bd-sprite
Φώτο: ΑΠΕ

Μείωση 7,2% στις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων τον Ιανουάριο σε ΕΕ

Σε 141.462 ανήλθαν οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Ιανουάριο, με τη Γαλλία να είναι η μόνη χώρα που σημείωση αύξηση 5,7%.

Τον Ιανουάριο του 2021, οι νέες ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 7,2%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα και συνολικά πουλήθηκαν 141.462 επαγγελματικά οχήματα.

Η ζήτηση συρρικνώθηκε σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων. Ωστόσο, η μείωση των πωλήσεων καινούργιων φορτηγών είχε τη μεγαλύτερη επίδραση, καθώς αυτή η κατηγορία αποτελούσε περισσότερο από το 80% των συνολικών ταξινομήσεων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 5,7%), όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον περασμένο μήνα: Ισπανία (-29,3%), Γερμανία (-17,1%) και Ιταλία (-6,7%).

Τον πρώτο μήνα του 2021, το τμήμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) μειώθηκε κατά 7,1%, με 116.177 νέα φορτηγά ταξινομημένα σε ολόκληρη την ΕΕ. Η Γαλλία - η κορυφαία αγορά όσον αφορά τον όγκο - ήταν η μόνη σημαντική αγορά φορτηγών που σημείωσε αύξηση (+ 7,4%) τον Ιανουάριο. Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε την πιο απότομη πτώση (-31,2%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-18,5%) και την Ιταλία (-9,2%).

Τον περασμένο μήνα, οι νέες εγγραφές βαρέων φορτηγών (HCV) μειώθηκαν ελαφρά (-3,3%) σε 19.227 μονάδες, με μικτά αποτελέσματα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι αγορές στην Κεντρική Ευρώπη σημείωσαν ισχυρά αποτελέσματα (+ 8,7%) τον Ιανουάριο, ενώ μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της Δυτικής Ευρώπης, η Ιταλία ήταν η μόνη χώρα που συνέβαλε θετικά (+ 8,7%). Πράγματι, η Ισπανία (-8,6%), η Γαλλία (-7,8%) και η Γερμανία (-5,3%) κατέγραψαν πτώση κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα του 2021.

Τον Ιανουάριο, η ζήτηση για νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά (MHCV) μειώθηκε κατά 5,8% σε 22.795 μονάδες. Στις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη (+ 8,5%), ενώ η Ισπανία (-12,8%), η Γερμανία (-11,5%) και η Γαλλία (-4,9%) παρουσίασαν χειρότερη εικόνα από ό,τι τον Ιανουάριο του 2020.

Οι εγγραφές νέων λεωφορείων και πούλμαν(MHBC) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 24,1%, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η ζήτηση μειώθηκε με διψήφιο ρυθμό: Ισπανία (-60,0%), Γερμανία (-27,3%) και Γαλλία (-13,1%), ενώ η Ιταλία σημείωσε μια πιο μέτρια πτώση (-4,0%).

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
ΔΙΕΘΝΗ

Άλμα 17,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο πρώτο τετράμηνο

Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% στο πρώτο τετράμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Παρέμειναν δυνατές οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και τον Απρίλιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Συνθετικά καύσιμα από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
ΔΙΕΘΝΗ

Ενισχύεται το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο με σταθμούς φόρτισης και υδρογόνου

Σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χλμ.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία Ευρώπης - Γερμανίας για εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και e-fuels

Το Βερολίνο εξέπληξε τους εταίρους του, στις αρχές Μαρτίου, μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.