Φωτο: Shutterstock

Γιατί στρέφονται οι καταναλωτές σε καταστήματα μικρής λιανικής

Περιορίζουν οι καταναλωτές τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ και αγοράζουν περισσότερα είδη από τα καταστήματα της γειτονιάς. Ώθηση και από την αύξηση σε 50 ευρώ του ορίου ανέπαφων συναλλαγών με κάρτες.

Ανεβάζει στροφές η μικρή λιανική καθώς τα μέτρα του περιορισμού των μετακινήσεων, η αγωνία των καταναλωτών να περιορίσουν την «έκθεσή» τους στη πανδημία, το «στοκάρισμα» των προηγούμενων ημερών, αλλά και η διεύρυνση του ορίου για ανέπαφες συναλλαγές οδηγούν το κόσμο στα καταστήματα της γειτονιάς.

Τα παραδοσιακά μπακάλικα, τα μανάβικα, τα περίπτερα και τα κιόσκια νέας γενιάς προσελκύουν περισσότερους καταναλωτές καθώς το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας τους και ο περιορισμένος χρόνος αναμονής συγκριτικά με τα μεγάλα σούπερ μάρκετ φέρεται αναδεικνύονται σε «πλεονέκτημα». Εξίσου σημαντικός παράγοντας αποτελεί η ανάπτυξη προσωπικών  σχέσεων με τους πελάτες , γεγονός που τη δεδομένη συγκυρία είναι ισχυρό χαρτί για την μικρή λιανική.

«Τα περιοριστικά μέτρα, μετρούν ήδη αρκετές μέρες και η ψυχολογία του κόσμου έχει αρχίσει να επηρεάζεται από τον εγκλεισμό. Πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν να βγουν από το σπίτι και να κάνουν μια μικρή βόλτα και να συνομιλήσουν με κάποιον. Τα μαγαζιά της γειτονιάς αναπτύσσουν αυτές τις μέρες και ρόλο ψυχολόγου ή συντροφιάς κυρίως σε ανθρώπους που ζουν μόνοι», αναφέρουν εκπρόσωποι της μικρής λιανικής.

Σε ό,τι αφορά στο καλάθι των καταναλωτών, η διεύρυνση του ορίου στις ανέπαφες συναλλαγές στα 50 ευρώ «πριμοδότησε» την μικρή λιανική που πέρα από την αυξημένη κινητικότητα «βλέπει» και ενισχυμένους τζίρους. Οι εκτιμήσεις θέλουν την αξία στο μέσο καλάθι να έχει αυξηθεί κατά περίπου 40% τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου στα 10 ευρώ, με την τάση να βαίνει αυξανόμενη. 

«Οι καταναλωτές προσπαθούν να αποφύγουν την συχνές επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ. Έχοντας στοκάρει ορισμένα βασικά προϊόντα, πλέον στρέφονται σε στοχευμένες αγορές. Για παράδειγμα για τα φρέσκα οπωροκηπευτικά και φρούτα προτιμούν να επισκεφθούν το μανάβικο της γειτονιάς . Αντίστοιχα στα περίπτερα η κατανάλωση δεν περιορίζεται σε συνήθεις αγορές, όπως καπνικά, αναψυκτικά  ή σοκολάτες αλλά και σε άλλα είδη, αφού πολλά σημεία έχουν ένα ιδιαίτερα διευρυμένο κωδικολόγιο», σημειώνουν οι ίδιοι.

Πέρα από την εγγύτητα, η δυνατότητα που παρέχουν πολλά μικρά σημεία για παράδοση κατ’οίκον ενισχύει ακόμα περισσότερο την δυναμική τους καθώς δεν παρατηρούνται καθυστερήσεις στις παραγγελίες των καταναλωτών.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το δίκτυο των καταστημάτων Kioskys One Stop All δρομολογεί τις επόμενες μέρες τη διεύρυνση του δικτύου του, με το σχεδιασμό να περιλαμβάνει τη λειτουργία νέων σημείων πώλησης. Σημειώνεται ότι πέρα από τα φυσικά καταστήματα το συγκεκριμένο δίκτυο μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eKiosky's που σήμερα λειτουργεί πιλοτικά, εξυπηρετεί και ηλεκτρονικές παραγγελίες. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Μικρά καταστήματα για επέκταση στην περιφέρεια

Δύο νέα καταστήματα θέτει σε λειτουργία η ΑΒ Βασιλόπουλος μέσα στις προσεχείς ημέρες με κοινό παρονομαστή το μικρό μέγεθος. Το φετινό επενδυτικό budget αναμένεται να διατηρηθεί σε περίπου 50 - 60 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλος τζίρος και προοπτικές στον τομέα της μικρής λιανικής

Σχεδόν το ένα τέταρτο των πωλήσεων καθημερινών αγαθών περνούν μέσα από το κανάλι της μικρής λιανικής. Πλεονεκτήματα η εγγύτητα στον καταναλωτή, το διευρυμένο ωράριο και η προσωπική επαφή.