ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Amaxidio-Anapiriko
Φωτο: Shutterstock

Έκκληση στην ΕΕ για άρση των εμποδίων στα ταξίδια ατόμων με αναπηρία

To Ευρωπαϊκό Φόρουμ για τα Άτομα με Αναπηρία καλεί την Κομισιόν να υπάρξουν αυστηροί κανονισμοί και να θεσπιστεί το δικαίωμα σε ταχεία και δίκαιη αποζημίωση σε περίπτωση που μια αεροπορική εταιρεία αρνηθεί την επιβίβαση σε άτομο με αναπηρία.

Τα άτομα με αναπηρίες στην Ευρώπη εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσανάλογα εμπόδια όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς και συχνά μάλιστα τους αρνούνται την επιβίβαση με το πρόσχημα των λόγων ασφαλείας που πολλές φορές σχετίζεται με εξοπλισμό όπως τα αναπηρικά αμαξίδια ή οι σκύλοι βοηθοί, όπως προκύπτει από μια έκθεση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Φόρουμ για τα Άτομα με Αναπηρία (EDF), που εδρεύει στις Βρυξέλλες, απευθύνει έκκληση προς την ΕΕ να θεσπίσει αυστηρούς κανονισμούς που θα διασφαλίζουν ότι οι αερομεταφορές θα είναι προσβάσιμες σε όλους.

Οι κανονισμοί, οι οποίοι ποικίλλουν σημαντικά από τη μια στην άλλη αεροπορική εταιρεία, είναι συχνά δυσεύρετοι ή δύσκολο να ερμηνευτούν, μια κατάσταση που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μην επιτραπεί η επιβίβαση σε επιβάτες με αναπηρίες, αναφέρεται στην έκθεση.

«Η έκθεσή μας δείχνει ξεκάθαρα τους ζωντανούς εφιάλτες που βιώνουν άτομα με αναπηρίες όταν απλώς προσπαθούν να κάνουν αυτό που κάνουν καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι», δήλωσε η πρόεδρος του Φόρουμ Γκούντα Άντσα«Είμαστε άνθρωποι--ταξιδεύουμε για επαγγελματικούς λόγους, για συναισθηματικούς, για οικογενειακούς, για λόγους αναψυχής-- οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αρχίσουν να το αναγνωρίζουν», σχολίασε.

Η ίδια επικαλέστηκε το παράδειγμα ενός νεαρού Βρετανού, του Μπράντον Ότον, στον οποίο αρνήθηκαν την επιβίβαση οι αρχές του αεροδρομίου στα Ιστ Μίντλαντς προκειμένου να μεταβεί στην πόλη Μάλαγα της Ισπανίας, τον Νοέμβριο του 2021, επειδή οι υπηρεσίες εδάφους του αεροδρομίου ισχυρίστηκαν ότι το αναπηρικό αμαξίδιό του ήταν «υπερβολικά βαρύ».

Σύμφωνα με την EDF, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αναθεωρήσει τους σχετικούς κανονισμούς ώστε να πάψουν τα περιστατικά άρνησης της επιβίβασης σε ΑμεΑ. Θα πρέπει επίσης να θεσπίσει το δικαίωμα σε ταχεία και δίκαιη αποζημίωση σε περίπτωση που μια αεροπορική εταιρεία αρνηθεί την επιβίβαση σε άτομο με αναπηρία.

Η καταστροφή ή οι φθορές σε εξοπλισμό κινητικότητας είναι επίσης ευρείες, όπως επισημαίνει το Φόρουμ, με αποτέλεσμα, όχι απλώς να είναι δαπανηρή η επισκευή του, αλλά και να κινδυνεύει και η ζωή του επιβάτη ΑμεΑ.

Η Νάντια Χαντάντ, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του Φόρουμ, είπε ότι σε μια πτήση από το Σαρλ ελ-Σέιχ της Αιγύπτου προς τις Βρυξέλλες έσπασε η πλάτη του αναπηρικού αμαξιδίου της. «Στερήθηκα την ανεξαρτησία μου και χρειάστηκε να πληρώσω για να την ανακτήσω», σημείωσε.

Το EDF ανέφερε ότι ο κανονισμός της ΕΕ θα πρέπει να καθορίζει «την πλήρη αποζημίωση κατεστραμμένου ή απολεσθέντος μηχανισμού κινητικότητας» από τις εταιρείες καθώς επί του παρόντος οι εταιρείες κατατάσσουν τα αναπηρικά αμαξίδια και άλλα κινητικά βοηθήματα στην κατηγορία των αποσκευών, γεγονός που σημαίνει ότι συχνά η αποζημίωση δεν καλύπτει το κόστος τους. Η έκθεση θα παρουσιαστεί στην Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν στις 3 Μαΐου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε αεροδρόμια και αεροπλάνα θα ανακοινώσει η ΕΕ

Η οδηγία για τις αεροπορικές μεταφορές εντάσσεται στο ευρύτερο πακέτο των συστάσεων που ανακοινώνει σήμερα η Κομισιόν για την σταδιακή άρση των συνοριακών περιορισμών και την προσεκτική επανέναρξη των ταξιδιών.
Evropaiki Enosi, EU, European Union
ΔΙΕΘΝΗ

Τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας σε πλατφόρμες ενέκρινε το ΕΚ

Η οδηγία υποχρεώνει τις χώρες της ΕΕ να θεσπίσουν ανατρέψιμο νομικό τεκμήριο απασχόλησης σε εθνικό επίπεδο, με στόχο τη διόρθωση της ανισορροπίας ισχύος μεταξύ της ψηφιακής πλατφόρμας εργασίας και του προσώπου που εκτελεί την εργασία.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Easyjet αναστέλλει τις πτήσεις της προς και από το Τελ Αβίβ

«Η ασφάλεια των επιβατών μας και των πληρωμάτων μας αποτελούν πάντα την απόλυτη προτεραιότητα της Easyjet», συμπλήρωσε η εταιρεία, διευκρινίζοντας πως επικοινώνησε με SMS και e-mail με τους πελάτες των πτήσεων.