ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Nick Paleologos / SOOC

Χρ. Στυλιανίδης: Στοίχημα η πράσινη μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές

Ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι πρέπει να υπάρξει ένα μείγμα της ιδιωτικής και της δημόσιας χρηματοδότησης, αφού στο τέλος ο στόχος όλων μας είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.

Η αναζήτηση νέων χρηματοδοτικών μηχανισμών που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της «πράσινης ναυτιλίας», που σκοπό έχει αφενός την ψηφιοποίηση αλλά κυρίως το μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα στο περιβάλλον, είναι το στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε, ανέφερε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης στο πλαίσιο του πρώτου διεθνούς συνεδρίου, Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), το οποίο πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη σήμερα και αύριο, υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας  Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας απευθυνόμενος στους συνέδρους της ενότητας για τις «Θαλάσσιες Μεταφορές: Βιωσιμότητα και Απανθρακοποίηση», υπογράμμισε την βούληση και αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης και ειδικά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ, αλλά και ευρύτερα της παγκόσμια ναυτιλιακής κοινότητας για την «πράσινη ναυτιλία». Μάλιστα, υπενθύμισε πως οι ενέργειες για αυτό βασίζονται στον ρεαλισμό και ταυτόχρονα στον ριζοσπαστισμό.

Βρισκόμαστε στο σταυροδρόμι της επιλογής του καυσίμου που θα απαιτεί η ναυτιλία την επόμενη μέρα, σημείωσε ο κ. Στυλιανίδης και συμπλήρωσε πως πρέπει αυτήν την απάντηση να μας την δώσει η επιστήμη και η έρευνα. Επίσης, τόνισε πως για να γίνει αυτό πρέπει να προχωρήσουμε με την αντίστοιχη ενίσχυση με πόρους, γιατί αυτές θα καθορίσουν τις αποφάσεις για το καύσιμο. Όπως είπε, πρέπει να υπάρξει ένα μείγμα της ιδιωτικής και της δημόσιας χρηματοδότησης, αφού στο τέλος ο στόχος όλων μας είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.

Ο Αντώνης Βενιέρης, Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Ελλάδος, σημείωσε πως παρόλο που ακόμη και σήμερα το 90% της παγκόσμιας εμπορευματικής μεταφοράς γίνεται μέσω της ναυτιλίας, το ανάλογο αποτύπωμα των ρύπων, σύμφωνα με τους σχετικούς δείκτες, αγγίζει μόλις το 3%. Σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όλοι στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την μέγιστη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, τους οποίους και καλώς θέτει, για το 2030, καθώς το θεσμικό – νομικό πλαίσιο δημιουργεί καταστάσεις που όχι μόνο δεν οδηγούν στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά μπορεί να γεννήσει προβλήματα ακόμη και στη λειτουργία του κλάδου, αλλά και των λιμένων.

Χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Βενιέρης πως με τις ρυθμίσεις της ΕΕ θα χάνονται έσοδα, θέσεις εργασίας και εν κατακλείδι το περιβάλλον δεν θα είναι κερδισμένο στις περιπτώσεις που ένα πλοίο προερχόμενο πχ από την Ασία, κάνει απλώς μια στάση σε ένα λιμάνι γειτονικών χωρών, στις οποίες δεν ισχύουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες.

Ο Διευθυντής Επικοινωνίας και Πολιτισμού στην TEU Shipping and Forwarding, Θεόδωρος Βαφειάδης σημείωσε πως στόχος όλων είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, ωστόσο είναι ένα ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί πολυεπίπεδα. Όπως είπε, ακόμη δεν έχουν δοθεί απαντήσεις σε πολύ σημαντικά ζητήματα που αφορούν την παγκόσμια ναυτιλία. Σύμφωνα με τον κ. Βαφειάδη ακόμη δεν υπάρχουν ξεκάθαρες απαντήσεις στην χρήση του καυσίμου, της αλλαγής των καυστήρων, δηλ. των κινητήρων των πλοίων, αλλά και βέβαια στους χώρους αποθήκευσης αντίστοιχα των καυσίμων.  Ο ίδιος επισήμανε πως πρέπει συνολικά να αντιμετωπιστεί το ζήτημα στις θαλάσσιες μεταφορές, φτιάχνοντας όμως την αλυσίδα στη ροή από τους τόπους παραγωγής των εμπορευμάτων, στη διακίνησή τους και τελικά στην υποδοχή τους στα λιμάνια.

Τον συντονισμό της συζήτησης είχε ο διπλωματικός συντάκτης της ΕΡΤ, Φάνης Παπαθανασίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plakiotakis
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αναβολή του νέου κανονισμού στα ναυτιλιακά καύσιμα ζήτησε ο Γ.Πλακιωτάκης

Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την ανάγκη να εκτιμηθούν περισσότερο οι επιπτώσεις για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων από την χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
papastergiou, παπαστεργιου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πιστοποιημένο Green Data Center η Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Η σχετική αξιολόγηση ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου με τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Ανακοίνωσε τη σύσταση ενός ειδικού Ταμείου Απανθρακοποίησης

Το Ταμείο αυτό, όπως είπε, «οι πόροι του οποίου θα μπορούσαν τελικά να ανέλθουν σε 2 δισ. ευρώ, ανάλογα με την τιμή του δικαιώματος άνθρακα, πρόκειται να χρηματοδοτήσει τη σύνδεση των νησιών μας με το ηπειρωτικό δίκτυο».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: Η προστασία του περιβάλλοντος είναι και γαλάζια

Ο πρωθυπουργός σε άρθρο του για την 9η διεθνή διάσκεψη για τους ωκεανούς «Our Oceans» (OOC-9), τονίζει ότι δεν είναι δυνατό να υπάρχει οικονομική ευημερία αν δεν βρίσκεται σε αρμονία με το περιβάλλον.