ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Servicers: Συναινετικές ρυθμίσεις «κόκκινων» δανείων άνω των 6 δισ. το 2023

Σύμφωνα με τον απολογισμό του 2023 οι εταιρείες διαχείρισης διαχειρίζονταν δάνεια ύψους 91 δισ. (σύνολο απαίτησης) -εκ των οποίων 73 δισ. δεν περιλαμβάνονται πλέον σε τραπεζικούς ισολογισμούς-, και συναλλάσσονται με 2,4 εκατ. οφειλέτες.

Στην υλοποίηση συναινετικών λύσεων ρύθμισης για δάνεια συνολικού ύψους 6,3 δισ. ευρώ προχώρησαν οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων το 2023, δάνεια που αφορούν περισσότερους από 140.000 δανειολήπτες. Μάλιστα το 83% των δανείων σε ρύθμιση περιλάμβανε και μερική διαγραφή οφειλής.

Αναλυτικά σύμφωνα με τον απολογισμό της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ) στις 31.12.2023 οι 15 Εταιρείες-Μέλη της ΕΕΔΑΔΠ διαχειρίζονταν δάνεια ύψους €91 δισ. (σύνολο απαίτησης) -εκ των οποίων €73 δισ. δεν περιλαμβάνονται πλέον σε τραπεζικούς ισολογισμούς-, και συναλλάσσονται με 2,4 εκατ. οφειλέτες.

Μέσα στο 2023, οι Εταιρείες Διαχείρισης επέτειναν την προσπάθειά τους για επίτευξη συναινετικών λύσεων ρύθμισης με όλους τους δανειολήπτες. Ειδικότερα, στο διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2023  προχώρησαν σε συναινετικές ρυθμίσεις προς αποπληρωμή συνολικού ύψους  €6,4 δισ.  για πάνω από 140.000 οφειλέτες, που θα τους επιτρέψουν σταδιακά να επανέλθουν σε οικονομική ομαλότητα και προοπτικά να ανακτήσουν την πρόσβασή τους στο τραπεζικό σύστημα. Η πλειονότητα των ρυθμίσεων αφορά δάνεια που έχουν μεταβιβαστεί σε τρίτους επενδυτές (μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια). Αναλυτικότερα, για το σύνολο του 2023, το ποσόν των €4,5 δισ. αφορά μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια δανείων και το €1,9 δισ. αφορά δάνεια τραπεζικών ιδρυμάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το έτος 2023, το 83% των δανείων σε ρύθμιση περιλάμβαναν διαγραφή οφειλής, αντικατοπτρίζοντας την έμφαση των Εταιρειών Διαχείρισης στην παροχή λύσεων με βάση την τρέχουσα εισοδηματική και περιουσιακή κατάσταση των οφειλετών.

Ειδικά σε ό,τι αφορά στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών, με βάση τα στοιχεία της ΓΓΧΤΔΙΧ, σημειώνεται ότι κατά το 2023 έγιναν περισσότερες από 13.000 ρυθμίσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων συνολικού ύψους €4,8 δισ., με τις Εταιρείες Διαχείρισης να εγκρίνουν 73% των σχετικών προτάσεων ρύθμισης, και την πλειοψηφία των αιτήσεων να αφορά σε οφειλές κάτω των €200.000.

Τέλος, σημειώνεται ότι σωρευτικά έως σήμερα, το ύψος δανείων που επέστρεψαν σε ‘κανονικότητα’ (καθεστώς ομαλής αποπληρωμής) μέσω της συμβολής των Εταιρειών Διαχείρισης, ανέρχεται σε περισσότερα από €40 δισ.

Παράλληλα με την επίτευξη ρυθμίσεων, τα στοιχεία του 2023 επιβεβαιώνουν το βασικό προσανατολισμό των Εταιρειών Διαχείρισης στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης που προσφέρουν στους οφειλέτες. Στο Δωδεκάμηνο του 2023, οι Εταιρείες Διαχείρισης:

  • Δέχθηκαν πάνω από 118.000 κλήσεις τον μήνα, κατά μέσο όρο, με το επίπεδο εξυπηρέτησης (service level) στα τηλεφωνικά κέντρα των Εταιρειών να αυξάνεται κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες μεσοσταθμικά έναντι του 2022. Το επίπεδο εξυπηρέτησης (δηλαδή το ποσοστό εισερχομένων κλήσεων που απαντήθηκε εντός του επιθυμητού χρόνου των 20’’), κατέγραψε σταθερή ανοδική πορεία στη διάρκεια της χρονιάς και διαμορφώθηκε στην περιοχή του 90% για το μήνα Δεκέμβριο.
  • Επεξεργάστηκαν πάνω από 27.000 αιτήματα το μήνα (αύξηση 13% έναντι του 2022) απαντώντας σε κάθε ένα από αυτά εντός του πλαισίου που προδιαγράφεται από το κανονιστικό πλαίσιο (μέσοι όροι αριθμού αιτημάτων και χρόνου απόκρισης).
  • Ανταποκρίθηκαν σε περίπου 10.000 παράπονα πελατών, κυρίως αναφορικά με νομικά θέματα και θέματα πληροφόρησης.

Δείκτες εξυπηρέτησης Δεκέμβριος 2022-Δεκέμβριος 2023. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Intrum, Georgakopoulos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Γεωργακόπουλος (Intrum): Κλειδί η τεχνολογία στην εξυπηρέτηση των πελατών μας

Ο Global Head of Servicing της Intrum και Διευθ. Σύμβουλος της Intrum Ελλάδος εκτίμησε ότι η επενδυτική δραστηριότητα στην αγορά διαχείρισης απαιτήσεων στην Ευρώπη θα ανακάμψει ενώ αναμένονται αλλαγές λόγω νέων κανονισμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι οκτώ βασικές αλλαγές για «κόκκινα» δάνεια και εταιρείες διαχείρισης

Τι αλλάζει με τις νέες ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν από τη Βουλή. Οι κανόνες για τους servicers και την ορθή λειτουργία τους. Επιστροφή του «Ηρακλή» για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των τραπεζών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Intrum: Νέα διαδικτυακή πλατφόρμα εξυπηρέτησης δανειοληπτών

Στο επίκεντρο της εξυπηρέτησης της Intrum βρίσκεται η διαδικτυακή πλατφόρμα My Intrum Portal εφαρμόζοντας την άμεση και προσωποποιημένη επικοινωνία για την ενημέρωση των οφειλετών με διαφάνεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.