ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Britain, Vretania, UK, Petrelaio, Oil
Φωτο: Shutterstock

Πώς έμεινε... από βενζίνη η Βρετανία: Τα ολέθρια λάθη με το Brexit

Προσωρινές βίζες σε χιλιάδες ξένους οδηγούς φορτηγών προσφέρει η βρετανική κυβέρνηση για να σταματήσει η κρίση εφοδιασμού των πρατηρίων καυσίμων.

Κλειστά βενζινάδικα λόγω έλλειψης καυσίμων ή ακόμη και ουρές χιλιομέτρων για αγορά τελικά ενός… πλαστικού μπουκαλιού βενζίνης. Άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ και συνεχείς εκκλήσεις από αγρότες και κτηνοτρόφους ότι η παραγωγή τους κινδυνεύει να καταστραφεί. 

Οι παραπάνω εικόνες δεν αφορούν κάποια φτωχή χώρα της Αφρικής αλλά τη Βρετανία, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα διπλό χτύπημα: από τη μία πλευρά η πανδημία του κορονοϊού και από την άλλη ορισμένες δυσάρεστες συνέπειες του Brexit. 

Αιτία όλων των παραπάνω η έλλειψη οδηγών φορτηγών για να μεταφέρουν είτε καύσιμα από τα διυλιστήρια, είτε πρώτες ύλες από τις μονάδες παραγωγής και επεξεργασίας τροφίμων, με τη βρετανική κυβέρνηση να… χαρίζει 5.000 προσωρινές βίζες σε ξένους οδηγούς φορτηγών και 5.500 σε ξένους εργάτες για ορνιθοτροφεία  που επιθυμούν να εργαστούν επί του εδάφους της Γηραιάς Αλβιόνας έως και τα Χριστούγεννα του 2021.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αντίστοιχης ένωσης αυτή τη στιγμή η Βρετανία χρειάζεται περί τους 100.000 οδηγούς φορτηγών, προκειμένου να καλύψει τα κενά που έχουν δημιουργηθεί, ενώ την ίδια ώρα υπάρχει πρόβλημα και με έλλειψη επαγγελματικών αδειών ακόμη και γι’ αυτούς που θέλουν να αναλάβουν το δύσκολο αυτό έργο. 

Το πρόβλημα είναι, όμως, ότι η ανταπόκριση των οδηγών δεν είναι η αναμενόμενη, καθώς οι περισσότεροι εξ αυτών που εγκατέλειψαν τη χώρα και υπολογίζονται στους 20.000, μετά το Brexit δεν επιθυμούν να επιστρέψουν για αρκετούς λόγους, οι οποίοι είναι περισσότερο κοινωνικής παρά οικονομικής φύσης. 

«Η βρετανική κοινωνία μετά το Brexit αποφάσισε ότι οι οδηγοί φορτηγών με συγκεκριμένη καταγωγή, όπως οι Πολωνοί, δεν ήταν και τόσο καλοδεχούμενοι. Ως εκ τούτου δεν πρόκειται να γυρίσουμε πίσω τώρα», σπεύδει να σημειώσει, μιλώντας στο NBC, ο Άρθουρ Γιαρζέμπσκι, οδηγός φορτηγού από την Πολωνία που εγκατέλειψε τη Βρετανία μετά την έξοδο από την ΕΕ. 

Αποτέλεσμα οι Βρετανοί πολίτες να σπεύδουν στα βενζινάδικα πανικόβλητοι για να προμηθευθούν καύσιμα και αρκετά ράφια ακόμη και σε μεγάλες και γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ να είναι άδεια, λόγω τόσο των πανικόβλητων αγορών όσο και των ελλείψεων. 

Βέβαια τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν αποτελούν πρόβλημα μόνο της Βρετανίας, έχουν καταγραφεί και σε άλλες χώρες της ΕΕ αλλά και στις ΗΠΑ, μόνο που δεν έχουν καταλήξει σε τόσο μεγάλη αναστάτωση. Αιτία το γεγονός ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί φορτηγών συνταξιοδοτούνται και οι νεότεροι δεν θέλουν να αναλάβουν μία δουλειά που περιλαμβάνει πολλές ώρες στον δρόμο και ενίοτε όχι και τόσο καλές απολαβές. 

