ΓΔ: 1420.05 0.17% Τζίρος: 11.82 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:31:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
diastimoploio
Φώτο: Shutterstock

Ενώνουν δυνάμεις NASA και Space X για να σώσουν το τηλεσκόπιο Hubble

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble αποτελεί ένα ουσιαστικό εργαλείο αδιάκοπης επιστημονικής παρατήρησης και χρήσης για τους αστρονόμους από την εκτόξευσή του το 1990.

Η εταιρία SpaceX του Ίλον Μασκ προγραμματίζει να χρηματοδοτήσει μία μελέτη σε συνεργασία με τη NASA για να εξετάσει τρόπους χρήσης της διαστημικής κάψουλας Dragon, με στόχο την αύξηση του ύψους τροχιάς του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble, προκειμένου να παραταθεί η διάρκεια της χρήσης του τηλεσκοπίου, όπως ανακοίνωσαν χθες αξιωματούχοι της Διαστημικής Υπηρεσίας των ΗΠΑ.

Η κάψουλα Dragon της SpaceX μεταφέρει αστροναύτες και διάφορα εφόδια από και προς τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) για τη NASA. Η χρηματοδότηση της εξάμηνης μελέτης θα γίνει πλήρως από την SpaceX, όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους ο επικεφαλής επιστήμονας της NASA, Τόμας Ζουρμπούτσεν στη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου.

«Πριν από μερικούς μήνες η SpaceX προσέγγισε τη NASA με την ιδέα για την πραγματοποίηση μιας μελέτης σχετικά με τον τρόπο, με τον οποίο ένα διαστημικό εμπορικό πλήρωμα θα μπορούσε να βοηθήσει στην αύξηση του ύψους τροχιακής πτήσης του διαστημοπλοίου μας Hubble, ώστε να επιμηκυνθεί η διάρκεια της επιχειρησιακής χρήσης του».

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble αποτελεί ένα ουσιαστικό εργαλείο αδιάκοπης επιστημονικής παρατήρησης και χρήσης για τους αστρονόμους από την εκτόξευσή του το 1990, προσφέροντας εντυπωσιακό φωτογραφικό υλικό για αστρικά αναπτύγματα, διευκολύνοντας την επίτευξη σημαντικών διαστημικών ανακαλύψεων, σχετικά με την ηλικία του σύμπαντος, αλλά και τα φεγγάρια του Πλούτωνα.

Η NASA ανακοίνωσε ότι ομάδες της θα συλλέξουν δεδομένα “προκειμένου να αποφασίσουν για τη χρονική στιγμή που θα είναι πιθανό να γίνει πρόσδεση του τηλεσκοπίου και μετακίνησή του σε μία πιο ασφαλή διαστημική τροχιά.”

Τεχνική συντήρηση έγινε στο Hubble αρκετές φορές στις αρχές της δεκαετίας του 2000 στη διάρκεια της ενεργούς επιχειρησιακής δράσης του διαστημικού προγράμματος των ΗΠΑ. Από τότε που σταμάτησε η εφαρμογή του αμερικανικού διαστημικού προγράμματος το 2011, οι αστρονόμοι έχουν εξετάσει αρκετούς τρόπους για την τεχνική υποστήριξη του παλιού, αλλά ακόμη επιχειρησιακού τηλεσκοπίου, χωρίς ωστόσο να έχει καταρτιστεί σχέδια.

Η μελέτη θα εξετάσει μεταξύ άλλων διαστάσεων της προσπάθειας, το ενδεχόμενο η κάψουλα Dragon να χρειάζεται τροποποιήσεις για τη σύνδεσή της με το τηλεσκόπιο και την αύξηση του ύψους της τροχιάς του, όπως επίσης και αν η πραγματοποίηση μιας τέτοιας διαστημικής αποστολής θα πρέπει να είναι επανδρωμένη.

«Στο σημείο αυτό, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά στο τραπέζι», δήλωσε η Τζέσικα Τζένσεν αντιπρόεδρος της SpaceX για την εξυπηρέτηση των πελατών της, στη διάρκεια μιας τηλεφωνικής ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

Αξιωματούχοι της NASA έδωσαν έμφαση στο γεγονός ότι η συμφωνία με την SpaceX, καλύπτει μόνο τη χρηματοδότηση της μελέτης και δεν αντιπροσωπεύει κάποια σχέδια για την τεχνική υποστήριξη του τηλεσκοπίου σε μεταγενέστερο χρόνο.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ευρωπαϊκή διάκριση για την ομάδα του ΑΠΘ που στοχεύει στο... διάστημα

Η Rocketry ήταν η μοναδική ομάδα ελληνικού πανεπιστημίου που εκπροσώπησε τη χώρα στον απαιτητικό διαγωνισμό που διοργανώνουν ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) και η Πορτογαλική Διαστημική Υπηρεσία.
san simera-poseidonas-planites-diastima
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Εκτοξεύτηκε η διαστημική αποστολή JUICE με προορισμό τον Δία

Στόχος της αποστολής είναι να κάνει αναλυτικές παρατηρήσεις του αέριου γίγαντα Δία, όπου αναμένεται να φτάσει σε οκτώ χρόνια, και των τριών παγωμένων φεγγαριών του (Γανυμήδης, Καλλιστώ και Ευρώπη). γύρω από τους οποίους θα κάνει 35 διελεύσεις.