ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Το Facebook συνεχίζει να αυξάνει τους χρήστες και τα κέρδη του

Πάρα τις επικρίσεις, το Facebook συνεχίζει την ανάπτυξή του, φθάνοντας τους 1,62 δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες, ενώ είχε και αυξημένα κέρδη 6,1 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο του 2019.

Κάθε μέρα περίπου 1,62 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook, ενώ οι καθημερινοί χρήστες μαζί με τις συγγενικές πλατφόρμες που ανήκουν στο Facebook (Messenger, Intagram, WhatsApp) έχουν φθάσει τα 2,2 δισεκατομμύρια.

Οι μηνιαίοι χρήστες -όσοι δηλαδή κάνουν το ίδιο τουλάχιστον μια φορά το μήνα σε κάποιο από τα τέσσερα δίκτυα της «οικογένειας» της Facebook- έχουν φθάσει τα 2,8 δισεκατομμύρια, αρκετά πάνω από το μισό παγκόσμιο πληθυσμό ηλικίας 15 έως 65 ετών (που είναι περίπου πέντε δισεκατομμύρια).

Η εταιρεία του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης είχε στο τρίτο τρίμηνο του 2019 έσοδα 17,7 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 29% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018) και κέρδη 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 19%), σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».

Είναι το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο τόσο με ανοδικά οικονομικά αποτελέσματα (ανώτερα μάλιστα των προσδοκιών των αναλυτών της Γουόλ Στριτ), όσο και με μικρή έστω αύξηση χρηστών σε όλες τις αγορές-κλειδιά, μεταξύ των οποίων σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι μετοχές της εταιρείας να κινηθούν ανοδικά στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Φαίνεται πως παρά τις κριτικές που δέχεται από κυβερνήσεις και πολίτες, το Facebook αντέχει και αναπτύσσεται. Αυτό δεν περνά απαρατήρητο από διαφημιστές και διαφημιζόμενους, που συνεχίζουν να αγοράζουν προβολή μέσω του δικτύου. Το Facebook είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρονικών διαφημίσεων παγκοσμίως.

Παρόλο που το Twitter ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τις πολιτικές διαφημίσεις, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζάκεμπεργκ ξεκαθάρισε ότι το Facebook δεν θα ακολουθήσει στον ίδιο δρόμο, καθώς δεν θέλει να περιορίσει τον πολιτικό διάλογο. «Από επιχειρηματική σκοπιά ίσως θα ήταν ευκολότερο για μας να επιλέγαμε ένα διαφορετικό μονοπάτι από αυτό που έχουμε πάρει. Όμως σε μια δημοκρατία δεν νομίζω ότι είναι σωστό για τις ιδιωτικές εταιρείες να λογοκρίνουν τους πολιτικούς ή τις ειδήσεις», δήλωσε.

Ο Ζάκερμπεργκ αρνήθηκε ότι μέσω αυτής της πολιτικής το Facebook στηρίζει ένα συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα ή ότι η πολιτική αυτή ακολουθείται μόνο από λόγους κερδοσκοπικής σκοπιμότητας. Οι πολιτικές διαφημίσεις εκτιμάται ότι θα συνεισφέρουν λιγότερο από το 0,5% των συνολικών εσόδων του δικτύου το 2020.

Πάντως οι πιέσεις στο Facebook αναμένεται να αυξηθούν. Είναι ενδεικτικό του κλίματος ότι η βασική διεκδικήτρια του χρίσματος των Δημοκρατικών στις επόμενες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ γερουσιαστής Ελίζαμπεθ Γουόρεν έχει δηλώσει ότι το Facebook -που απασχολεί περισσότερους από 43.000 εργαζόμενους- είναι πια υπερβολικά μεγάλο και πρέπει να διασπαστεί σε μικρότερες εταιρείες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

facebook
ΔΙΕΘΝΗ

Η ολλανδική Αρχή Προστασίας Δεδομένων ζητά την απαγόρευση του Facebook

Η υφυπουργός Ψηφιοποίησης, είπε ότι η μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta, πρέπει να ξεκαθαρίσει πριν από το καλοκαίρι πώς θα καθησυχάσει τις ανησυχίες της κυβέρνησης για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Meta θα αναγνωρίζει τα περιεχόμενα δημιουργημένα από Τεχνητή Νοημοσύνη

Η μητρική εταιρεία του Facebook είχε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο την επιθυμία της να επισημαίνει κάθε φωτογραφία που δημιουργείται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, μια απόφαση που ελήφθη με φόντο τη μάχη κατά της παραπληροφόρησης.
European Union-Eyropaiki Enosi-EE
ΔΙΕΘΝΗ

H ΕΕ καλεί τις διαδικτυακές πλατφόρμες για προστασία από παραπληροφόρηση

Oι καθορισμένες υπηρεσίες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στην ΕΕ έχουν την υποχρέωση να μετριάζουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τις εκλογικές διαδικασίες.
facebook
ΔΙΕΘΝΗ

Προβλήματα πρόσβασης σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ομίλου Meta

«Είμαστε ενήμεροι για ένα πρόβλημα που επηρεάζει τη σύνδεση με το Facebook. Οι ομάδες των μηχανικών μας προσπαθούν εντατικά να επιλύσουν το πρόβλημα όσο το δυνατόν γρηγορότερα», δήλωσε ο Καλιφορνέζικος όμιλος στον ιστότοπό του.
Carrefour
ΔΙΕΘΝΗ

Απεβίωσε ο Βραζιλιάνος επιχειρηματίας, μεγαλομέτοχος του Carrefour

Αυτόν τον μήνα το περιοδικό Forbes αποτίμησε την περιουσία του Αμπίλιο Ντινίζ στα 2 δισεκ. δολάρια. Στο Facebook, όπου είχε 1,3 εκατομμύρια ακολούθους, αναρτούσε συχνά φωτογραφίες από τα αθλητικά κατορθώματά του.