bd-sprite
ΑΠΕ

Πλακιωτάκης: Η σύμβαση παραχώρησης της ΟΛΠ δεν προβλέπει άδεια ναυπηγείου

«Για την κυβέρνηση δεν υπάρχει σκέψη τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης» ξεκαθάρισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας στη Βουλή.

Την διαβεβαίωση ότι η κυβέρνηση δεν μελετά μια πιθανή τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα του Πειραιά ώστε να δοθεί άδεια κατασκευής ναυπηγείου στην ΟΛΠ Α.Ε. παρείχε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης. Συγκεκριμένα ο κ. Πλακιωτάκης απαντώντας σε ερώτηση της Βουλευτή του Μέρα25 κυρίας Φωτεινής Μπακαδήμα αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ σύμφωνα με την οποία απορρίπτεται η προσφυγή της Περιφέρειας Αττικής κατά της ΟΛΠ Α.Ε. για την μη κατασκευή ναυπηγείου επεσήμανε τα εξής :

«Για την κυβέρνηση δεν υπάρχει σκέψη τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης.

Αταλάντευτη και διαχρονική θέση μας είναι η υποστήριξη των 450 ναυπηγοεπισκευαστικών και των 1500 υποστηρικτικών επιχειρήσεων, που συνολικά παρέχουν 20.000 μόνιμες και περίπου 7.000 ακόμη περιοδικές θέσεις εργασίας.

Στόχος μας είναι η αναβάθμιση των ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών, η επίλυση προβλημάτων και η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού πλοίων, κυρίως της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας , στον Πειραιά και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Υπενθυμίζω ότι η Σύμβαση Παραχώρησης, που κυρώθηκε με το Νόμο 4404/2016, όσον αφορά τη Ναυπηγοεπισκευή αποτύπωσε την από δεκαετιών υφιστάμενη κατάσταση, ότι δηλαδή ο ΟΛΠ είναι ο εκμισθωτής των Ναυπηγοεπισκευαστικών Υποδομών και δεν έχει καμία εμπλοκή ή ανάμιξη σε ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες.

Οι Ναυπηγοεπισκευαστικές Δραστηριότητες ασκούνται αποκλειστικά από τις επιχειρήσεις, που είναι εγγεγραμμένες στο Εθνικό Μητρώο Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων του Νόμου 3551/2007. Με απλά λόγια, με τη Σύμβαση Παραχώρησης του 2016, παραχωρήθηκε στον ΟΛΠ η άσκηση και εκμετάλλευση συγκεκριμένων υπηρεσιών στο Λιμάνι του Πειραιά.

Η Ναυπηγοεπισκευαστική Δραστηριότητα δεν συγκαταλέγεται μεταξύ εκείνων, που παραχώρησε το Ελληνικό Κράτος στον ΟΛΠ. Επομένως σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης ο ΟΛΠ δεν έχει δικαίωμα να ιδρύσει Ναυπηγείο, ούτε και να εμπλακεί με οποιοδήποτε τρόπο (ούτε ως διαμεσολαβητής) σε ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες.

Γνωρίζοντας όλα αυτά, η κυβέρνηση δεν ενέκρινε την ίδρυση ναυπηγείου στο Μaster Plan του ΟΛΠ.

Να διευκρινίσω, με την ευκαιρία, ότι το ΣτΕ με την 766/2020 απόφασή του, δεν έδωσε την δυνατότητα στον ΟΛΠ να ιδρύσει ναυπηγείο. Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο απεφάνθη, ότι επιτρέπεται η ίδρυση μεταποιητικών δραστηριοτήτων υψηλής όχλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Δεδομένου ότι η απορριπτική απόφαση της Περιφέρειας Αττικής στο αίτημα του ΟΛΠ για την ίδρυση ναυπηγείου, βασιζόταν στην απαγόρευση ίδρυσης ναυπηγείου υψηλής όχλησης στην Αττική, το ΣτΕ ανέπεμψε το ζήτημα στην Περιφέρεια Αττικής για νέα κρίση.

Εμάς μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής. Στις υποχρεωτικές επενδύσεις της ΟΛΠ Α.Ε. προβλέπεται ότι στη Ζώνη θα επενδυθούν συνολικά 55 εκατ. Ευρώ., συμπεριλαμβανομένων και των πλωτών δεξαμενών.

Ως τώρα έχουν επενδυθεί τα 31 εκατ. ευρώ και εκκρεμούν να επενδυθούν άλλα 24 εκατ. ευρώ. Αυτός είναι ο στόχος μας για να επιλυθούν τα προβλήματα και να προσεγγίσουμε τα Ελληνόκτητα πλοία να επιστρέψουν στη Ζώνη», κατέληξε.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χ. Στυλιανίδης: Προτεραιότητα η ασφάλεια στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε πως πραγματοποιούνται έλεγχοι στα λιμάνια για το αν τηρούνται οι νέες οδηγίες για τη μεταφορά οχημάτων με χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρήστος Στυλιανίδης: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα

Ανάμεσα στα άλλα δήλωσε στο συνέδριο Επιμελητηρίων Κρήτης ότι «Αναζητούμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, που θα βασίζονται στην Αναπτυξιακή Τράπεζα».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χ. Στυλιανίδης: Οι εργαζόμενοι το πολυτιμότερο κεφάλαιο της ναυτιλίας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε πως η διαρκής αναβάθμιση των δεξιοτήτων, είναι απαραίτητο να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές αλλαγές και τις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Στυλιανίδης: Στοίχημα η πράσινη μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές

Ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι πρέπει να υπάρξει ένα μείγμα της ιδιωτικής και της δημόσιας χρηματοδότησης, αφού στο τέλος ο στόχος όλων μας είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σύντομα ξεκινούν εργασίες για το νέο προβλήτα κρουαζιέρας στον Πειραιά

Το έργο αυτό που αναμένεται να αρχίσει το επόμενο διάστημα αφού λάβει και τις σχετικές άδειες από το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι ένα έργο που επιδοτείται σημαντικά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ.