ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ ΑΕ

Το ελληνικό μάρμαρο είναι γυναικεία υπόθεση

«Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένα ισχυρό brand name για το ελληνικό μάρμαρο στο εξωτερικό», δηλώνει στο Business Daily η Τζούλη Χαϊδά, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης.

Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ολοένα και περισσότερες φωνές να υψώνονται και να προασπίζουν τη θέση των γυναικών manager σε θέσεις ευθύνης στο εσωτερικό των επιχειρήσεων. Άλλωστε τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι ένα στέλεχος γένους θηλυκού, λόγω των πολλών ρόλων που καλείται να επιτελέσει στην καθημερινότητά του, αλλά και του ιδιαίτερου τρόπου σκέψης, είναι σε θέση να παίρνει ευκολότερα σημαντικές αποφάσεις αξιοποιώντας, τόσο τη λογική, όσο και το συναίσθημα.

Μάλιστα έρευνα της ICAP υπογραμμίζει ότι όσες εταιρείες διευθύνονται από γυναίκες manager καταγράφουν καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με εκείνες που διοικούνται από άντρες.

Στην Ελλάδα έχει αρχίσει να καλλιεργείται ένα κλίμα συνεργατικότητας μεταξύ Ελληνίδων επιχειρηματιών και c-level στελεχών, τα οποία αναζητούν τρόπους προώθησης της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Workshops, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης και events επιχειρηματικής ενδυνάμωσης «τρέχουν» σε διάφορες πόλεις ανά την Ελλάδα προτρέποντας περισσότερες γυναίκες να πάρουν το ρίσκο και να επιχειρήσουν, ή να διεκδικήσουν τις μισθολογικές απολαβές και την επαγγελματική ανέλιξη που τους αξίζει.

Μεταξύ των Ελληνίδων επιχειρηματιών που στρέφονται σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η Τζούλη Χαϊδά, Αντιπρόεδρος της εταιρείας ΙΚΤΙΝΟΣ. Πρόκειται για τη μοναδική γυναίκα επικεφαλής εταιρείας του κλάδου της ελληνικής μαρμαροβιομηχανίας, η οποία πρόσφατα εξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης κερδίζοντας την ψήφο εμπιστοσύνης των συναδέλφων της, που στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άντρες.

 

«Παραλαμβάνω τη σκυτάλη από μια άλλη γυναίκα που έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τρεις θητείες και έχει αφήσει παρακαταθήκη ένα πολύ σημαντικό έργο. Ο Σύνδεσμος έχει γίνει πιο εξωστρεφής και αναγνωρίσιμος, όμως μένουν ακόμη πολλά να γίνουν και πολλά προβλήματα να επιλυθούν. Το γεγονός ότι μου εμπιστεύτηκαν την προεδρία με κάνει να αισθάνομαι το ειδικό βάρος αυτής της θέσης και να θέλω να δουλέψω όσο περισσότερο μπορώ συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του κλάδου», λέει στο BusinessDaily.gr η κα Χαϊδά.

Η ίδια θέτει ως προτεραιότητα τη διασφάλιση της ομαλής και απρόσκοπτης λειτουργίας των επιχειρήσεων του κλάδου, την ευκολότερη πρόσβαση και την ανάπτυξη νέων λατομείων όπως επίσης και την εκπόνηση δράσεων ανάδειξης και προώθησης των ελληνικών μαρμάρων τόσο στην εγχώρια, όσο και στις διεθνείς αγορές, ενώ ψηλά στην ατζέντα τοποθετείται και το κομμάτι της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

«Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένα ισχυρό brand name για το ελληνικό μάρμαρο στο εξωτερικό. Η πρώτη μας ύλη προέρχεται από τα λατομεία και εκεί είναι ένας χώρος που αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα με τη γραφειοκρατία» τονίζει.

Πέντε χρόνια και 101 υπογραφές για ένα λατομείο

Αποκαλύπτει πως για να λάβει μια μαρμαροβιομηχανία άδεια για την εκμετάλλευση ενός λατομείου χρειάζονται πέντε χρόνια και 101 υπογραφές, αφού εμπλέκονται αρχαιολογικές υπηρεσίες, δασαρχεία, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το Υπουργείο Ανάπτυξης, αποκεντρωμένες διοικήσεις και πολλοί άλλοι.  Για να δοθεί δε το «πράσινο φως» θα πρέπει όλοι οι προαναφερθέντες φορείς να γνωμοδοτήσουν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι με τη γνωμοδότηση σταματά αυτομάτως και η εμπλοκή τους στο έργο. 

