ΓΔ: 1705.16 0.53% Τζίρος: 390.63 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Τσίπρας
Φώτο: Shutterstock

Ξέσπασε πόλεμος κυβέρνησης - ΣΥΡΙΖΑ για «νέα διαπλοκή»

Στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης βρέθηκε η απόφαση της κυβέρνησης για αλλαγή στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης με απομάκρυνση των αρχαίων από το Σταθμό Βενιζέλου.

Σκληρή αντιπαράθεση κυβέρνησης - ΣΥΡΙΖΑ, με εκατέρωθεν κατηγορίες για διαπλοκή με επιχειρηματικά συμφέροντα, ξέσπασε με αφορμή τις αλλαγές στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, που ανακοίνωσε από την ΔΕΘ ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, έκανε λόγο για «δώρο του κ. Μητσοτάκη στο νέο εθνικό εργολάβο και επιστροφή στη διαπλοκή», σχολιάζοντας την απόφαση του πρωθυπουργούγια επιλογή της λύσης της απομάκρυνσης των αρχαίων από το Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επανατοποθέτησής τους.

Σε δήλωσή του αμέσως μετά τη συνάντησή του με μέλη της Κίνησης Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ενημέρωση που είχε, αναφερόμενος στην ανακοίνωση της σχετικής απόφασης του πρωθυπουργού για τον Σταθμό Βενιζέλου από το βήμα των εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ, ο κ. Τσίπρας δήλωσε:

«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία γκάφα, για μια προχειρότητα από την πλευρά του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε "πάσα" στον νέο εθνικό εργολάβο, παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά για ένα πολύ σημαντικό και ωραία δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση και στην "πλάτη" των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να αυξήσει τα διόδια στην Αττική Οδό.

Αυτή είναι η πραγματικότητα. Θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια. Επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην "πλάτη", όμως, των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το Μετρό και βεβαίως εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης».

Ο ίδιος τόνισε πως σε αυτό το ψευτοδίλημμα «αρχαία ή μετρό», η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βρήκε τη λύση «και αρχαία, και μετρό» και τώρα με την απόφαση του πρωθυπουργού πάμε στο «ούτε αρχαία, ούτε μετρό».

«Γνωρίζει καλά τη λέξη "διαπλοκή"»

Με δριμύτητα αντεπιτέθηκε στον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, τονίζοντας πως «ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις “εργολάβος” και “διαπλοκή”. Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από “μουσαμάδες”...».

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού ο κ. Πέτσας σημείωσε πως «του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: «Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας». 

«Σε αυτό το πλαίσιο ο Πρωθυπουργός τόνισε στη Δ.Ε.Θ. ότι η πρόταση της Κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν “και Μετρό και αρχαία”», κατέληξε ο κ. Πέτσας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Apasxolisi, Employment, Symfonia, Deal
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σύμβαση ΥΠΑΝ με Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ για κατασκευή δυο ερευνητικών κτιρίων

Η σύμβαση υπογράφτηκε ανάμεσα στο υπουργείο Ανάπτυξης και το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ για την ανέγερση δύο υπερσύγχρονων ερευνητικών κτιρίων αξίας 14,5 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Train
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζουν έλεγχοι... υγείας σε 40 πεζογέφυρες του μετρό από τη ΣΤΑΣΥ

Στο μικροσκόπιο η δομική υγεία γερασμένων πεζογεφυρών, συνολικού μήκους σχεδόν μισού χιλιομέτρου, στις γειτονιές της Αθήνας. Δεν έχει επιθεωρηθεί ως τώρα η μεταλλική πεζογέφυρα 43,5 μέτρων πάνω από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Φράγμα, Λίμνη Πλαστήρα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κληρώνει για αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα άνω των 122 εκατ. ευρώ

Προσφορές για δύο μεγάλης σημασίας έργα που θα καλύψουν συνολικά τις αρδευτικές ανάγκες 57.640 στρεμμάτων στην Πελοπόννησο. Προωθούνται 32 φράγματα ανά την επικράτεια προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κουρέτας: Να πάρουν έργα 100-150 εκατ. κατασκευαστικές της Θεσσαλίας

Εν μέσω της σκληρής αντιπαράθεσης μεγάλων και μικρών κατασκευαστικών για τα έργα στη Θεσσαλία, ο περιφερειάρχης ζητά να κατανεμηθούν έργα και σε τοπικές εταιρείες. Τα χρονοδιαγράμματα των έργων και η πρόοδος έως τώρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κυκλοφοριακή ανάσα στην Αττική με τον τριπλό κόμβο του Σκαραμαγκά

Παίρνει ζωή το έργο που «στοίχειωσε» επί σειρά ετών με χρηματοδότηση 55 εκατ. από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Bypass στο κυκλοφοριακό έμφραγμα της Δ. Αττικής με σύστημα τριών ανισόπεδων κόμβων.