ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κινδυνεύουν με χρεοκοπία μέχρι τον Μάιο οι μισές αεροπορικές

Μόνο με τη στήριξη από τις κυβερνήσεις θα μπορέσουν να ξεπεράσουν την πανδημία οι αεροπορικές εταιρείες, προειδοποιεί ο συμβουλευτικός οίκος CAPA Centre for Aviation.

Η πανδημία του νέου κορονοϊού μπορεί να χρεοκοπήσει τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως μέχρι το τέλος Μαΐου, εκτός και αν οι κυβερνήσεις και η βιομηχανία κάνουν συντονισμένα βήματα για να αποφύγουν μια τέτοια κατάσταση, προειδοποιεί στέλεχος συμβουλευτικής εταιρείας. Σύμφωνα με δημοσίευση της ΙΑΤΑ την περασμένη εβδομάδα, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν μέχρι και 113 δισ. δολάρια απώλειες στα έσοδα τους φέτος .

Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί σε αθέτηση υποχρεώσεων ή έχουν παραβιάσει ήδη δανειακές συμβάσεις, τονίζει σε ανακοίνωση της η συμβουλευτική αεροναυτιλίας CAPΑ (CAPA Centre for Aviation). Οι αεροπορικές εταιρείες ξοδεύουν τα αποθέματα ρευστότητας γρήγορα, ενώ τα αεροπλάνα τους παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος και αυτά που πετάνε είναι σχεδόν άδεια. «Συντονισμένες κινήσεις από κυβερνήσεις και βιομηχανία χρειάζονται άμεσα, για να μπορέσει να αποφευχθεί η καταστροφή», σημειώνει η CAPΑ. Αλλιώς, «εξερχόμενη από την κρίση, η βιομηχανία θα είναι σαν να βγαίνει από μια βίαιη μάχη γεμάτη απώλειες».

Οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Μέση Ανατολή είναι πιθανό να επιβιώσουν επειδή οι κυβερνήσεις θα τις βοηθήσουν, ή θα υποστηριχτούν από τους ιδιοκτήτες τους, αναφέρει επίσης η συμβουλευτική CAPA. Οι αεροπορικές εταιρείες είναι οι επιχειρήσεις που έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού που έχει περιορίσει στο μισό την αεροπορική κυκλοφορία.

Αεροπορικές εταιρείες από την American Airlines μέχρι την αυστραλιανή Qantas έχουν περιορίσει τις πτήσεις, ενώ μερικές όπως η σουηδική SAS AB έχουν απολύσει προσωρινά το περισσότερο προσωπικό τους. Η βρετανική Flybe βρίσκονταν υπό ειδική διαχείριση και κατόρθωσε μετά βίας να μη χρεοκοπήσει στις αρχές του 2020, αλλά μετά από τα προβλήματα που δημιούργησε στις αεροπορικές μεταφορές ο κορονοϊός, τελικά υπέκυψε.

Ήδη μετά την ανακοίνωση του γερμανικού τουριστικού πρακτορείου TUI πως πρόκειται να υποβάλλει αίτημα υπαγωγής στο πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων, καθώς έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την πανδημία, και ο αεροπορικός κολοσσός Lufthansa έχει εκφράσει τις ίδιες προθέσεις, καθώς έχουν ακυρωθεί  περισσότερες από τις μισές πτήσεις της. Σύμφωνα με ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας θα ακυρωθούν 23.000 πτήσεις μέχρι τις 25 Απριλίου.

Οι ακυρώσεις στην Ιταλία επιβάρυναν την ήδη δυσχερή οικονομική κατάσταση για την Norwegian Air, που δει την αξία της να κατρακυλάει και ανακάλεσε τις προβλέψεις της για το 2020. Σήμερα ανακοίνωσε ότι θα περικόψει περίπου 3.000 πτήσεις από τα μέσα Μαρτίου έως τα μέσα Ιουνίου και θα θέσει σε προσωρινή αργία «σημαντικό μέρος» του εργατικού της δυναμικού.

Πλέον ο κίνδυνος για τις επιπτώσεις της επιδημίας μεταφέρεται στην κρίσιμη για τα έσοδα των αερογραμμών θερινή περίοδο, οπότε οι πτήσεις είναι ασφυκτικά γεμάτες από ταξιδιώτες που αναζητούν τον ήλιο του Νότου. «Η θερινή περίοδος ενδέχεται να εκμηδενισθεί εάν η κατάσταση επιδεινωθεί στην Ιταλία κι εάν υπάρξει άνοδος των κρουσμάτων στη Γαλλία. Βλέπουμε ήδη πως οι επιχειρήσεις έχουν μειώσει τα ταξίδια των εργαζομένων τους και των εμπορικών αντιπροσώπων τους προκειμένου να προστατεύσουν το προσωπικό τους», διαπιστώνει ο Νιλ Γουΐλσον, αναλυτής της Markets.com.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Boeing: Προβλήματα ασφαλείας καταγγέλλουν πρώην εργαζόμενοι της εταιρείας

Eνώπιον επιτροπής έρευνας της αμερικανικής Γερουσίας οι πρώην εργαζόμενοι προειδοποίησαν πως υπάρχουν «σοβαρά προβλήματα» στις διαδικασίες παραγωγής των μοντέλων 737 Max, 787 Dreamliner και 777.
ΔΙΕΘΝΗ

Οι συγγενείς των θυμάτων της πτήσης MH370 ζητούν ακόμα απαντήσεις

Παρά τις πιο εκτεταμένες έρευνες που έχουν γίνει ποτέ στην ιστορία της αεροπορίας και οι οποίες διεξάγονταν επί χρόνια στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού, έχουν βρεθεί μόνο μερικά θραύσματα του αεροπλάνου.