Αντιδράσεις στον Πειραιά για την πλατφόρμα της Cosco

Το Επιμελητήριο Πειραιά ζητεί να λυθεί σύντομα και εξωδικαστικά το θέμα της «μονοπωλιακής κατάστασης» που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα.

Το νέο λιμενικό προϊόν «Hellenic Port Community System» (HPCS) της Cosco και, κυρίως, η υποχρεωτικότητα εγγραφής όλων των χρηστών στη συγκεκριμένη πλατφόρμα πληροφοριών, εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν λιμενικές υπηρεσίες, έχουν προκαλέσει ερωτήματα στους ναυτιλιακούς και επιχειρηματικούς φορείς του λιμανιού, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

«Το ΕΒΕΠ ελπίζει πως με την απαραίτητη διαβούλευση το θέμα της "μονοπωλιακής" κατάστασης που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα, τελικώς, θα λυθεί εξωδικαστικά και σύντομα» όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Τα βασικά ερωτήματα, όπως αναφέρει το ΕΒΕΠ είναι:

  • Πώς διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που εισάγονται στην πλατφόρμα θα τα γνωρίζουν μόνο όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συναλλαγή;
  • Πώς θα ξέρουν μόνο οι τελωνειακές αρχές την «καταγωγή» του φορτίου;
  • Τί ακριβώς έχει συμφωνηθεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ);
  • Γιατί μόνο στον Πειραιά, ενώ σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από Δημόσια Αρχή;

Την ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας της Ελλάδας, η λειτουργία της οποίας έχει δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις, παρουσίασε επίσημα η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) στη Eurobank και σε δημοσιογράφους. Όμως, οι θεσμικοί φορείς έχουν ήδη γνωστοποιήσει στα αρμόδια υπουργεία ότι δεν αποδέχονται μία ιδιωτική εταιρεία όπως η PCT-Cosco να δημιουργεί και να διαχειρίζεται μία τέτοια εφαρμογή και επιπλέον να υποχρεώνει τους πάντες να εγγραφούν σε αυτή αν θέλουν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco, πληρώνοντας μάλιστα αντίτιμο.

Έτσι, λοιπόν, στην υποχρεωτική χρησιμοποίηση της «πλατφόρμας πληροφοριών» την οποία χειρίζεται η «ιδιωτική εταιρεία» ΣΕΠ της Cοsco, η οποία έχει και την αποκλειστική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ είναι και η ίδια ανταγωνιστικός μεταφορέας, έχουν αντιδράσει η πλειονότητα των χρηστών του λιμανιού με επικεφαλής το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τη Διεθνή Ναυτική Ένωση και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο ζήτημα έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την αρμόδια Ομάδα Εργασίας του ΕΒΕΠ, το οποίο έχει αποστείλει στα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών και ΑΑΔΕ, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, επιστολές όπου ζητείται η άρση της υποχρεωτικής χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Hellenic Port Community System, που λειτουργεί μόνο στη ΣΕΠΑΕ.

 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΤΕΚΑΛ ανάδοχος του έργου επέκτασης του επιβατικού λιμένα του ΟΛΠ

Πρόκειται για τον νέο προβλήτα κρουαζιέρας, που είναι μία από τις υποχρεωτικές επενδύσεις του συνολικού επενδυτικού σχεδίου της COSCO για τον ΟΛΠ. Οι εργασίες κατασκευής έχουν χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες.