ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
autokinita, autos, cars
Φωτο: Shutterstock

Άλμα 17,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο πρώτο τετράμηνο

Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% στο πρώτο τετράμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Παρέμειναν δυνατές οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και τον Απρίλιο.

Τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ, σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με 803.188 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 17,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτος. Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σταθερά τον περασμένο μήνα, με την Ιταλία (+29,2%) και τη Γαλλία (+21,9%) να πρωτοστατούν.

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 17,8% σε 3,5 εκατ. ταξινομημένα αυτοκίνητα. Παρά τη βελτίωση από έτος σε έτος, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+33,7%) σημείωσε τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,9%), τη Γαλλία (+16,7%) και τη Γερμανία (+7,9%).

Τον Απρίλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική ανάκαμψη, αυξάνοντας το ποσοστό της από 9,1% σε 11,8%. Ενώ τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 24,8% της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνεχίζουν να κυριαρχούν με το μεγαλύτερο μερίδιο 38,2%.

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση (+51,9%), φτάνοντας τις 94.561 μονάδες. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 11,8%, αύξηση σχεδόν 3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων: της Γαλλίας (+34,8%) και της Γερμανίας (+34,1%). Αυτή η τάση οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 45,1%, με 415.579 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τετράμηνο του 2023.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) συνέχισαν να αναπτύσσονται τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,7% στις 199.407 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+35,9%), Γαλλία (+28,6%), Ιταλία (+28,3%) και Ισπανία (+14,4%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο αγοράς 24,8% (από 23,7% τον Απρίλιο του 2022).

Παρά την αύξηση 4,3% τον Μάρτιο, η αγορά της ΕΕ για plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) υποχώρησε τον Απρίλιο (-5,5%), με τις πωλήσεις να μειώνονται σημαντικά στη Γερμανία (-45,7%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου. Κατά συνέπεια, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV μειώθηκε από 9,2% τον Απρίλιο του περασμένου έτους σε 7,4% το 2023.

Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ είχαν άλλον έναν δυνατό μήνα τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 17,3%, φτάνοντας τις 306.757 μονάδες. Αυτό ανέρχεται σε μερίδιο αγοράς 38,2%, το ίδιο μερίδιο με τον Απρίλιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σταθερά αποτελέσματα στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδιαίτερα στην Ιταλία (+39,3%) και στη Γαλλία (+31,3%). Από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις βενζίνης στην ΕΕ έχουν φτάσει σχεδόν τα 1,3 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 18,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ παρέμεινε σταθερή τον Απρίλιο (+0,03%), παρά τις θετικές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: την Ιταλία (+21,5%) και τη Γερμανία (+2,4%). Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 14,7% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,2% τον Απρίλιο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
ΔΙΕΘΝΗ

Συνθετικά καύσιμα από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
ydrogono
ΔΙΕΘΝΗ

Ενισχύεται το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο με σταθμούς φόρτισης και υδρογόνου

Σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χλμ.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία Ευρώπης - Γερμανίας για εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και e-fuels

Το Βερολίνο εξέπληξε τους εταίρους του, στις αρχές Μαρτίου, μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Μπλόκο απέναντι στο τέλος των συμβατικών αυτοκίνητων στήνει η Γερμανία

Το Βερολίνο δημιουργεί συμμαχία με ακόμη 6 ευρωπαϊκά κράτη ώστε να παραταθεί η κατάργηση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης που προγραμματίζεται για το 2035, σημειώνοντας πως χρειάζονται αλλαγές στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.