ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shuterstock

Επενδύσεις εκατομμυρίων στα ηλεκτρικά πατίνια

«Μαγνήτης» επενδυτών στις startups που δραστηριοποιούνται στα ηλεκτρικά πατίνια γίνεται η μεγάλη αύξηση της δημοτικότητάς τους, παρότι οι κυβερνήσεις σπεύδουν να εφαρμόσουν μέτρα περιορισμού της χρήσης.

Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η γερμανική startup Tier Mobility, που διαχειρίζεται ηλεκτρικά πατίνια, έχει καταφέρει να συγκεντρώσει περισσότερα από 136 εκατ. δολάρια και έχει εξαπλωθεί σε πάνω από 50 πόλεις, παρέχοντας περισσότερες από 17 εκατ. βόλτες στους πελάτες της. Πρόκειται για ένα success story που επιβεβαιώνει ότι η αγορά των ηλεκτροκίνητων πατινιών βρίσκεται σε άνθιση σε Ευρώπη και Αμερική.

Η Tier, που εδρεύει στο Βερολίνο, πρόσθεσε την RTP Global, την Novator Partners, και έναν τρίτο επενδυτή που αρνήθηκε να κατονομάσει, στη λεγόμενη συλλογή κεφαλαίων της Σειράς Β που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο και με την οποία κατάφερε να συγκεντρώσει χρηματοδότηση 100 εκατ. δολαρίων, σε μια εποχή αυξανόμενου ρυθμιστικού ελέγχου.  

Ο CEO της Tier, Lawrence Leuschner δήλωσε ότι η εταιρεία του έχει δημιουργήσει μια νέα επιχείρηση λιανικού εμπορίου για την ανακαίνιση και πώληση παλιών πατινιών που έχουν αφαιρεθεί από το στόλο του μετά από μερικούς μήνες χρήσης. «Από το Νοέμβριο, έχουμε πουλήσει μεταξύ 4.000 και 5.000 από τα μοντέλα», ανέφερε σε συνέντευξή του.

Τα μοντέλα πωλούνται έναντι 699 ευρώ μαζί με δωρεάν κράνος, ασφάλιση, πινακίδα και εγγύηση ενός έτους, σύμφωνα με τον Leuschner που δήλωσε ακόμα ότι περίπου το 85% του στόλου της Tier χρησιμοποιεί μπαταρίες που μπορούν να αφαιρεθούν.  Έτσι, η εταιρεία δεν χρειάζεται να μεταφέρει παρά μόνο τις μπαταρίες για φόρτιση στις αποθήκες της μειώνοντας τα λειτουργικά της κόστη κατά 40%. 

Η αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρονικών πατινιών παγκοσμίως βοήθησε τους μεγαλύτερους παίκτες της βιομηχανίας να επιτύχουν κέρδη πολλών δισ. δολαρίων. Η δημοτικότητα των εταιρειών που μπήκαν πρώτες στην αγορά αυτή στις ΗΠΑ και τον Καναδά προκάλεσε την εμφάνιση νέων ανταγωνιστών σε ολόκληρη την Ευρώπη τα τελευταία δύο χρόνια. Τον Ιανουάριο, η εταιρεία Bird Rides Inc. της Καλιφόρνια εξαγόρασε την γερμανική ανταγωνίστριά της Circ χωρίς να δημοσιοποιηθεί το ποσό που κατέβαλε. 

Οι ρυθμιστικές αρχές καθίστανται λιγότερο ανεκτικές στα πατίνια καθώς η δημοτικότητά τους αυξάνεται. Το Μόντρεαλ πρόσφατα απαγόρευσε τα ηλεκτροκίνητα πατίνια, λέγοντας ότι ήταν πολύ συχνά σταθμευμένα παράνομα, ενώ μια σειρά από πόλεις των ΗΠΑ περιορίζουν τους πιθανούς δημόσιους χώρους χρήσης τους.

Στην Ευρώπη, η Γερμανία πρότεινε κανόνες που απαιτούν άδεια στάθμευσης σε δημόσιους χώρους, ενώ και η Γαλλία το περασμένο έτος εισήγαγε επίσης αρκετούς νέους κανόνες ασφαλείας για να εξασφαλίσει ότι τα πατίνια διαθέτουν τα κατάλληλα φώτα και συστήματα πέδησης. Στη Βρετανία, είναι παράνομο να οδηγεί κανείς ένα πατίνι σε δημόσιους δρόμους. Ωστόσο, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο επικαιροποίησης της νομοθεσίας για την χρήση των πατινιών στο πλαίσιο μιας κανονιστικής αναθεώρησης που θα διεξαχθεί φέτος. Και στην Ελλάδα αναμένεται σύντομα νομοθετική πρωτοβουλία που θα ρυθμίζει το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα scooters.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί οι Γερμανοί γυρίζουν την πλάτη στο αεροπλάνο και επιλέγουν το τρένο

Οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας προσελκύουν τους επιβάτες. Με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 450 χλμ. την ώρα ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί επιλέγουν το τρένο για τις μεταφορές τους στη χώρα.
germania-train
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Ακινητοποιημένα τα μέσα μαζικής μεταφοράς λόγω απεργίας

Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία, στο μετρό και στο τραμ σε 15 από τα 16 κρατίδια διεκδικούν μεταξύ άλλων αυξήσεις στις αποδοχές, μεγαλύτερα διαστήματα ανάπαυσης και περισσότερες ημέρες διακοπών.
ΔΙΕΘΝΗ

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις απειλούν την γερμανική αγορά με ελλείψεις

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις συνολικά 500.000 εργαζομένων στα τρένα, στα υπεραστικά λεωφορεία, σε πολλά αεροδρόμια και στο προσωπικό των αυτοκινητοδρόμων εκτιμάται ότι θα προκαλέσει άνευ προηγουμένου προβλήματα σε όλη τη Γερμανία.