ΓΔ: 1471.78 -0.29% Τζίρος: 85.83 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Attica

Καλό πρώτο δίμηνο για τα Attica, πίεση στις πωλήσεις tax free

Το τελευταίο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου έγινε αισθητή στα πολυκαταστήματα Attica η κάμψη των πωλήσεων tax free, λόγω μειωμένης προσέλευσης τουριστών. Αύξηση τζίρου και κερδοφορίας το 2019.

Βελτιωμένα μεγέθη κατέγραψαν τα Αττικά Πολυκαταστήματα κατά τη χρήση του 2019, επιτυγχάνοντας ενίσχυση τζίρου και κερδών. Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 183,7 εκατομμύρια ευρώ το 2019, έναντι 181,3 εκατομμύρια το 2018, ενώ τα κέρδη προ φόρων (μετά την λογιστική επιβάρυνση της εφαρμογής των προτύπων IRFS) άγγιξαν τα 12,3 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 12,1 εκατομμυρίων το προηγούμενος έτος.

Σημαντικά ενισχυμένα είναι τα κέρδη EBITDA, διαμορφούμενα σε 31 εκατομμύρια ευρώ το 2019, έναντι 19 εκατομμυρίων ευρώ το 2018, ενώ και τα κέρδη μετά φόρων βελτιώθηκαν σε 9,7 εκατ. έναντι 8,3 εκατομμύρια ευρώ την προηγούμενη χρήση. Η εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας αξιολογείται ως ιδιαιτέρως θετική, δεδομένης της οικονομικής συγκυρίας. 

Σημειώνεται ότι στις 15 Μαρτίου ξεκινούν κι επισήμως οι εργασίες επέκτασης του πολυκαταστήματος Attica στο CityLink, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το φθινόπωρο, ενώ σε διαρκή εξέλιξη βρίσκεται η διεύρυνση της γκάμας των ειδών που είναι διαθέσιμα στο οn line κατάστημα attica. 

Σε ό,τι αφορά το πρώτο δίμηνο του 2020, η εξέλιξη των πωλήσεων των πολυκαταστημάτων κρίνεται εξίσου θετική, ενώ μόλις το τελευταίο δεκαήμερο έχει φανεί μία μείωση των πωλήσεων tax free, απόρροια της μειωμένης προσέλευσης ξένων τουριστών -κυρίως Κινέζων- λόγω της εξάπλωσης της επιδημίας του covid-19.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις στο Attica του κέντρου της Αθήνας ενισχύθηκαν κατά 5% φέτος, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό δίμηνο, το πολυκατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall είχε αύξηση τζίρου κατά 1,2%, βελτιωμένο τζίρο κατά 2% κατέγραψε το Attica στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos της Θεσσαλονίκης, ενώ αύξηση πωλήσεων κατά 5,6% είχε το πολυκατάστημα επί της οδού Τσιμισκή το φετινό δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, συγκριτικά με πέρσι. Συνολικά, ο όμιλος παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων κατά 3,6% στο ξεκίνημα του 2020, συγκριτικά με πέρσι. 

Σε κάθε περίπτωση, στις προβλέψεις της διοίκησης για την εξέλιξη των μεγεθών φέτος υπάρχει πρόβλεψη για την επίδραση της εξάπλωσης της κορωνοϊού, καθώς αναμένεται σχετική κάμψη στην συνεισφορά των πωλήσεων tax free μέσα στην άνοιξη κι ανάκαμψη από τις αρχές του καλοκαιριού. Οι εκτιμήσεις αυτές προέρχονται από σχετική σύγκριση μεγεθών με το προηγούμενο ξέσπασμα της επιδημίας του SARS το 2002 και φυσικά διατυπώνονται με κάθε επιφύλαξη, δεδομένου ότι παραμένει ακόμη άγνωστη η εξέλιξη της φετινής επιδημίας. 

Σε γενικές γραμμές πάντως, πηγές της αγοράς κάνουν λόγο για σημαντική επίδραση της μείωσης των ξένων επισκεπτών στο εμπόριο, δεδομένου μάλιστα ότι -σύμφωνα με στοιχεία της Global Blue- οι Κινέζοι συνεισφέρουν το 42% των συνολικών πωλήσεων tax free στην χώρα μας. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το σχέδιο των πολυκαταστημάτων Attica για αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων

Νέα είδη ένδυσης και υπόδυσης θα προστεθούν στο ηλεκτρονικό κατάστημα από το φθινόπωρο, τονίζει στο BD ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικά Πολυκαταστήματα, Δ. Μπούμης. Στα επίπεδα του 2019 οι πωλήσεις του 2022.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αττικά Πολυκαταστήματα: Νέες συνεργασίες και πωλήσεις πάνω από το 2019

Ενισχυμένες οι πωλήσεις το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου να χαρίζει χαμόγελα με ώθηση και από τον τουρισμό. Ολοκλήρωση της επέκτασης του CityLink, νέο κατάστημα Hugo Boss στο Golden Hall την προσεχή άνοιξη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα μεγέθη προ πανδημίας επιστρέφουν τα πολυκαταστήματα Attica

Η εταιρεία θα κλείσει το φετινό έτος ελαφρώς χαμηλότερα από το 2019, έχοντας καταγράψει πολύ θετικές επιδόσεις μέχρι στιγμής. Σε εξέλιξη η περαιτέρω επέκταση του Attica στο CityLink και η διάθεση νέων σημάτων από τον χώρο της μόδας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, επιστροφή στα μεγέθη του 2019

Διεύρυνση του portfolio επώνυμων εταιρειών στο χώρο της ένδυσης και συζητήσεις με Lamda για δύο καταστήματα στο Ελληνικό. Τον Μάρτιο και Απρίλιο τα μεγέθη επέστρεψαν στα προ πανδημίας επίπεδα.