bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

«Πάγωσε» η αγορά της μπύρας το 2023, στάσιμος ο όγκος των πωλήσεων

Συγκράτηση των ανατιμήσεων στα όρια πληθωρισμού το 2024 προβλέπει ο γενικός διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλ. Δανιηλίδης. Στόχο για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα το 2030 θέτει η εταιρεία.

Στα περσινά επίπεδα κινήθηκε ο όγκος των πωλήσεων στην αγορά της μπύρας στη διάρκεια του 2023. Στην καλύτερη περίπτωση, η αύξηση δεν υπερβαίνει το 0,5% - 1%. Αντιθέτως η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά περίπου 6% - 7%, όσο περίπου ήταν και το ύψος των ανατιμήσεων που πραγματοποιήθηκαν εφέτος.

Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ των άλλων, ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, γενικός διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε ειδική εκδήλωση όπου παρουσιάστηκε η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας. Ωστόσο, συμπλήρωσε πως για το 2024 οι ανατιμήσεις δεν θα υπερβούν τα όρια του προβλεπόμενου πληθωρισμού, δηλαδή θα κινηθούν μεταξύ 2% και 3%.

Σχετικά με το θέμα των ανατιμήσεων ο κ. Δανιηλίδης είπε χαρακτηριστικά ότι το ύψος και η ένταση των προσφορών που παρατηρούνται στην αγορά της μπύρας είναι οι μεγαλύτερες σ΄ ολόκληρη την Ευρώπη, γεγονός που έχει αντιστρέψει την επικρατούσα σχέση μεταξύ των επωνύμων και των προϊόντων private label. Δηλαδή είναι η μοναδική κατηγορία, είπε ο γενικός διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, όπου ο ρυθμός ανάπτυξης των επωνύμων προϊόντων είναι υψηλότερος από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η εταιρεία συνεργάζεται με 2.000 αγρότες στο πλαίσιο της συμβολαιακής γεωργίας, απασχολεί 809 εργαζομένους και ο αριθμός των γυναικών υπαλλήλων της αυξήθηκε κατά 15%.

Εν τω μεταξύ, όπως ανέφερε, στην τριετία 2024 – 2026 έχουν  σχεδιαστεί επενδύσεις ύψους 64,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% περίπου θα αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Σύμφωνα με την έκθεση - εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος – που παρουσιάστηκε χθες, η εταιρεία δεσμεύεται για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, έχοντας ήδη πετύχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 20%, με έτος βάσης το 2018.

Παράλληλα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών, έχοντας καταφέρει να αξιοποιήσει σε ποσοστό 79,4% ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας. Επίσης, συμβάλλει στη μείωση του όγκου των αποβλήτων, έχοντας επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και στην εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 95% των φιαλών που εμπορεύεται στην αγορά είναι επιστρεφόμενο.

Αναφορικά με την ορθολογική χρήση των υδατικών πόρων, η εταιρεία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό. Και παράλληλα υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα ύψη οι πωλήσεις της ΕΨΑ, θα ψάξει για αγοραστή το fund SMERemediumCap

Στα 14 εκατ. ευρώ ανήλθαν το 2023 οι πωλήσεις, προοπτικές για άνοδο στα 30 εκατ. ευρώ. Ο Ν. Καραμούζης τονίζει ότι θα αναζητηθεί αγοραστής για να δημιουργηθεί μεγαλύτερο και πιο ανταγωνιστικό σχήμα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε διεθνή πορεία η Green Beverages με έμφαση στην αγορά της Αμερικής

Παρουσία σε περισσότερες από 38 χώρες για την εταιρεία που προέκυψε από τη συγχώνευση Χήτος και Green Cola. Συνεργασίες με τοπικούς εμφιαλωτές. Το ένα τέταρτο του τζίρου προέρχεται από το εξωτερικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διεργασίες για δημιουργία ισχυρού ομίλου στα νερά και τα αναψυκτικά

Πώς ερμηνεύει η αγορά τις επενδυτικές κινήσεις Θεοδωρόπουλου, Ταμβακάκη και Καραμούζη στις εταιρείες Ελληνικοί Χυμοί, ΕΨΑ και Μεντεκίδης. Πιθανότερο σενάριο η δημιουργία ενός ενιαίου και ισχυρού σχήματος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.