bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Κομισιόν: Έρευνα ενάντια σε online διαφημιστικές πρακτικές της Google

«Ένας δίκαιος ανταγωνισμός είναι σημαντικός», ανέφερε η Ευρωπαία Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μ. Βεστάγκερ, με τη Google να ανακοινώνει ότι θα συνεργαστεί στενά με την Κομισιόν.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη έρευνας εναντίον του κολοσσού του διαδικτύου Google για πρακτικές κατά του ανταγωνισμού στις τεχνολογίες διαφημιστικής προβολής στο διαδίκτυο.

Η Google «είναι παρούσα σε σχεδόν όλα τα επίπεδα της αλυσίδας τροφοδοσίας σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική προβολή στο διαδίκτυο. Φοβόμαστε μήπως καταστήσει την άσκηση του ανταγωνισμού (...) πιο δύσκολη για τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες», ανέφερε σε ανακοίνωση η Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ. Η Google παρέχει πολλές υπηρεσίες τεχνολογίας που παίζουν έναν ρόλο ενδιάμεσου ανάμεσα στους διαφημιστές και τους συντάκτες για την προβολή διαφημιστικών ανακοινώσεων στους διαδικτυακούς ιστότοπους ή σε εφαρμογές για κινητά.

«Ένας δίκαιος ανταγωνισμός είναι σημαντικός -- ώστε οι διαφημιστές να μπορούν να φθάσουν στους καταναλωτές στους ιστότοπους των συντακτών και ταυτόχρονα για να μπορούν οι συντάκτες να πουλήσουν χώρους στους διαφημιστές-- προκειμένου να δημιουργήσουν εισοδήματα και να χρηματοδοτήσουν τα περιεχόμενα», εξήγησε η Βεστάγκερ. Η έρευνα της Επιτροπής θα έχει ως επίκεντρο τη διαφημιστική προβολή, τομέα στον οποίο η Google προτείνει αρκετές υπηρεσίες.

«Η έναρξη μιας επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της», υπογράμμισαν οι Βρυξέλλες. Καμία νομική προθεσμία δεν προβλέπεται για το κλείσιμο μιας τέτοιας διαδικασίας, με τη διάρκεια των ερευνών να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα κυρίως με την πολυπλοκότητα των υποθέσεων. «Θα συνεχίσουμε να δεσμευόμαστε με εποικοδομητικό τρόπο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να απαντήσουμε στις ερωτήσεις της και να καταδείξουμε τα πλεονεκτήματα των προϊόντων μας για τις επιχειρήσεις και τους Ευρωπαίους καταναλωτές», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.

«Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κάθε μέρα τα διαφημιστικά προϊόντα μας προκειμένου να φθάσουν σε νέους πελάτες και για να χρηματοδοτήσουν τους διαδικτυακούς ιστοτόπους τους. Τα επιλέγουν γιατί είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά», ανέφερε. Το 2019, οι δαπάνες που κατευθύνθηκαν στη διαφημιστική προβολή στο διαδίκτυο στην ΕΕ ανέρχονταν περίπου σε 20 δισεκ. ευρώ.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Tην επένδυση της Microsoft στην OpenAI θα ερευνήσει η Κομισιόν

Οι αρχές ανταγωνισμού ανησυχούν για τον κίνδυνο οι καινοτομίες στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης να μονοπωληθούν από έναν περιορισμένο αριθμό ψηφιακών κολοσσών που βρίσκονται ήδη σε κυρίαρχη θέση.
ΔΙΕΘΝΗ

Τί αλλάζει για τους τεχνολογικούς κολοσσούς μετά την απόφαση της ΕΕ

Σε περίπτωση που κάποιος από τους έξι κολοσσούς δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στην Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές κινδυνεύει με πρόστιμα έως και 20% του παγκόσμιου τζίρου του.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κομισιόν καλεί για συνεργασία ώστε να επιλυθεί το μεταναστευτικό

Την άμεση αποβίβαση στο πλησιέστερο ασφαλές σημείο των ατόμων που διασώθηκαν και βρίσκονται στο Ocean Viking ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τονίζει πως πρέπει να παρέχεται στήριξη στα κράτη μέλη που δέχονται αφίξεις δια θαλάσσης.
ΔΙΕΘΝΗ

Σήμερα οι νομοθετικές προτάσεις της Κομισιόν για την ενέργεια

Η Ευρωπαϊκή επιτροπή παρουσιάζει νέο πακέτο προτάσεων για την αντιμετώπιση της εκτόξευσης των τιμών της ενέργειας, επαναλαμβάνοντας τα μέτρα που έχουν δημιουργήσει συναίνεση μεταξύ των κρατών μελών.