ΓΔ: 1437.88 1.37% Τζίρος: 166.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Μεγάλο πρόγραμμα προσλήψεων για τη διεθνή επέκταση της Adidas

Η κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία αθλητικών ειδών ενισχύει τη θέση της με νέα καταστήματα και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Στην Ελλάδα, η Adidas κέρδισε μερίδιο αγοράς το 2021.

Την άμεση πρόσληψη περισσοτέρων από 2.800 εργαζομένων, σε συνολικά 47 χώρες, προγραμματίζει ο γερμανικός κολοσσός αθλητικών ειδών Adidas, μέσα στο 2022, ενισχύοντας την παρουσία του τόσο στο φυσικό όσο και στο ψηφιακό περιβάλλον.

Όπως πρόσφατα ανακοίνωσε η εταιρεία, τουλάχιστον 900 από αυτές τις θέσεις αφορούν στα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας, υπογραμμίζοντας την συνεχιζόμενη δέσμευσή της για την στήριξη του δικτύου φυσικών καταστημάτων της, ενώ ακόμη 500 θέσεις σχετίζονται με τους τομείς της πληροφορικής, των data analytics καθώς και της ψηφιακής παρουσίας του γερμανικού κολοσσού. Προσλήψεις σχεδιάζονται και για τους τομείς της έρευνας σε θέματα βιωσιμότητας, όπου ήδη έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των εργαζόμενων τον τελευταίο χρόνο. Οι νέες θέσεις έρχονται να προστεθούν στους 62.000 εργαζόμενους που η Adidas απασχολεί διεθνώς, με περισσότερους από 7.500 εξ αυτών να βρίσκονται στην έδρα της εταιρείας, στην Γερμανία

Σε ό,τι αφορά την ελληνική θυγατρική, η Adidas Hellas κάλυψε τις απώλειες του ξεσπάσματος της πανδημίας την χρονιά που πέρασε, κυρίως χάρη στην πρόνοια της διοίκησης για τον περιορισμό των λειτουργικών της δαπανών. Έτσι και το 2021 η εταιρεία διεύρυνε το μερίδιο της στην ελληνική αγορά. Σημειώνεται ότι η Adidas Hellas έκλεισε την οικονομική χρήση του 2020 με μείωση πωλήσεων κατά 18% συγκριτικά με το 2019, στα 116,48 εκατ. ευρώ, καταφέρνοντας όμως να περιορίσει σημαντικά τις απώλειες που προέκυψαν από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων λόγω της πανδημίας. 

Συγκεκριμένα, στρεφόμενη στο ψηφιακό κανάλι το οποίο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 74%, η εταιρεία σχεδόν διπλασίασε τα κέρδη μετά φόρων το 2020, αγγίζοντας τα 3,27 εκατ. ευρώ, από 1,71 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Η περαιτέρω ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του πελατολογίου χονδρικής αποτέλεσαν και τους πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας μέσα στο 2021, οδηγώντας σε περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς, χάριν και στο άνοιγμα νέων σημείων. Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2020 η Adidas διατηρούσε στην χώρα μας δίκτυο 10 καταστημάτων, έχοντας προχωρήσει στο κλείσιμο τριών σημείων και στο άνοιγμα ενός νέου. Στο τέλος δε του 2021, τα καταστήματα αυξήθηκαν σε 13 σημεία adidas και 3 σημεία outlet στην χώρα μας. 

Το τρέχον, πρώτο τρίμηνο του 2022 είναι επίσης σημαντικό για τη μητρική Adidas, καθώς ολοκληρώνεται η πώληση της Reebok στην εταιρεία Authentic Brands Group, σε μία συμφωνία που οριστικοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο, έναντι τιμήματος 2,1 δισ. ευρώ. Έχοντας επιτύχει σημαντική ανάπτυξη κατά το εννεάμηνο της χρήσης του 2021, η εταιρεία εκτιμάται ότι έκλεισε την περσινή χρονιά με αύξηση πωλήσεων κατά 20% περίπου συγκριτικά με το 2020.

