ΓΔ: 1455.48 0.03% Τζίρος: 100.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Κρι Κρι

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.

Η στροφή της Κρι Κρι ΑΕ στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί στρατηγική της επιλογή, η οποία το 2023 είχε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η αύξηση του όγκου των πωλήσεων και κατά συνέπεια του όγκου παραγωγής είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους παραγωγής των προϊόντων της –του γιαουρτιού και του παγωτού- και φυσικά την εξαιρετική βελτίωση της κερδοφορίας της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σερραϊκή εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά. Επίσης το γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας κατέχει την πρώτη θέση στην κατανάλωση και σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του κ. Παναγιώτη Τσινάβου, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, η Κρι Κρι είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός γιαουρτιού στην ελληνική αγορά. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το EBITDA της εταιρείας αυξήθηκε περισσότερο από πέντε φορές έναντι του 2021.

Η διοίκηση της εταιρείας, αναγνωρίζοντας το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον για τους καταναλωτές και τη στροφή όλo και περισσότερων προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, επέλεξε να στραφεί με αποφασιστικό τρόπο στην ενίσχυση της παραγωγής τους – ιδιαίτερα στο γιαούρτι- τόσο στην Ελλάδα όσο και στις ξένες αγορές, στις οποίες δραστηριοποιείται. Και τα αποτελέσματα είναι ορατά στα οικονομικά της μεγέθη.

Από την άλλη πλευρά είναι ενδεικτικό των καταναλωτικών τάσεων που επικρατούν το γεγονός πως τα επώνυμα προϊόντα γιαουρτιού της εταιρείας, αν και στηρίχθηκαν με προωθητικές ενέργειες κόστους 5 εκατ. ευρώ, ωστόσο έχασαν μερίδιο κατά 0,7 μονάδες. Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana του Φεβρουαρίου ο ρυθμός ανάπτυξης των επωνύμων προϊόντων υπολείπεται του ρυθμού ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία γενικότερα συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο αγορά.

Αναφορικά με τις επιδόσεις της Κρι Κρι ΑΕ στη διάρκεια του 2023, επισημαίνεται ότι οι πωλήσεις ανήλθαν στα 216,33 εκατ. ευρώ έναντι 171,88 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 25,9%. Επίσης τα μικτά κέρδη της ανήλθαν στα 72,47 εκατ. ευρώ έναντι 31,46 εκατ. ευρώ το 2022. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν στα 45,12 εκατ. ευρώ έναντι 8,86 εκατ. ευρώ το 2022. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 40,30 εκατ. ευρώ έναντι 3,83 εκατ. ευρώ το 2022. Και, τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε 32,27 εκατ. ευρώ, έναντι 3,18 εκατ. ευρώ το 2022.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας στον κλάδο του γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 28,6% σε αξία και 15,3% σε όγκο. Οι εξαγωγές εμφανίζουν το 2023 παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη - 34,4% -  υπερβαίνοντας τα 97,5 εκατ. ευρώ. Υψηλές επιδόσεις παρατηρούνται στις αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και σε άλλες χώρες, όπως είναι η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η εταιρεία παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Και «το περιθώριο ebit βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, ως επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα».

Επίσης πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού και στην εσωτερική αγορά. Ανέρχονται στα 76 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 21,8%. Αντιθέτως η αύξηση της αγοράς ως προς την αξία των πωλήσεων ήταν 10,1% και του όγκου 3,4%.

Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο όγκος των πωλήσεων του γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε πέρυσι κατά 2.7% - συνολικά αυξήθηκε κατά 7,7% από το 2021. Αναφορικά με την κερδοφορία, σημειώνεται ότι το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 29,9%, προσεγγίζοντας τα επίπεδα της χρήσης 2021. Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό – στο 15,5%.

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της Κρι Κρι ΑΕ αυξήθηκαν κατά 20,4%. Και το μερίδιο αγοράς των παγωτών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο  -ανήλθε στο 12,7%- και μειώθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία, δηλαδή διαμορφώθηκε στο 13,8%.  

Ακόμη επισημαίνεται πως στη διάρκεια του 2023 οι επενδύσεις της εταιρείας ανήλθαν στα 13 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος προβλέπεται να διαμορφωθούν μεταξύ των 21 και 25 εκατ. ευρώ. Και αφορούν στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της εταιρείας.  

Σχετικά με το 2024 η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι οι πωλήσεις της αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση μεταξύ 8% - 11% έναντι του 2023, ξεπερνώντας τα 233 εκατ. ευρώ. Και τα περιθώρια κερδοφορίας, αναμένεται να εμφανίσουν μικρή υποχώρηση, έναντι αυτών του 2023. Το περιθώριο EBIT του 2024 αναμένεται να διαμορφωθεί πέριξ του 15%.

Ως εκ τούτου το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη  διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,35 ευρώ ανά μετοχή – το 2022 ήταν 0,20 ευρώ ανά μετοχή.

Στη διάρκεια του 2023 η εταιρεία προχώρησε σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα άμεσα ή έμμεσα μέσω προωθητικών ενεργειών, άνω των 5 εκατ. ευρώ. Κατέβαλε έκτακτο «πριμ συνεργασίας» συνολικού ύψους 500.000 ευρώ προς τους κτηνοτρόφους. Και χορήγησε έκτακτη παροχή ενός επιπλέον μέσου μισθού προς όλους τους εργαζομένους της  συνολικού ύψους 1.000.000 ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου 23% για την ΕΒΟΛ το 2023, «πονοκέφαλος» η αύξηση κόστους

Μεγάλη αύξηση των δαπανών για ζωοτροφές έχουν προκαλέσει οι πλημμύρες στη Θεσσαλία. Η συνεταιριστική βιομηχανία ΕΒΟΛ στηρίζει τους κτηνοτρόφους με ζωοτροφές και αυξημένες τιμές αγοράς του γάλακτος.
businessdaily-Olympos-Galaktoviomixania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όλυμπος: Πρωτιά στην ελληνική αγορά με τζίρο σχεδόν 600 εκατ. το 2023

Οι πωλήσεις της Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη προβλέπεται να ανέλθουν φέτος στα 640 εκατ. ευρώ και, με τη μείωση του πληθωρισμού, αναμένεται να βελτιώσει όγκους πωλήσεων και μερίδια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: «Βουτιά» των καθαρών κερδών που διαμορφώθηκαν στα 3,18 εκατ.

Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών στα 171,88 εκατ. ευρώ, η απόφαση της εταιρείας να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του λειτουργικού κόστους, επηρέασε σημαντικά την κερδοφορία της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί δεν έχει προχωρήσει φέτος η ΕΒΟΛ σε αύξηση τιμών στο γάλα

Η συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία αύξησε πέρυσι 20% τις τιμές, αλλά πέτυχε αύξηση πωλήσεων σε όγκο και αξία. Φέτος δεν έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις και εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα, ακόμη και της μείωσης τιμών.
epirus
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ισχυρή αύξηση πωλήσεων της Ήπειρος κόντρα στην κρίση στα γαλακτοκομικά

Ενίσχυση τζίρου σχεδόν κατά 30% αναμένει φέτος η βιομηχανία γαλακτοκομικών. «Πονοκέφαλος» οι αυξήσεις τιμών στο γάλα: «μόνος στην ενέργεια καταγράφηκαν μεγαλύτερες ανατιμήσεις», τονίζει στο BD ο Στ. Παντελιάδης.