ΓΔ: 825.02 0.95% Τζίρος: 57.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Έκρηξη» παραγγελιών 400% στα on line σούπερ μάρκετ

Η εξάπλωση της επιδημίας αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών και τους στρέφει στο κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων τροφίμων. Μεγάλη αύξηση παραγγελιών και νέων επισκεπτών στα on line καταστήματα.

Η ανησυχία και ο φόβος για την εξάπλωση του κοροναϊού έχει «πριμοδοτήσει» σημαντικά του τζίρους του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου των σούπερ μάρκετ, ωστόσο τα ηλεκτρονικά «μπακάλικα» είναι αυτά που έχουν δει τους τζίρους τους να εκτοξεύονται.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς των ηλεκτρονικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ η αύξηση στις παραγγελίες σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασε το 400%, ενώ ο αριθμός των νέων «επισκεπτών» στις ιστοσελίδες άγγιξε εξίσου υψηλά ποσοστά.

«Σίγουρα οι επιδόσεις αυτές δεν αποτελούν "κανονικότητα" για το κανάλι του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ, ωστόσο το γεγονός ότι οι καταναλωτές, προκειμένου ενδεχομένως να προφυλαχθούν, στράφηκαν στις διαδικτυακές αγορές για τα ταχυκίνητα προϊόντα αποτελεί μια κίνηση που ίσως να μην είχε την ίδια ένταση πριν από μερικά χρόνια», σημειώνουν στελέχη της αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση, η αυξημένη κατανάλωση ελέω του κοροναϊού που καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ – φυσικά καταστήματα και ηλεκτρονικά- θα έχει επιπτώσεις στους τζίρους των επόμενων μηνών, στο βαθμό που υπάρξει περιορισμός της έξαρσης των κρουσμάτων.

Παρόλα αυτά φαίνεται να αποτελεί μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για ορισμένους καταναλωτές να βιώσουν, ίσως για πρώτη φορά, την εμπειρία των ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Συνεπώς, συγκυριακά τα e-shop ειδών διατροφής έχουν μια χρυσή ευκαιρία να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να τους μυήσουν σε μια νέα καταναλωτική εμπειρία, η οποία, στο βαθμό που τους ικανοποιήσει, μπορεί να αναδειχθεί σε μια νέα μόνιμη συνήθεια.

Υπολογίζεται ότι το μέσο ηλεκτρονικό καλάθι κυμαίνεται σε 88 ευρώ, και διαμορφώνεται κατά 65% με τρόφιμα και 35% με άλλους κωδικούς. Σε ό,τι αφορά στη συμμετοχή των κωδικών των φρέσκων προϊόντων (φρούτα, λαχανικά) και κρέατος κινείται στην ίδια αναλογία όπως και στο καλάθι στα φυσικά καταστήματα. Στη συγκυρία αυτή, το ψηφιακό καρότσι σε αρκετές περιπτώσεις ξεπέρασε τα 88 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν το 2018 σε 28,5 εκατ. ευρώ –χωρίς ΦΠΑ– σημειώνοντας αύξηση 47,5% σε σύγκριση με το 2017, όταν ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είχε διαμορφωθεί σε 19,5 εκατ. ευρώ. Στο περσινό εντεκάμηνο ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ άγγιξε το 40,6%.

Προ κοροναϊού αναλυτές της εγχώριας αγοράς των ηλεκτρικών πωλήσεων προέβλεπαν ότι το 2020 το μερίδιο των e- σουπερ μάρκετ θα διευρυνθεί με τις πωλήσεις να αγγίζουν τα 180-200 εκατ. ευρώ. Η εκτίμηση αυτή βασίζεται κυρίως στις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες, ως αποτέλεσμα της αύξησης χρήσης νέων τεχνολογιών, αλλά και στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για πληροφόρηση, σύγκριση τιμών - προϊόντων και εύρεση ευκαιριών/προσφορών.

Μια σημαντική παράμετρος που ακολουθεί την ανάπτυξη των on line σούπερ μάρκετ αφορά στη βιομηχανία, η οποία προχωρά στη δημιουργία ειδικών συσκευασιών για το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων πχ μεγαλύτερων συσκευασιών σε χαρτικά, απορρυπαντικά, καθαριστικά, πάνες κ.α., αφού ο καταναλωτής δε θα τα κουβαλήσει αλλά θα τα παραλάβει στο χώρο του.

Ωστόσο, μια ουσιαστική πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει το εγχώριο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ είναι η ταχύτητα παράδοσης των παραγγελιών, καθώς και η πανελλαδική κάλυψη, αφού σήμερα οι περισσότερες αλυσίδες επικεντρώνονται στην εξυπηρέτηση στα μεγάλα αστικά κέντρα, με αιχμή βέβαια την Αττική.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπόνους… κορονοϊού από τα σούπερ μάρκετ: Τι μοιράζουν στο προσωπικό

Επιταγές σίτισης εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και ειδικό μέρισμα από τα κέρδη του 2020 είναι οι παροχές μεγάλων αλυσίδων για την υπερπροσπάθεια των εργαζομένων στη διάρκεια της πανδημίας.