Ο ιός «χτύπησε» την Blueground, «έκοψε» το 1/4 του προσωπικού

Σε εσπευσμένες περικοπές προσωπικού και εξόδων προχώρησε η υποσχόμενη ελληνική startup των βραχυχρόνιων μισθώσεων Blueground, με παρουσία σε τρεις ηπείρους και 12 πόλεις.

Έχει σηκώσει από την αγορά χρηματοδότηση 78 εκατ. δολ, ωστόσο δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της πανδημίας του κορονοϊού και προχώρησε σε περιορισμό κατά το ένα τέταρτο (130 άτομα) του προσωπικού της, αλλά και ανακοπή των αναπτυξιακών της σχεδίων, η ελληνική startup της βραχυχρόνιας μίσθωσης Blueground.

Η εταιρεία, η οποία έχει δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα στην αγορά της Αμερικής, όπου έχει παγώσει πλήρως η δραστηριότητα της, καθώς δεν υπάρχει ζήτηση στο αντικείμενο, στη χώρα μας προχώρησε στην υπαγωγή των υπαλλήλων της στο μέτρο της ενίσχυσης των 800 ευρώ, ενώ σε άλλες αγορές προχώρησε σε απολύσεις.

Όπως τονίζουν άνθρωποι της αγοράς, με δεδομένο ότι τα σύνορα είναι κλειστά και το μοντέλο της εταιρείας στηρίζεται στην μίσθωση έτοιμων διαμερισμάτων κυρίως σε επαγγελματίες γα μερικούς μήνες ή και ολόκληρο χρόνο, η επαναφορά στην κανονικότητα θα χρειαστεί σημαντικό χρόνο και ήδη θεωρείται χαμένη η καλοκαιρινή περίοδος.

Από την άλλη, ειδικά στην αγορά της Αμερικής όπως και σε άλλες μεγαλουπόλεις και χώρες, η εταιρεία προσπάθησε να διαφοροποιήσει το κοινό της απευθυνόμενη σε ανθρώπους που έχουν εγκλωβιστεί σε ξένες χώρες, ή ακόμη και σε άλλα κοινά χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα.

Μπορεί η Blueground, να έλαβε την τελευταία χρηματοδότηση τον περασμένο Οκτώβριο, τα κεφάλαια όμως τοποθετήθηκαν άμεσα για επέκταση σε νέες πόλεις και στην μίσθωση νέων χώρων, ενώ προχώρησε και σε αρκετές προσλήψεις, καθώς η διοίκηση υπηρετούσε το αναπτυξιακό πλάνο.

Το αναπτυξιακό σχέδιο όμως δέχθηκε την επίθεση του κοροναϊού και... νόσησε. Το σημαντικότερο είναι ότι πλέον η κρίση δεν είναι μόνο υγειονομική αλλά κυρίως οικονομική παγκοσμίως, με αποτέλεσμα η πολλά υποσχόμενη εταιρεία να μην έχει, προς το παρόν, πρόσβαση σε νέα χρηματοδότηση.

Η εταιρεία έχει παρουσία σε 12 πόλεις σε τρεις ηπείρους και στους στόχους της ήταν το 2023 να διαχειρίζεται περί τα 50.000 διαμερίσματα από 3.300 σήμερα, με παρουσία σε 50 πόλεις.

Σήμερα η Blueground έχει παρουσία σε Αθήνα, Λονδίνο, Παρίσι, Κωνσταντινούπολη, Ντουμπάι, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Ουάσιγκτον, Σικάγο, Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο και Σιάτλ, με περισσότερα από 3.300 διαμερίσματα και 500 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 250 είναι στην Αθήνα. Σκόπευε να προσλάβει επιπλέον 150 άτομα μέχρι το τέλος του 2020, πλάνο το οποίο «πάγωσε» και επανεξετάζεται.

Τι έγραψε ο CEO της εταιρείας

Σύμφωνα με ανάρτηση του CEO της εταιρείας Αλέξανδρου Χατζηελευθερίου, η εταιρεία «λόγω της κρίσης που αντιμετωπίζουν οι κλάδοι του τουρισμού, του real estate και άλλοι, αναγκάζεται να διακόψει τις εργασιακές της σχέσεις με το ¼ σχεδόν του προσωπικού της,  είτε μέσω αναστολής των συμβάσεων εργασίας τους, είτε μέσω απόλυσής τους».

«Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, οι σκέψεις μας είναι πρωτίστως με όσους πάσχουν φυσικά ή οικονομικά σε όλο τον κόσμο. Υπό άλλες συνθήκες, η εταιρεία δεν θα έπαιρνε τέτοια απόφαση, ωστόσο σήμερα είναι αναγκασμένη να προβεί σε τέτοιου είδους μέτρα. Αυτή η κρίση έχει επηρεάσει τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. Τα ταξίδια, η φιλοξενία και το real estate είναι οι τομείς που πλήττονται περισσότερο.

Η Blueground προέβη σε άμεσα μέτρα: έχει παγώσει τις αναπτυξιακές της κινήσεις και τις προσλήψεις που σκόπευε να κάνει βραχυπρόθεσμα, (σ.σ. είχε δρομολογήσει προσλήψεις τόσο για την αγορά της Αμερικής όσο και για την Ελλάδα) ενώ προχωρά και σε μείωση του λειτουργικού της κόστους».

Προσέλκυση σημαντικών κεφαλαίων

Η Blueground, έχει προσελκύσει από το 2013 έως σήμερα σημαντικά κεφάλαια στους κύκλους χρηματοδότησής της και ειδικότερα τις VentureFriends, Endeavor Catalyst, Jabbar Internet Group, AlleyCorp, Prime Ventures και WestCap Capital. Tο 2019 ολοκλήρωσε δύο σημαντικούς γύρους χρηματοδότησης ύψους 70 εκ. δολαρίων, φτάνοντας έτσι τα 78 εκ. δολάρια συνολικής χρηματοδότησης.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με συνεργασίες και αναβάθμιση υπηρεσιών «απαντά» η Blueground στην κρίση

Μετά τη συνεργασία με την Welcome Pickups που προσφέρει υπηρεσίες μετακίνησης σε ταξιδιώτες, η Blueground σχεδιάζει και άλλες συμπράξεις για να βελτιώσει το πακέτο υπηρεσιών βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικιών.
elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμερικανικό σχέδιο «Τρίαινα»: Επένδυση 1,4 δισ. στα ναυπηγεία

Το σχέδιο της ONEX και της αμερικανικής DFC για τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Οι φρεγάτες, η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας και η κατάκτηση ισχυρής θέσης στο διεθνή ανταγωνισμό.