ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Η απολιγνιτοποίηση με τα μάτια των επιχειρηματιών

Ο Κλ. Ακτενίζογλου πρόεδρος της Πρωτοβουλίας «Ελλάδα 2028-Παρατηρητήριο Απολιγνιτοποίησης», γράφει στο Business Daily για την μεγάλη πρόκληση της μετάβασης στη μετά λιγνίτη εποχή.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ενεργειακή μετάβαση προκαλεί το ενδιαφέρον κρατών και επιχειρήσεων που βλέπουν σε αυτή την ευκαιρία για επενδύσεις και δημιουργία πλούτου.

Ως επιχειρήσεις που η δραστηριότητά μας συνδέεται ευθέως με την εξόρυξη του λιγνίτη και τους λιγνιτικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα ότι στην πραγματικότητα η ενεργειακή μετάβαση είναι ένας γρίφος που ακόμα και σήμερα ζητά τη λύση του.

Γιατί η ενεργειακή μετάβαση παραμένει ένας άλυτος γρίφος;

Γιατί στην πραγματικότητα ακόμα δεν έχουν απαντηθεί δύο κεφαλαιώδους σημασίας ζητήματα: μπορούν οι εναλλακτικές/ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να καλύψουν ενεργειακά μια χώρα σαν την Ελλάδα χωρίς δυνατότητα αποθήκευσης της παραγόμενης ενέργειας;

Μπορεί κάποια άλλη μορφή ενέργειας να καλύψει ανάγκες και ταυτόχρονα να είναι ενεργειακά αυτόνομη σε μια περιοχή με μεγάλες γεωπολιτικές προκλήσεις;

Μπορεί η εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας να αντισταθμίσει θέσεις εργασίας;

Μπορούν οι ΑΠΕ να αναπληρώσουν τον μεγάλο πλούτο που θα χαθεί από την ενεργειακή μετάβαση;

Σήμερα, η εξόρυξη λιγνίτη συμβάλλει στο 1% του ΑΕΠ, με ποιο τρόπο αυτό θα καλυφθεί;

Αποφασίσαμε λοιπόν να παρακολουθήσουμε το Ελληνογερμανικό Φόρουμ στο Βερολίνο το οποίο διοργανώθηκε σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για τη χώρα μας.

Πήγαμε εκεί αφενός για να αξιολογήσουμε πόσο σοβαρό είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας και ειδικά για την περιοχή μας, τη Δυτική Μακεδονία.

Αφετέρου, ήταν μια αφορμή να κάνουμε διερευνητικές συναντήσεις γνωριμίας με την πολιτική ηγεσία της χώρας η οποία καταρχάς έδειξε πρόθυμη να μας ακούσει.

Αυτό που κάνουμε σαφές σε κάθε επαφή μας με την κυβέρνηση ή και με επενδυτές είναι ότι ως επιχειρηματίες ενδιαφερόμαστε για προσοδοφόρες εναλλακτικές λύσεις που θα διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Δεν έχουμε κανένα λόγο να κρύψουμε ότι απαντήσεις για την ώρα δεν έχουμε πάρει.

Το αίτημά μας η κυβέρνηση να αναθεωρήσει τα χρονοδιαγράμματα της διαδικασίας απολιγνιτοποίησης παραμένει ενώ επιμένουμε στη δυνατότητα συμμετοχής των επιχειρήσεων της περιοχής μας στη δημιουργία κερδοφόρων ενεργειακών κοινοτήτων.

Ο λιγνίτης έκανε τη χώρα ενεργειακά σταθερή, δημιούργησε θέσεις εργασίας στη Δυτική Μακεδονία και πλούτο για ολόκληρη τη χώρα. Οπότε, δίκαιη νοείται η μετάβαση που διατηρεί θέσεις εργασίας και επιτρέπει σε όλους εμάς να ζούμε και να ευημερουμε από την εργασία μας. Δέκα χρόνια μετά την κρίση, δικαιούμαστε κι εμείς, όπως και οι υπόλοιποι Έλληνες να αντιμετωπίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Για την ώρα αυτό δεν συμβαίνει.

*Ο Κλεάνθης Ακτενίζογλου είναι πρόεδρος της Πρωτοβουλίας «Ελλάδα 2028-Παρατηρητήριο Απολιγνιτοποίησης», μια πρωτοβουλία των επιχειρηματικών της Δυτικής Μακεδονίας με στόχο να συμμετάσχει στο σχεδιασμό της ενεργειακής μετάβασης για τη διασφάλιση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στην περιοχή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mousouroulis-apolignitopoiisi-sdam
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το στρατηγικό Σχέδιο Μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή

Για τον σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση μεγάλων επενδύσεων στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης γράφει στο Business Daily ο Κωστής Μουσουρούλης, πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης προς μια κλιματικά ουδέτερη και κυκλική οικονομία.
ΑΠΟΨΕΙΣ

Μπορεί να υπάρξει «καθαρή» παραγωγή ενέργειας από τον άνθρακα;

Οι αναπτυγμένες χώρες εγκαταλείπουν τον άνθρακα, αλλά όχι και οι αναπτυσσόμενες. Η αναζήτηση αποτελεσματικής τεχνολογίας δέσμευσης των ρύπων και το βραβείο 100 εκατ. δολ. που προσφέρει ο Έλον Μασκ. Γράφει ο Ραφαήλ Μωυσής. 
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο σωστός δρόμος για τη μετάβαση στην εποχή της πράσινης ενέργειας

Η κατασκευή μονάδων πράσινης ενέργειας, όπως οι ανεμογεννήτριες και τα ηλεκτρικά οχήματα, απαιτεί γενικά περισσότερα μέταλλα σε σχέση με τις μονάδες ορυκτών καυσίμων. Γράφει ο Ραφαήλ Μωυσής*.