Φώτο: Shutterstock

Ζημιές 9 δισ. δολαρίων έχει υποστεί η Boeing από τα 737MAX

Το ενδεχόμενο νέου δανεισμού για να αντιμετωπιστεί η δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλεθει μετά τα δυο αεροπορικά δυστυχήματα, εξετάζει η Boeing που βρίσκεται υπό πίεση εξαιτίας της καθήλωσης των 737MAX.

Μετά τα δυο τραγικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737MAX της Boeing, η αμερικανική εταιρεία βρίσκεται σε δύσκολη θέση, με τον πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών και Υποδομών της Βουλής των Αντιπροσώπων, Πίτερ Ντε Φάζιο να δηλώνει πως συμβούλευσε τον νέο εκτελεστικό διευθυντή της Boeing Ντέιβιντ Καλχούν «να κάνει κάτι προκειμένου να εκτονώσει την πίεση που ασκείται από την Wall Street προς την Boeing και η οποία οδήγησε σε όλο αυτό».

Ο Καλχούν ανέλαβε χθες τα καθήκοντά του, καθώς η Boeing προσπαθεί να ανακάμψει, ενώ τα 737ΜΑΧ παραμένουν καθηλωμένα σε παγκόσμιο επίπεδο από τον περασμένο Μάρτιο, μετά την απώλεια 346 ανθρώπων στα δύο αεροπορικά δυστυχήματα.

Ο 62χρονος Καλχούν είναι διευθυντής στην Boeing για πολλά χρόνια, ενώ επιλέχθηκε για την θέση του προέδρου τον περασμένο Οκτώβριο, αφού το διοικητικό συμβούλιο της Boeing αποφάσισε την απομάκρυνση του προκατόχου του Ντένις Μούλενμπεργκ, ενώ τα καθήκοντα του εκτελεστικού διευθυντή του ανατέθηκαν στις 23 Δεκεμβρίου, μετά από την απόλυση του Μούλενμπεργκ.

Η απομάκρυνση του Μούλενμπεργκ έγινε μετά τις μεγάλες ανησυχίες για τις σχέσεις μεταξύ της Boeing και των αρμόδιων αμερικανικών αρχών εποπτείας, αναφορικά με τις προδιαγραφές για την πλοϊμότητα του Boeing 737MAX.

Από την μεριά της, η Boeing εκτιμάει το οικονομικό κόστος από την καθήλωση των αεροσκαφών 737ΜΑΧ στο έδαφος στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι σήμερα με συνεχιζόμενη οικονομική επιβάρυνση για την εταιρία κι αναφορικά με την κερδοφορία του τέταρτου τριμήνου του 2019, τα αποτελέσματα του οποίου αναμένεται να δημοσιοποιηθούν στις 29 Ιανουαρίου.

Το οικονομικό κόστος της όλης κατάστασης γύρω από τα 737ΜΑΧ αυξάνεται για την Boeing και από τον τερματισμό της παραγωγής του αναφερόμενου τύπου αεροσκάφους, την καταβολή οικονομικών αποζημιώσεων προς τις εταιρίες που δεν έχουν παραλάβει τα αεροσκάφη τους, αλλά και την υποστήριξη της αλυσίδας παροχής ανταλλακτικών.

Η Boeing εξετάζει το ενδεχόμενο περαιτέρω δανεισμού για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ενώ τα σχέδια της εταιρίας, αναμένεται να δημοσιοποιηθούν αργότερα μέσα στον Ιανουάριο, σύμφωνα με δήλωση μιας πηγής στο Reuters.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Ξεκίνησαν οι πτητικές δοκιμές του Boeing 737 ΜΑΧ

Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, η FAA θα αναλύσει τα δεδομένα και θα εγκρίνει νέες διαδικασίες εκπαίδευσης των πιλότων, σε ένα ακόμα βήμα για την επίλυση μιας κρίσης που κόστισε στην Boeing δισεκατομμύρια δολάρια.