Η πανδημία κατέστησε ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση στη βρετανική οικονομία, με διακοπή της λειτουργίας των υπηρεσιών που δίνουν τα επαγγελματικά διπλώματα και ακύρωση αντίστοιχων εξετάσεων, με αποτέλεσμα και εδώ να υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις. Τα προβλήματα είναι τόσο ακραία που η βρετανική κυβέρνηση δεν δίστασε να ανακοινώσει ότι θα αναπτύξει τις υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων προκειμένου να υπάρξει μεταφορά κυρίως καυσίμων και πιθανώς και κάποιων πρώτων υλών. 

Όπως, δε, επισημαίνουν όσοι ήταν αντίθετοι στο Brexit υπάρχει και μία υποβόσκουσα ειρωνεία την όλη υπόθεση, καθώς σε μεγάλο βαθμό όσοι ψήφισαν υπέρ της εξόδου από την ΕΕ το έπραξαν κινούμενοι από την επιθυμία να μειωθεί η μετανάστευση αλλά και οι ξένοι εργαζόμενοι στη χώρα. Τώρα που υπάρχει πρόβλημα η Βρετανία παρακαλεί τους ξένους εργαζόμενους για να τη σώσουν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Britain, Bretania, EU, Evropaiki Enosi, Brexit, Fishing, Psaria
ΔΙΕΘΝΗ

Brexit: Το 57% των Βρετανών θέλουν την επανένταξη στην ενιαία αγορά

Μεγάλο ποσοστό των Βρετανών θέλει η χώρα τους να έχει στενότερους δεσμούς με την ΕΕ και σε αυτό συμφωνεί η πλειοψηφία τόσο εκείνων που τάχθηκαν υπέρ της εξόδου όσο και εκείνων που ψήφισαν υπέρ της παραμονής, στο δημοψήφισμα του 2016.
ΔΙΕΘΝΗ

Στα προ Brexit επίπεδα θέλει να μειώσει τη μετανάστευση η Βρετανία

Τον Ιούλιο, το Λονδίνο ψήφισε νόμο που απαγορεύει στους μετανάστες που φθάνουν παράνομα στο Ηνωμένο Βασίλειο να ζητούν άσυλο, ανεξάρτητα από τους λόγους που τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους.
ΔΙΕΘΝΗ

Ευθύνες στο Brexit για τις αυξήσεις τιμών «ρίχνουν» οι ερευνητές

Σύμφωνα με μελέτη από τον Ιανουάριο 2022 ως το Μάρτιο 2023, η τιμή των προϊόντων τροφίμων, τα οποία ήταν εκτεθειμένα στο Brexit, αυξήθηκαν κατά περίπου 3,5 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από αυτά που δεν ήταν. 
ΔΙΕΘΝΗ

Η συμφωνία για το Brexit απειλεί τη βρετανική βιομηχανία αυτοκινήτων

Η αυτοκινητοβιομηχανία καλεί την κυβέρνηση να επιδιώξει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ενωση για την επέκταση των ρυθμίσεων που ισχύουν σήμερα για την προμήθεια ανταλλακτικών μέχρι το 2027, αντί, όπως προβλέπεται, του 2024.
Rishi Sunak, Vretania, Britain, Great Britain
ΔΙΕΘΝΗ

Το στοίχημα του Σουνάκ για το εμπόριο με την ΕΕ στη μετά Brexit εποχή

Το σχέδιο του Βρετανού πρωθυπουργού δίνει τη δυνατότητα στη Βρετανία να αποτρέπει την εφαρμογή νέων νόμων της ΕΕ σε προϊόντα στη Βόρεια Ιρλανδία και στοχεύει να αποκλιμακώσει τις εντάσεις που έχουν δημιουργηθεί μετά το Brexit.
ΔΙΕΘΝΗ

Τι σημαίνει η συμφωνία ΕΕ-Βρετανίας σχετικά με το εμπόριο μέσω Β. Ιρλανδίας

Λονδίνο και Βρυξέλες, μετά από πολλές και σκληρές διαπραγματεύσεις πριν από περίπου τρία χρόνια, κατέληξαν σ' αυτή τη λύση για να μην επιβληθούν «σκληρά» σύνορα μεταξύ Βόρειας Ιρλανδίας και Ιρλανδίας.