Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το λανσάρισμα στην εγχώρια αγορά της Snappi της πρώτης εγχώριας ψηφιακής τράπεζας (neobank) που φιλοδοξεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη της νέας γενιάς.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Snappi η επίσημη έναρξη των εργασιών της στην Ελλάδα θα πραγματοποιεί μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους ενώ φιλοδοξεί να επεκταθεί σε άλλη μια ευρωπαϊκή αγορά το 2026 με απώτερο στόχο να έχει παρουσία σε περισσότερες από 4 χώρες μέχρι το 2029. Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη εγχώρια neobank που έχει λάβει τραπεζική άδεια από την ΕΚΤ.
Αυτή τη στιγμή η τράπεζα τεστάρει τα συστήματα και τα προϊόντα της σε περιορισμένο περιβάλλον λειτουργίας (φίλοι και οικογένεια) ενώ υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στη λίστα αναμονής για όσους επιθυμούν να εξασφαλίσουν πρόσβαση στην εφαρμογή Snappi πριν την επίσημη λειτουργία της.
Η Gabriella Kindert, CEO της Snappi, σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους υπογράμμισε ότι κεντρικός στόχος της ομάδας της είναι να κερδίσει την εμπιστοσύνη των νεότερων, οι οποίοι έχουν μεγάλη εξοικείωση με τα ψηφιακά κανάλια, κυρίως της Generation Υ, όπως προσδιορίζονται σήμερα, δηλαδή ηλικίες μέχρι 45 ετών και της Generation Z όπως χαρακτηρίζεται η γενικά ατόμων έως 28 ετών. Πρόκειται για γενιές που αμφισβητούν τις παραδοσιακές τράπεζες και αντιλαμβάνονται την τραπεζική εμπειρία υπό ριζικά διαφορετική οπτική σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.
Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε τη σημασία της τραπεζικής εμπειρίας, με στόχο να αποτελέσει μια εύκολη και ευχάριστη διαδικασία, συνδυάζοντας την αξιοπιστία ενός τραπεζικού ιδρύματος με την καινοτομία μίας fintech.
Στόχος, σημείωσε, είναι η τραπεζική εμπειρία να είναι προσιτή για όλους τους πελάτες, δίνοντας αξιόπιστες λύσεις στη διαχείριση των καθημερινών οικονομικών αναγκών. Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη ενίσχυσης της οικονομικής παιδείας.
Μέσα από την εφαρμογή της Snappi, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν εύκολα λογαριασμό, όπου και αν βρίσκονται, να αποκτήσουν στη στιγμή ψηφιακή ή και φυσική χρεωστική κάρτα για τις καθημερινές συναλλαγές και να έχουν τη δυνατότητα της υπηρεσία πληρωμών Pay Later.
Η δυνατότητα buy now, pay later θα αποτελέσει βασικό προϊόν της τράπεζας και εργαλείο για την προσέλκυση πελατείας.
Η κ. Kindert σημείωσε ότι το ζήτημα της εμπιστοσύνης αποτελεί κομβικό σημείο καθώς επίσης και η αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής – ψηφιακής απάτης. Σημείωσε ότι είναι απαραίτητη και η δυνατότητα φυσική επαφής και για το σκοπό αυτό θα λειτουργεί κέντρο εξυπηρέτησης πελατών το οποίο θα λειτουργεί 24/7 ενώ θα υπάρχουν και καταστήματα κέντρα ενημέρωσης όπου οι πελάτες ή οι δυνητικοί πελάτες θα μπορούν να συζητούν προβληματισμούς και να θέτουν ερωτήσεις σε ανθρώπους της Snappi.
Η Snappi και το στοίχημα της Πειραιώς
Σημειώνεται ότι στρατηγική συμμετοχή στην Snappi έχει η Τράπεζα Πειραιώς και η οποία έλαβε την στρατηγική απόφαση να διατηρήσει την πλήρη αυτονομία της νέας ψηφιακής τράπεζας.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Πειραιώς η Snappi θα πετύχει το breakeven το 2027 ενώ από το 2028 θα περάσει σε κερδοφόρο τροχιά προσβλέποντας σε κέρδη 15 εκατ. και έσοδα 135 εκατ.
Σε ότι αφορά τους πελάτες στόχος είναι να φτάσουν τους 1,4 εκατ. το 2027 και τα 1,9 εκατ. το 2028.
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Piraeus, Χρήστος Μεγάλου, σε συνέντευξή του στο Business Daily τον περασμένο Αύγουστο: «Τα σχέδια μας για την Snappi είναι να μπορέσουμε τα επόμενα χρόνια να έχουμε 1 εκατομμύριο πελάτες στην ελληνική αγορά και βέβαια στο μέλλον να μπορέσουμε να αναπτυχθούμε εκτός Ελλάδος.
Εκείνο το οποίο ήταν πάρα πολύ σημαντικό ήταν η προσπάθεια που κάναμε να πάρουμε την ευρωπαϊκή άδεια, τραπεζική άδεια, οπότε αυτό ήρθε πριν από ένα μήνα. Είμαστε πλέον και με τη Snappi ένα ίδρυμα που μπορεί να παίρνει καταθέσεις και να δίνει δάνεια σε όλη την Ευρώπη μέσα στην ευρωζώνη. Πολύ σημαντικό επίτευγμα ήδη.
Και βεβαίως τώρα οργανωνόμαστε, ούτως ώστε το πρώτο τρίμηνο του 2025 να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας στην αγορά, να κερδίσουμε πελάτες, να δημιουργήσουμε ανταγωνισμό. Στην ουσία δημιουργήσαμε μια τράπεζα η οποία θα ανταγωνίζεται την Πειραιώς στην προσφορά υπηρεσιών.
Να έχουμε τη νεολαία μαζί μας μέσα από τη Snappi και βεβαίως να αναπτυχθούμε και σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες τα οποία θα κάνουμε roll out σιγά σιγά. Θα ξεκινήσουμε με τα βασικά προϊόντα και υπηρεσίες και μετά βέβαια θα πάμε και στα πιο sophisticated».