ΓΔ: 1390.25 -0.88% Τζίρος: 130.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 DATA
Φώτο: Shutterstock

Συμφωνία Ευρώπης - Γερμανίας για εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και e-fuels

Το Βερολίνο εξέπληξε τους εταίρους του, στις αρχές Μαρτίου, μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γερμανία ανακοίνωσαν σήμερα την επίτευξη συμφωνίας για το ξεμπλοκάρισμα κειμένου του σχεδίου για την αντιμετώπιση της κλιματικής της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, αμβλύνοντας την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

Το Βερολίνο εξέπληξε τους ευρωπαίους εταίρους στις αρχές του Μαρτίου μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.

Το κείμενο υπήρξε αντικείμενο συμφωνίας ανάμεσα στα κράτη μέλη και τους διαπραγματευτές τους Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με το πράσινο φως της Γερμανίας, και είχε εγκριθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Για να δικαιολογήσει την στροφή, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να παρουσιάσει πρόταση που θα ανοίγει τον δρόμο σε αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.

Η τεχνολογία αυτή, η οποία βρίσκεται ακόνη στο στάδιο της ανάπτυξης, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκπέμπεται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από γερμανικές και ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και επιτρέπει την παράταση της χρήσης θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπραγματευόταν τις τελευταίες εβδομάδες τρόπους για την έξοδο από την κρίση με την Γερμανία, η οποία ζητούσε την ανάληψη αυστηρότερης δέσμευσης σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα, στα οποία γινόταν αναφορά στο αρχικό κείμενο, αλλά κατά τρόπο που δεν εθεωρείτο δεσμευτικού χαρακτήρα.

«Φθάσαμε σε συμφωνία με την Γερμανία σχετικά με την χρήση στο μέλλον συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε σήμερα ο ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος Φρανς Τίμερμανς στο Twitter. «Στο εξής, θα εργασθούμε για την υιοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων μόλις γίνει δυνατόν», πρόσθεσε.

«Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα καύσης θα μπορούν να τεθούν σε κυκλοφορία μετά το 2035 αν χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2», δήλωσε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Φόλκερ Βίσινγκ. Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων αμφισβητείται από τις περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις που την θεωρούν δαπανηρή, ενεργοβόρα και ρυπαντική.

Πολλοί ειδικοί του αυτοκινήτου αμφιβάλλουν ότι θα έχει την δυνατότητα να επιβληθεί στην αγορά απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι τιμές των οποίων θα μειωθούν τα επόμενα χρόνια. Η κίνηση αποκλεισμού του κειμένου της Κομισιόν από το Βερολίνο ήταν πρωτοβουλία των φιλελευθέρων του FDP.

Το μικρό αυτό κόμμα, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις συγκεντρώνει περί το 5% της πρόθεσης ψήφου, έχει χάσει πέντε διαδοχικές τοπικές εκλογικές αναμετρήσεις. Ελπίζει να αντιμετωπίσει ως πολιτική δύναμη τους Οικολόγους αναλαμβάνοντας τον ρόλο του υπερασπιστή του αυτοκινήτου ποντάροντας στην αρνητική στάση μεγάλου μέρους του γερμανικού πληθυσμού απέναντι στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων.

Για να διασφαλίσει την ενότητα του κυβερνητικού του συνασπισμού, ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς προτίμησε να υποστηρίξει την θέση του FDP. Ο γερμανός καγκελάριος εμφανίσθηκε αισιόδοξος το βράδυ της Πέμπτης για την άρση του μπλοκαρίσματος του ευρωπαϊκού κανονισμοπύ σχετικά με το CO2 των αυτοκινήτων. «Βρίσκεται σε καλό δρόμο. Πλέον αρκεί να βρούμε τον τρόπο για να θέσουμε σε εφαρμογή την υπόσχεση αυτή» για τα συνθετικά καύσιμα, «η οποία έχει διατυπωθεί προ πολλού από την Κομισιόν», είπε.

Η βιομηχανία από την πλευρά της, θεωρώντας δεδομένο το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για το αυτοκίνητο, έχει επενδύσει μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ακόμη και αν καθιερωθούν, τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία σήμερα δεν υπάρχουν, «δεν θα παίξουν σημαντικό ρόλο μεσοπρόθεσμα στο μερίδιο που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως», δήλωσε ο Μαρκους Νούσμαν, ο επικεφαλής της Audi (όμιλος Volkswagen), στο περιοδικό Spiegel.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Μπλόκο απέναντι στο τέλος των συμβατικών αυτοκίνητων στήνει η Γερμανία

Το Βερολίνο δημιουργεί συμμαχία με ακόμη 6 ευρωπαϊκά κράτη ώστε να παραταθεί η κατάργηση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης που προγραμματίζεται για το 2035, σημειώνοντας πως χρειάζονται αλλαγές στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Σχεδιάζει επιβολή φόρων στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης.
electric-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Το Πεκίνο προσφεύγει στον Οργανισμό Εμπορίου για τους δασμούς της ΕΕ

Οι Βρυξέλλες είχαν ανακοινώσει προσωρινούς επιπλέον δασμούς έως 38% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ, καθώς το Πεκίνο κατηγορείται ότι έχει ευνοήσει παρανόμως τις αυτοκινητοβιομηχανίες του.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.