Με ταχύτατους ρυθμούς υλοποιεί το σχέδιο επέκτασης της παρουσίας της στην ελληνική αγορά η αλυσίδα Pepco, μέσω της ελληνικής θυγατρικής του ομώνυμου πολωνικού ομίλου. Το ξεκίνημα του 2025 βρίσκει την αλυσίδα να μετράει συνολικά 39 σημεία πώλησης στην χώρα μας, από 25 που διέθετε πριν έναν χρόνο, ενώ στο τέλος του έτους ο στόχος είναι το δίκτυο της να αποτελείται από 60 σημεία πώλησης πανελλαδικά.
Τελευταία προσθήκη αποτέλεσε το κατάστημα που λειτουργεί στο εμπορικό πάρκο της Trade Estates στην Πάτρα, το οποίο εγκαινιάστηκε μέσα στον Νοέμβριο, ενώ η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών αφορά κατά πληροφορίες και το εμπορικό πάρκο που ετοιμάζεται στην Κρήτη, και το οποίο αναμένεται να εγκαινιαστεί το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Νωρίτερα, ωστόσο, πέντε νέα σημεία της αλυσίδας value for money προγραμματίζεται να λειτουργήσουν τόσο στην Αθήνα, σε περιοχές του κέντρου, όσο και στην Θεσσαλονίκη αλλά και την περιφέρεια και συγκεκριμένα το Αγρίνιο. Η αλυσίδα διαβλέπει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην χώρα μας, στην βάση της προσφοράς ειδών σχετικά ανθεκτικών στις πληθωριστικές πιέσεις.
Να σημειωθεί ότι κατά την περσινή χρήση η Pepco κατέγραψε εκρηκτική αύξηση τζίρου στην Ελλάδα, με τις πωλήσεις της να προσεγγίζουν τα 10 εκατ ευρώ, από 2,9 εκατ ευρώ το 2022 (αύξηση 245%), στην βάση της γρήγορης προσθήκης νέων καταστημάτων πανελλαδικά.
Σε διεθνές επίπεδο, ο πολωνικός όμιλος -που αναπτύσσει τις αλυσίδες Pepco, Dealz και Poundland πανευρωπαϊκά- ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 3% κατά το πρώτο τρίμηνο της χρήσης 2025 -το οποίο ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2024- σε σχέση με πέρσι, αγγίζοντας τα 1,9 δισ ευρώ. Βελτιωμένα κατά 140 μονάδες βάσης ήταν επίσης τα περιθώρια μεικτού κέρδους σε σχέση με το περσινό τρίμηνο.
Ωστόσο, σε επίπεδο like for like ο τζίρος του ομίλου υποχώρησε κατά 1,1%, αντανακλώντας την σχετική επιβράδυνση των καταναλωτικών δαπανών πανευρωπαϊκά αλλά και τα προβλήματα που ταλανίζουν την αλυσίδα Poundland, η οποία αναπτύσσεται μόνο στην βρετανική αγορά.
Σε ό,τι αφορά την Pepco, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 1,4% σε συγκρίσιμη βάση, ωθούμενες κυρίως από τον όγκο και την βελτιωμένη τιμολογιακή πολιτική. Ανοδικά σε ποσοστό 6,6% κινήθηκαν τα έσοδα και της αλυσίδας Dealz, ενώ πτώση 7,3% κατέγραψε η αλυσίδα Poundland, για την οποία αναζητείται οδός επιστροφής σε θετικές επιδόσεις.
Ο όμιλος γιόρτασε το άνοιγμα του 5.000ου καταστήματος του μέσα στο τρίμηνο, προσθέτοντας συνολικά 63 νέα σημεία πανευρωπαϊκά, κυρίως της αλυσίδας Pepco στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Στοχεύει δε να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του πανευρωπαϊκά ανοίγοντας 300 νέα σημεία Pepco και Dealz μέσα στο 2025, ενώ προσβλέπει σε αύξηση εσόδων και σε επίπεδο like for like μέσα στο δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.