ΓΔ: 1357.3 -2.40% Τζίρος: 150.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Με 9 χρόνια καθυστέρηση κάνει εγκαίνια το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου

Το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου έπρεπε να είχε κάνει εγκαίνια από το 2011. Οι καθυστερήσεις εκτόξευσαν το κόστος του στα 6 δισ. ευρώ.

Το Βερολίνο δεν θα πραγματοποιήσει εορτασμούς όταν ανοίξει το νέο του αεροδρόμιο στις 31 Οκτωβρίου, καθώς οι υπεύθυνοι ντρέπονται για το πόσο χρόνο χρειάστηκε να κατασκευαστεί, αλλά θα υπάρξει εκδήλωση για το κλείσιμο του αεροδρομίου Τέγκελ, το οποίο θα αντικατασταθεί από τον νέο αερολιμένα, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής των αεροδρομίων της γερμανικής πρωτεύουσας.

«Δεν θα γίνει κάποια μεγάλη γιορτή. Απλά θα ανοίξουμε», δήλωσε ο Ένγκελμπερτ Λούτκε-Ντάλντρουπ σε συνέντευξη Τύπου. «Εμείς, οι Γερμανοί μηχανικοί, ντρεπόμαστε», δήλωσε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι οι καθυστερήσεις έκαναν το Βερολίνο και τη Γερμανία «περίγελο», ενώ απαράδεκτο είναι και το γεγονός ότι το κόστος του εκτοξεύθηκε στα 6 δισεκ. ευρώ από τα 2,7 δισεκ. ευρώ που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός.

Οι εργασίες κατασκευής για το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου ξεκίνησαν το 2006 ενώ σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό ο αερολιμένας αναμένοταν να ανοίξει το 2011. Ωστόσο, λόγω κατασκευαστικών και τεχνικών προβλημάτων, σημειώθηκαν απανωτές καθυστερήσεις και η αρχική ημερομηνία παράδοσης αναβλήθηκε κατ’ επανάληψη.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Βερολίνο να βασίζεται σε δύο ξεπερασμένα και με αυξανόμενο επιβατικό φόρτο αεροδρόμια της εποχής της Ψυχρού Πολέμου: το Τέγκελ, που εξυπηρετούσε το δυτικό τμήμα της πόλης και το Σένεφελντ, που κάποτε ήταν το αεροδρόμιου του κομμουνιστικού Ανατολικού Βερολίνου και που τώρα θα ενσωματωθεί στον νέο αερολιμένα.

Η Easyjet και η Lufthansa θα πραγματοποιήσουν σχεδόν ταυτόχρονα τις πρώτες προσγειώσεις στο νέο αεροδρόμιο στις 31 Οκτωβρίου.

Λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ο Λούτκε-Ντάλντρουπ δήλωσε ότι τα αεροδρόμια του Βερολίνου θα χρειαστούν κρατική στήριξη ύψους περίπου 260 εκατ. ευρώ, με μόνο περίπου 10 εκατ. επιβάτες να αναμένονται το 2020, συγκριτικά με 36 εκατ. πέρυσι.

Το Βερολίνο θα πραγματοποιήσει εκδήλωση για τον τερματισμό λειτουργίας του αεροδρομίου Τέγκελ στις 8 Νοεμβρίου, δήλωσε ο Λούτκε-Ντάλντρουπ, σημειώνοντας ότι θεωρείται σύμβολο ελευθερίας και ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας. Οι γαλλικές δυνάμεις κατοχής κατασκεύασαν το Τέγκελ το 1948 κατά τη διάρκεια της λεγόμενης αερογέφυρας του Βερολίνου, όταν οι δυτικοί σύμμαχοι μετέφεραν προμήθειες στο Δυτικό Βερολίνο αφού οι σοβιετικές δυνάμεις είχαν αποκόψει τις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Η εμπορική του λειτουργία ξεκίνησε το 1960.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τέσσερις νεκροί από την κακοκαιρία - προβλήματα στο αεροδρόμιο του Μονάχου

Σε αυτοκινητόδρομο της νότιας Βαυαρίας δύο άνδρες σκοτώθηκαν όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν προσέκρουσε σε φορτηγό, λόγω της «παγωμένης» βροχής, η οποία καθιστούσε εξαιρετικά ολισθηρό τον δρόμο.
ΔΙΕΘΝΗ

Καμία αναχώρηση σήμερα από το αεροδρόμιο του Βερολίνου, λόγω απεργίας

Η σημερινή απεργία, η τρίτη για το αεροδρόμιο του Βερολίνου από την αρχή του έτους, έρχεται να προστεθεί στον ήδη μακρύ κατάλογο κινητοποιήσεων των εργαζομένων στις συγκοινωνίες της χώρας τους τελευταίους μήνες.
germania-train
ΔΙΕΘΝΗ

Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις στη Γερμανία παραλύουν τη χώρα

Τα γερμανικά συνδικάτα Verdi και EVG καλούν τους εργαζομένους στις μεταφορές, στα αεροδρόμια και τους σιδηρορόμους να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις. Ζητούν αύξηση πάνω από 10% ή το λιγότερο 500 ευρώ περισσότερα χρήματα τον μήνα.
ΔΙΕΘΝΗ

Απεργιακές κινητοποιήσεις παραλύουν και πάλι τα γερμανικά αεροδρόμια

Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, τα αεροδρόμια του Βερολίνου, της Βρέμης και του Αμβούργου είχαν ματαιώσει όλες τις εμπορικές πτήσεις, με τους εργαζόμενους να διεκδικούν αυξήσεις μισθών υψηλότερες του 11,5%.