ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Αντιδράσεις στον Πειραιά για την πλατφόρμα της Cosco

Το Επιμελητήριο Πειραιά ζητεί να λυθεί σύντομα και εξωδικαστικά το θέμα της «μονοπωλιακής κατάστασης» που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα.

Το νέο λιμενικό προϊόν «Hellenic Port Community System» (HPCS) της Cosco και, κυρίως, η υποχρεωτικότητα εγγραφής όλων των χρηστών στη συγκεκριμένη πλατφόρμα πληροφοριών, εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν λιμενικές υπηρεσίες, έχουν προκαλέσει ερωτήματα στους ναυτιλιακούς και επιχειρηματικούς φορείς του λιμανιού, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

«Το ΕΒΕΠ ελπίζει πως με την απαραίτητη διαβούλευση το θέμα της "μονοπωλιακής" κατάστασης που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα, τελικώς, θα λυθεί εξωδικαστικά και σύντομα» όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Τα βασικά ερωτήματα, όπως αναφέρει το ΕΒΕΠ είναι:

  • Πώς διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που εισάγονται στην πλατφόρμα θα τα γνωρίζουν μόνο όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συναλλαγή;
  • Πώς θα ξέρουν μόνο οι τελωνειακές αρχές την «καταγωγή» του φορτίου;
  • Τί ακριβώς έχει συμφωνηθεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ);
  • Γιατί μόνο στον Πειραιά, ενώ σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από Δημόσια Αρχή;

Την ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας της Ελλάδας, η λειτουργία της οποίας έχει δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις, παρουσίασε επίσημα η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) στη Eurobank και σε δημοσιογράφους. Όμως, οι θεσμικοί φορείς έχουν ήδη γνωστοποιήσει στα αρμόδια υπουργεία ότι δεν αποδέχονται μία ιδιωτική εταιρεία όπως η PCT-Cosco να δημιουργεί και να διαχειρίζεται μία τέτοια εφαρμογή και επιπλέον να υποχρεώνει τους πάντες να εγγραφούν σε αυτή αν θέλουν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco, πληρώνοντας μάλιστα αντίτιμο.

Έτσι, λοιπόν, στην υποχρεωτική χρησιμοποίηση της «πλατφόρμας πληροφοριών» την οποία χειρίζεται η «ιδιωτική εταιρεία» ΣΕΠ της Cοsco, η οποία έχει και την αποκλειστική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ είναι και η ίδια ανταγωνιστικός μεταφορέας, έχουν αντιδράσει η πλειονότητα των χρηστών του λιμανιού με επικεφαλής το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τη Διεθνή Ναυτική Ένωση και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο ζήτημα έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την αρμόδια Ομάδα Εργασίας του ΕΒΕΠ, το οποίο έχει αποστείλει στα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών και ΑΑΔΕ, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, επιστολές όπου ζητείται η άρση της υποχρεωτικής χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Hellenic Port Community System, που λειτουργεί μόνο στη ΣΕΠΑΕ.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Cosco μετατρέπει το λιμάνι του Πειραιά σε κόμβο μεταφοράς οχημάτων

Η στρατηγική θέση του λιμένα ανάμεσα στις τρεις ηπείρους αλλά και η παρουσία του ομίλου COSCO SHIPPING ήταν οι κύριοι παράγοντες που συνέβαλαν ώστε να επιλεγεί ο Πειραιάς ως βασικός διαμετακομιστικός κόμβος στο μεγάλο επιχειρηματικό πρότζεκτ.
ΟΛΠ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: Στον Πειραιά το Viking Sky, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2023

Δυναμική φαίνεται να είναι στο σύνολό της η φετινή χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι Πειραιά, καθώς σύμφωνα με τις προκρατήσεις αναμένονται 786 αφίξεις και αύξηση 16% στις συνολικές αφίξεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: Τα υψηλότερα κέρδη στην ιστορία του πέτυχε για το έτος 2021

Tα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν για την ΟΛΠ ΑΕ σε 36,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 39,4% σε σχέση με τα 26,4 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2020. Είναι η υψηλότερη κερδοφορία που σημειώθηκε ποτέ.