Ειδικότερα η αγορά της Ευρώπης και Μέσης Ανατολής αναπτύχθηκε με ρυθμό 9% το τρίτο τρίμηνο του 2021, παρά τους νέους περιορισμούς εξαιτίας της πανδημίας. Ωστόσο, καθώς παραμένουν τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και η ανάκαμψη ειδικότερα στην αγορά της Κίνας έχει επιβραδυνθεί περισσότερο του αναμενομένου, τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες αναμένεται να κινηθούν μεταξύ 1,4 δισ. και 1,5 δισ. ευρώ για την δωδεκάμηνη χρήση. Ήδη στο τρίτο τρίμηνο της χρήσης του 2021, τα έσοδα της Adidas περικόπηκαν κατά 600 εκατ. ευρώ, ακριβώς εξαιτίας των αναταράξεων στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και την εξάρτηση της παραγωγής από την Κίνα, οδηγώντας σε συγκρατημένη αύξηση τζίρου κατά 3% συνολικά στο τρίμηνο, συγκριτικά με το 2020. 

Αξίζει να σημειωθεί τέλος η δέσμευση της Adidas στο γυναικείο κοινό, η οποία μεταφράζεται σε νέα λανσαρίσματα σε ρούχα και παπούτσια, σχεδιασμένα από γυναίκες για γυναίκες. Η εταιρεία έχει αναζητήσει τα σημεία στα οποία οι ανάγκες του γυναικείου κοινού δεν καλύπτονται, στοχεύοντας να δημιουργήσει εξειδικευμένες συλλογές, υψηλής ποιότητας και τέλειας εφαρμογής.

Χαρακτηριστικά, το αθλητικό υπόδημα Adidas Ultra Boost ξανασχεδιάστηκε για γυναικεία πόδια και πρόκειται να λανσαριστεί σύντομα στην αγορά, μαζί με μία νέα γκάμα αθλητικών σουτιέν σε 72 μεγέθη, τα οποία προέκυψαν μετά από έρευνα αγοράς για λογαριασμό του γερμανικού κολοσσού που έδειξε ότι το 90% των γυναικών δηλώνουν απογοητευμένες από την εφαρμογή των υπαρχόντων ειδών. Οι πρωτοβουλίες αυτές συνδέονται άρρηκτα με το γεγονός ότι η Adidas θα είναι χορηγός του Παγκόσμιου Κυπέλλου Γυναικών το 2023, ενώ συμμετέχει και στα γυναικεία Champions League και Euro της UEFA. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Απροσδόκητος διπλασιασμός κερδών για την H&M στο πρώτο τρίμηνο

Ο σουηδικός όμιλος fast fashion κάλυψε τις απώλειες του προηγούμενου έτους. Προτεραιότητες για το 2023 η λύση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση σημαντικού μέρους των μισθωμάτων του διεθνώς.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρέναραν» οι πωλήσεις της H&M, αύξηση μόνο 3% κατά το γ' τρίμηνο

Η σουηδική αλυσίδα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων 3% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, καθώς ο Ιούνιος κινήθηκε πτωτικά ενώ σχετική βελτίωση καταγράφηκε στο τέλος της περιόδου. Νέος country manager για την Ελλάδα, ο Thomas Estrany.
Logistics, Exagoges, Exports, Limani, Port, Emporio, Trade
ΔΙΕΘΝΗ

«Κουρεύει» τα κέρδη των επιχειρήσεων η «σπασμένη» εφοδιαστική αλυσίδα

Ανάλυση της McKinsey διαπιστώνει ότι οι αναταράξεις της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας δύνανται να μειώσουν τα EBITDA των επιχειρήσεων λιανικής κατά 20% - 40% βραχυπρόθεσμα και 15% - 20% μακροπρόθεσμα, εάν δεν αντιμετωπιστούν επαρκώς.