«Ένας επιχειρηματίας θα χάσει πολύτιμο χρόνο και χρήμα μέχρι να διαπιστώσει εάν ο χώρος, για τον οποίο έχει επενδύσει τεράστια ποσά σε μηχανήματα και έρευνα, διαθέτει μάρμαρο με τα απαιτούμενα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν μετά από πέντε χρόνια αυτό το συγκεκριμένο προϊόν θα εξακολουθεί να ενδιαφέρει τον καταναλωτή» διευκρινίζει η κα Χαϊδά.

Η Αντιπρόεδρος της ΙΚΤΙΝΟΣ απευθύνει έκκληση στις δημόσιες υπηρεσίες να μειώσουν τη γραφειοκρατία με αμοιβαίες υποχωρήσεις και να προχωρήσουν άμεσα στη δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού διαύλου επικοινωνίας. Το νέο Προεδρείο του ΣΕΜΜΘ έχει ήδη κανονίσει συναντήσεις με τους Αρμόδιους Φορείς έτσι ώστε να υπάρξει επίσπευση των διαδικασιών. «Θέλουμε να βρούμε κοινές λύσεις που να συμφέρουν όλους, οι οποίες θα εφαρμοστούν με γνώμονα το σεβασμό προς το περιβάλλον» προσθέτει.

Η συμβολή του μαρμάρου στην ελληνική οικονομία

Ο κλάδος του μαρμάρου απασχολεί 6.200 εργαζόμενους σε 670 επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Το 61% των πωλήσεων πραγματοποιούνται από επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Για να αντιληφθεί κανείς τη σημασία της μαρμαροβιομηχανίας στη στήριξη των τοπικών οικονομιών, αρκεί να λάβει υπόψη του ότι το 2018 οι 71 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Δράμα και δίνουν δουλειά σε 2500 εργαζομένους κατέγραψαν έσοδα 408 εκατ. ευρώ.

Το 76% των πωλήσεων του κλάδου κατευθύνεται σε εξαγωγές που καλύπτουν το 2% των εξαγωγών της Ελλάδας, εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, ενώ η συνεισφορά της μαρμαροβιομηχανίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας αποτιμάται σε 1,27 δις ευρώ, καλύπτοντας το 0,33% του ΑΕΠ. 

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι ο κλάδος, στα χρόνια της κρίσης, στηριζόμενος αποκλειστικά στην ιδιωτική πρωτοβουλία, τριπλασίασε τις εξαγωγές και τα μεγέθη του. Οι εξαγωγές μαρμάρων (ακατέργαστων και επεξεργασμένων) το 2016 άγγιζαν σε αξία τα 320 εκατομμύρια δολάρια, νούμερο που αυξήθηκε σε 465 εκατ. δολάρια και 514 εκατ. δολάρια το 2017 και 2018 αντίστοιχα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.
iktinos_drama
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στρέφεται σε νέες αγορές η Ικτίνος μετά την καθίζηση ζήτησης από Κίνα

Τέσσερα νέα λατομεία θα αυξήσουν την παραγωγή κατά 20% το 2024. Άνοιγμα σε νέες αγορές με έμφαση στο λευκό μάρμαρο μετά τη μείωση παραγγελιών σχεδόν κατά 50% από Κίνα. Τι θα γίνει με την έκταση στη Σητεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Το success story της Chipita και οι 4 βασικές αρχές

Ο ιδρυτής της Chipita μιλά στο Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ για την κατάκτηση της διεθνούς αγοράς με ένα καινοτόμο προϊόν. Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες: Οι τέσσερις αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.
businessdaily-Apostolidis-Kostas-Raycap
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κ. Αποστολίδης: Έσπασε τα στερεότυπα, «έχτισε» μια πολυεθνική στη Δράμα

Ο οραματιστής επιχειρηματίας εξήγησε σε μια από τις σπάνιες δημόσιες ομιλίες του πώς κατάφερε να ξεφύγει από την κακοδαιμονία της ελληνικής επιχειρηματικότητας και να δημιουργήσει τη Raycap, μια διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Νέο πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης αρχίζει την επόμενη εβδομάδα

Στόχος του προγράμματος είναι εθελούσια αποχώρηση εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας, που βρίσκονται κοντά σε ηλικία συνταξιοδότησης. Τι θα προσφέρει η τράπεζα στους εργαζομένους.