Φώτο: Shutterstock

Το IQOS της Philip Morris άρχισε την... κατάκτηση των ΗΠΑ

Από την Ατλάντα άρχισε η διάθεση του IQOS στην αμερικανική αγορά, με εξαιρετικά προσεκτικό μάρκετινγκ για να αποφευχθεί η προσέλκυση ανηλίκων. Το IQOS προσφέρεται πλέον ως εναλλακτική λύση και για το άτμισμα, μετά τα κρούσματα πνευμονικών νοσημάτων.

Εν μέσω της αύξησης των κρουσμάτων πνευμονικών νοσήματων που έχουν συνδεθεί με το άτμισμα, η Philip Morris φέρνει χωρίς τυμπανοκρουσίες στην αμερικανική αγορά το εναλλακτικό τσιγάρο IQOS.

Η συσκευή που θερμαίνει τις ράβδους καπνού έχει αρχίσει να διατίθεται σε κεντρικά σημεία της Ατλάντα, ενώ η εταιρεία συνεχίζει το επιθετικό αλλά και συνετό μάρκετινγκ, με το κεντρικό κατάστημα στο κέντρο της πόλης να προσελκύει ολοένα και μεγαλύτερο κοινό.

Η Philip Morris, που δραστηριοποιείται ήδη με το IQOS σε περισσότερες από 40 χώρες, έχει ξεχωρίσει την Ατλάντα ως την καλύτερη αγορά για έρευνα, πριν αρχίσουν οι πωλήσεις και στην υπόλοιπη αμερικανική αγορά. Η Altria Group μπορεί να χωρίστηκε από την Philip Morris αλλά συνεχίζει και διατηρεί την πώληση των Marlboro στις ΗΠΑ και προωθεί επίσης το IQOS, για λογαριασμό της Philip Morris, η οποία διαθέτει το Marlboro, όπως και το IQOS, εκτός της αγοράς των ΗΠΑ.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Altria, Ντέιβιντ Σάττον, δήλωσε πως το κατάστημα IQOS βρίσκεται σε «ήπια λειτουργία» εδώ και μια βδομάδα και τόνισε την αυστηρή πολιτική της εταιρείας ως προς την πώληση του προϊόντος, καθώς απαγορεύεται σε άτομα ηλικίας κάτω των 21 ετών, παρότι το πολιτειακό όριο ηλικίας είναι τα 18 χρόνια. Η συσκευή που πωλείται στις ΗΠΑ είναι το IQOS 2.4 και υπάρχουν συζητήσεις με τον FDA (Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων) για τα νεότερα μοντέλα. Οι μετοχές της Altria έχουν ενισχυθεί, καθώς συνεχίζεται η θετική παρουσία των IQOS στην αγορά, ενώ και η μετοχή της Philip Morris καταγράφει ανοδικές τάσεις.

Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει influencers για την προώθηση των συσκευών IQOS στα social media και δεν θα γίνουν ηλεκτρονικές πωλήσεις, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να φθάσουν οι προωθητικές ενέργειες σε ανηλίκους.

Η διακριτική έναρξη των πωλήσεων δείχνουν πως η Altria και η Philip Morris προσπαθούν να δοκιμάσουν τα αχαρτογράφητα νερά της αμερικανικής αγοράς με το IQOS να δείχνει οτι εξελίσσεται σε απαραίτητο «όπλο» για το μέλλον της εταιρείας, καθώς μειώνεται πλέον η χρήση του καπνού, ενώ παράλληλα αυξάνεται η κριτική στο άτμισμα, μετά και τα τελευταία κρούσματα πνευμονικών νοσημάτων.

Η Altria επίσης δεν σκοπεύει να προωθήσει το IQOS σε όσους ατμίζουν. Όπως και οι μη καπνιστές, έτσι και οι ενήλικες χρήστες των ηλεκτρονικών τσιγάρων θα μπορούν να επισκεφθούν ένα κατάστημα IQOS αλλά δεν θα μπορούν να δοκιμάσουν ή να αγοράσουν το εναλλακτικό τσιγάρο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας.

Στην αντίθετη πλευρά βρίσκονται οι εταιρείες ατμίσματος όπως η Juul, που ανήκει στον όμιλο της Altria και οι ανταγωνιστές της, που βρίσκονται σε καθεστώς πίεσης, καθώς οι υπηρεσίες Υγείας κατηγορούν τα προϊόντα ατμίσματος για 18 θανάτους και περισσότερα από 1.000 περιστατικά που σχετίζονται με πνευμονικά νοσήματα.

