Μπορεί η ελληνική εταιρεία SKAG να είναι σε όλους γνωστή από τα εμβληματικά πια τετράδια (ΔΙΕΘΝΕΣ SUPER) και τα θεματικά τετράδια (UNIVERSITY), ωστόσο πλέον επεκτείνεται και σε άλλους τομείς, καθώς λόγω των εισαγωγών που γίνονται από τρίτες χώρες αλλά και της μείωσης του αριθμού των μαθητών η αγορά αυτή φθίνει.
Μετά το rebranding που έκανε η εταιρεία το 2023, τώρα προχώρησε σε μια σημαντική επένδυση με ιδία κεφάλαια 1,2 εκατ. ευρώ εισάγοντας πρώτη πανευρωπαϊκά την επαναστατική μηχανή ψηφιακής εκτύπωσης HP Indigo 18K.
Με αυτήν την επένδυση, η εταιρεία ενισχύει τη δυναμική της θέση στην αγορά, αξιοποιώντας την πλέον προηγμένη τεχνολογία στον τομέα της εκτύπωσης και προσφέροντας αναβαθμισμένες, εξειδικευμένες λύσεις για επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Επίσης ένα ακόμη ποσό 1,2 - 1,3 εκατ. ευρώ έχει εγκριθεί από αναπτυξιακό νόμο για επενδύσεις υποδομών που θα φέρουν ακόμη μεγαλύτερη αξία στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της SKAG.
Στο πλαίσιο εκδήλωσης στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 20.000 τ.μ., η διοίκηση της SKAG ανέλυσε τα σχέδιά της για την επόμενη ημέρα, όπου η εταιρεία μπαίνει σε νέους κλάδους όπως οι ψηφιακές εκτυπώσεις αρχικά σε επίπεδο B2B και έπειτα B2C.
Όπως τόνισε η κα. Πόπη Σκαγιά, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, πλέον με μια καθετοποιημένη παραγωγή, ο τομέας της ψηφιακής εκτύπωσης είναι ένας δυναμικός τομέας που θα αποτελέσει ξεχωριστό business unit και αφορά μια σειρά από κλάδους όπως η εκπαίδευση, ο τουρισμός, η συσκευασία (μικρο - συσκευασία), προσωποποιημένες λύσεις κ.α
Όσον αφορά το 2025, όπου διανύουμε το πρώτο δίμηνο, όπως είπε η κ. Σκαγιά, κινείται γενικά σταθεροποιητικά αν και υπάρχει μια μικρή καθίζηση στην αγορά, όμως ο κλάδος της αρχειοθέτησης συνεχίζει αμετάβλητα. Όσον αφορά τους στόχους που βάζει για τη χρονιά αυτοί είναι να καταγράψει ανάπτυξη 15% στα γνωστά προϊόντα ροής και ένα 5% στο νέο business unit φέτος. Σε βάθος 3ετίας όμως ο στόχος είναι μια ανάπτυξη της τάξεως 15 – 20%.
Για τη σημασία που έχει αυτό το νέο βήμα που κάνει η εταιρεία SKAG, μίλησε ο κ. Θεόδωρος Σκαγιάς Γενικός Οικονομικός Διευθυντής και Υπεύθυνος Αγορών. Όπως τόνισε με τις ψηφιακές εκτυπώσεις μπορούν να καλυφθούν πάρα πολλοί κλάδοι και τομείς, ενώ θα μπορούν να ικανοποιήσουν με καλύτερο τρόπο υπάρχουσες ανάγκες για τετράδια, poster, διαφημιστικά είδη για events, κάρτες κλπ.
Αναφερόμενος στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας για το 2024 τόνισε ότι η εταιρεία κατέγραψε τζίρο 8,4 εκατ. ευρώ, με κέρδη EBITDA 300.000 ευρώ, ενώ προχώρησε και σε αναδιάρθρωση υφιστάμενου δανεισμού σε συνεργασία με τις τράπεζες.
Όσον αφορά τις εξαγωγές της εταιρείας το 8% του τζίρου προέρχεται από τις εξαγωγές όπου στην Κύπρο η εταιρεία έχει πάρα πολύ ισχυρή παρουσία, ενώ εξαγωγές γίνονται και σε Βαλκάνια, Μάλτα, Κουβέιτ, Ντουμπάι.
Επίσης, μέσα στο επόμενο εξάμηνο η SKAG θα προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω και θα γίνει πιο «διαδραστική» κάνοντας το λανσάρισμα ενός σάιτ web2print για κάρτες, τετράδια, προσωποποιημένες φωτογραφίες όπου κάθε χρήστης online θα μπορεί να παραγγέλνει τις tailor made επιλογές του.
Από το μπλε τετράδιο στα τάμπλετ
Μπορεί η αγορά τετραδίων πριν μερικά χρόνια να ήταν μία κραταιά αγορά που αναπτυσσόταν συνεχώς όμως τόσο λόγω της υπογεννητικότητας αλλά και της αντικατάστασης σε μεγάλο βαθμό από τα ψηφιακά μέσα κινείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι παλιότερα υπήρχαν περίπου 10 εταιρείες στο χώρο της παραγωγής τετραδίου, ενώ τώρα έχουν μείνει μόνο τρεις (SKAG, SALKO, Τυποτραστ).
Σήμερα το μερίδιο της SKAG στην αγορά είναι στο 35-40%, ενώ στο μείγμα πωλήσεών της το τετράδιο αντιστοιχεί στο 45% και τα προϊόντα αρχειοθέτησης στο 55%.
Βασικός ανταγωνιστής των ελληνικών τετραδίων φυσικά δεν είναι άλλος από τα εισαγόμενα προϊόντα, με κύριες χώρες προέλευσης, την Κίνα και την Τουρκία.
Ωστόσο όπως σχολίασαν στελέχη της εταιρείας, μεγάλη ζημιά έχει προκαλέσει στην αγορά το «καλάθι του μαθητή», καθώς έστρεψε τους καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ, οπότε έχασαν τα παραδοσιακά βιβλιοχαρτοπωλεία, αφού δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό.