ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πλησίασε στα προ πανδημίας επίπεδα η αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας εκτιμά πως το 2025 θα υπάρξει πλήρης επαναφορά στα προ πανδημίας επίπεδα εξαιτίας της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάκαμψης και του πολέμου στην Ουκρανία.

Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε πέρυσι το 83% του επιπέδου που είχε το 2019, πριν από την υγειονομική κρίση, καταγράφοντας ισχυρή ανάκαμψη την οποία ώθησαν οι εταιρίες χαμηλού κόστους και οι προορισμοί της νότιας Ευρώπης, ανακοίνωσε σήμερα ο Eurocontrol.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας αντίθετα μετέθεσε ένα έτος αργότερα, το 2025, την εκτίμησή του για μια επαναφορά στα στοιχεία της προ Covid εποχής, επικαλούμενος, σε μια παρουσίαση στον ιστότοπό του, την αδυναμία της οικονομικής ανάκαμψης, τον πληθωρισμό και τον κίνδυνο να συνεχιστεί ο πόλεμος που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία.

Οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισ. επιβάτες πέρυσι, έναντι 2,42 δισεκατομμυρίων το 2019, με «έντονες ανισότητες» ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν κάθε αναχώρηση και κάθε άφιξη στο ευρωπαϊκό έδαφος.

Συνεπώς, η Γερμανία ανέκτησε το 2022 μόλις το 75% της εναέριας κυκλοφορίας που είχε πριν από την κρίση, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%. Η κίνηση στην Ελλάδα αντίθετα ανήλθε στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα, και 137% η Αλβανία. Από πλευράς εταιριών, αυτές του χαμηλού κόστους βγήκαν ενισχυμένες από την κρίση, ανακτώντας το 85% της κυκλοφορίας που είχαν το 2019, έναντι 75% για τους κλασικούς αερομεταφορείς.

Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη της θέση στην Ευρώπη πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως η Volotea. Οι πτήσεις της Air France αντιπροσώπευσαν το 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa το 72%, λίγο καλύτερα από τη British Airways (71%), σύμφωνα με τον Eurocontrol. «Το 2022, η ευρωπαϊκή αεροπορία άντεξε στην καταιγίδα», συνόψισε ο οργανισμός.

Μετά την παραλλαγή Όμικρον στις αρχές της χρονιάς και στη συνέχεια την εισβολή στην Ουκρανία «η κίνηση ανέκτησε εντούτοις το 86% (του επιπέδου του 2019) τον Μάιο και παρέμεινε έως το τέλος του έτους σε ένα περιορισμένο φάσμα από 86% έως 88%», υπογραμμίζει.

Ο Eurocontrol προβλέπει ότι ο αριθμός των ετήσιων πτήσεων στην περιοχή ευθύνης του θα ανέλθει φέτος στο 92% του αριθμού του 2019, αλλά προβλέπει μια δύσκολη χρονιά, καθώς το στοίχημα είναι να περιοριστούν οι καθυστερήσεις -- μάστιγα που επηρέασε πολλούς ταξιδιώτες κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού του 2022.

Συνέπεια ειδικότερα της έλλειψης εργατικού δυναμικού στα αεροδρόμια, ο αριθμός των πτήσεων που έφθασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% των συνόλων, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο σε σχέση με το 2019.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Boeing: Υποχωρεί 8% η μετοχή, μετά το ατύχημα της Alaska Airlines

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δήλωσε το Σάββατο ότι περίπου 171 αεροσκάφη παγκοσμίως θα επηρεαστούν από την οδηγία έκτακτης αξιοπλοΐας, η οποία απαιτεί να επιθεωρούνται τα αεροσκάφη πριν πετάξουν ξανά.
ΔΙΕΘΝΗ

Star Alliance: Κορυφαία αεροπορική συμμαχία στα World Travel Awards 2023

Όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας: «Η επιτυχία μας γίνεται εφικτή, όχι μόνο από τη σκληρή δουλειά των εργαζομένων μας σε όλο το δίκτυο, αλλά και από την ακλόνητη εμπιστοσύνη και υποστήριξη που μας δείχνουν οι επιβάτες μας».
ΔΙΕΘΝΗ

Ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες από νέες απεργίες στα γερμανικά αεροδρόμια

Η Ver.di διεκδικεί αυξήσεις 500 ευρώ/μήνα για τους εργαζόμενους και κλαδικές συμβάσεις διάρκειας ενός έτους, ενώ η πλευρά των εργοδοτών προωθεί συμβάσεις σημαντικά μεγαλύτερης διάρκειας. Απειλές για νέες απεργίες στις 8 Φεβρουαρίου.