Βασική αιτία για το γεγονός ότι το άτμισμα έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλές σε ανηλίκους δείχνει πως είναι η χρήση μη παραδοσιακών γεύσεων στα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Γεύσεις όπως το καρπούζι και η φράουλα διευρύνουν το ηλικιακό κοινό που απευθύνονται οι συσκευές ατμίσματος, σε συνδυασμό με το μάρκετινγκ που δείχνει να έχει ιδιαίτερη απήχηση στους ανήλικους χρήστες, έχει στρέψει αρκετές αρνητικές κριτικές προς την Juul που έχει ήδη σταματήσει την διαφήμιση και την επιθετική πολιτική της, ενώ έχει διακόψει τις περισσότερες γεύσεις της.

Αναζητείται λύση, καθώς η Altria επένδυσε περίπου 13 δισ. δολάρια για να αποκτήσει το 35% των μετοχών της Juul, με αυτή την εξαγορά να θεωρείται η αιτία που η Altria και η Philip Morris δεν επανασυνδέθηκαν.

Τι λένε οι υπηρεσίες Υγείας

Την ίδια στιγμή, οι υπηρεσίες Υγείας εξετάζουν τα πρόσφατα περιστατικά που έχουν καταγραφεί και έχουν προκαλέσει προβληματισμό στις ΗΠΑ. Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα, σημειώνει πως οι πρόσφατες επιδημίες είναι πολύ πιθανό να συνδέονται από την έκθεση σε τοξικά χημικά.

Η Philip Morris δηλώνει πως το IQOS είναι ένα διαφορετικό προϊόν από τις συσκευές ατμίσματος. Έχει σχεδιαστεί ειδικά για να στρέφει τους καπνιστές σε ένα άλλο είδος γεύσης καπνού. Θερμαίνει ένα ξερό προϊόν καπνού, δηλαδή, εν αντιθέσει με τις συσκευές ατμίσματος, δεν έχει υγρό που ατμίζεται. Μια ράβδος IQOS διαρκεί όσο περίπου και ένα κανονικό τσιγάρο: 6 λεπτά ή 14 ρουφηξιές.

Το στέλεχος της Philip Morris, Γιάσκετ Όλτζακ, δήλωσε στο Bloomberg πως οι θερμαινόμενες ράβδοι θα έπρεπε να προωθούνται και σε ανθρώπους που ατμίζουν, όπου και θα πρέπει να τονίζεται πως το IQOS έχει λάβει την έγκριση από το FDA για να διατίθεται στις ΗΠΑ. Μια διαδικασία πού ούτε η Juul, ούτε καμία άλλη εταιρεία ατμίσματος δεν έχει προχωρήσει.

Για να δώσει άδεια για πωλήσεις στις ΗΠΑ, το FDA καθόρισε επίσης και πως θα προωθείται στην αγορά, σημειώνοντας πως η συσκευή είναι συγγενική στα τσιγάρα και πρέπει να εξασφαλιστεί το γεγονός πως δεν θα προσελκύσει νέους σε ηλικία καταναλωτές. Η υπηρεσία δεν έχει ακόμη εγκρίνει το αίτημα της Philip Morris να επιτραπεί να προωθείται το IQOS ως προϊόν λιγότερο επικίνδυνο, σε σχέση με τα τσιγάρα.

Η Philip Morris δηλώνει πως επειδή ο καπνός θερμαίνεται και δεν καίγεται, ο καπνός νικοτίνης που παράγεται περιέχει λιγότερα χημικά σε σχέση με τον καπνό του τσιγάρου. Η εταιρεία σημειώνει ότι δεν είναι χωρίς κινδύνους το προϊόν της, αλλά είναι μικρότερος ο κίνδυνος να προκαλέσει βλάβες, σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα καπνού. «Αν ένας ατμιστής τρομάξει, είναι πολύ πιθανό να επιστρέψει στα συμβατικά τσιγάρα. Κάτι που θα είναι τελείως καταστροφικό από άποψη δημόσιας υγείας» σημειώνει ο Ολτζακ και συμπληρώνει πως «η Altria πρέπει να παρέχει την εναλλακτική, που είναι το IQOS».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πώς η πανδημία ανέδειξε τις φυλετικές ανισότητες στις ΗΠΑ

Δεκαετίες ρατσισμού και επίμονων συστημικών ανισοτήτων όχι μόνο κάνουν τους Μαύρους Αμερικανούς πιο ευάλωτους στις επιπτώσεις του ιού, αλλά καθιστούν ακόμη πιο δύσκολο για αυτούς να πολεμήσουν ενάντια στον αντίκτυπο του ιού.
ΔΙΕΘΝΗ

Ο δισεκατομμυριούχος που θέλει να... αγοράσει τον Λευκό Οίκο

Με μία διαφημιστική καμπάνια που έχει φτάσει ήδη τα 400 εκατ. δολάρια μέσα σε μόλις τρεις μήνες και μια περιουσία 62 δισ. δολ. ο Μάικλ Μπλούμπεργκ θέλει το χρίσμα των Δημοκρατικών για να διεκδικήσει την προεδρία.