποίησης: Οι καταναλωτές αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για προϊόντα μιας χρήσης για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και των αποβλήτων. Τα νέα κυκλικά επιχειρηματικά μοντέλα στοχεύουν να προσφέρουν περισσότερα με λιγότερα, μέσω της κοινής χρήσης, επαναχρησιμοποίησης, ανανέωσης και εκμίσθωσης.

Θέλουμε καθαρό αέρα παντού: Ο αντίκτυπος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην υγεία γίνεται ευρέως γνωστός με τον κλιματικό ακτιβισμό να κλιμακώνεται. Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πιέσεις για την παροχή λύσεων που διασφαλίζουν το περιβάλλον και τους καταναλωτές από τις επιπτώσεις της κακής ποιότητας του αέρα και εν γένει της προστασίας του περιβάλλοντος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένος κατά 8% ο τζίρος του εμπορίου παρά την πτώση των πωλήσεων

Οι αυξήσεις των τιμών στα σούπερ μάρκετ που έχουν ενισχύσει και τη φετινή χρονιά τον τζίρο τους, έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε λιγότερες αγορές, ενώ παρόμοια είναι η εικόνα και στα καύσιμα. Ενισχυμένος τζίρος και όγκος για τα ηλεκτρονικά είδη.
supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λύγισαν οι καταναλωτές τον Νοέμβριο, φόβοι για δύσκολο Ιανουάριο

Μόνο την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου τονώθηκαν οι πωλήσεις τροφίμων από το «καλάθι» του νοικοκυριού, ενώ την τελευταία καταγράφηκε μεγάλη πτώση. Καθίζηση μετά τις γιορτές φοβούνται έμποροι και προμηθευτές.