ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Βουτιά» πωλήσεων 46% τον Μάρτιο για τον σουηδικό όμιλο H&M

Παρά τη δυσμενή επίδραση της πανδημίας, η H&M κατάφερε να αυξήσει κατά 8% τα έσοδά της το α' τρίμηνο του έτους. Προειδοποιεί, ωστόσο, για ραγδαία επιδείνωση το β' τρίμηνο. Στην Ελλάδα, η εταιρεία επέκτεινε τη διαδικτυακή παρουσία της.

Ανοδικά κινήθηκαν τα μεγέθη της σουηδικής εταιρείας ένδυσης Η&Μ κατά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Δεκέμβριος ’19 - Φεβρουάριος ’20), ωστόσο η εταιρεία προειδοποιεί για την ραγδαία επιδείνωση των πωλήσεών της στο ξεκίνημα του δεύτερου τριμήνου, λόγω της πανδημίας.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου υποχώρησαν κατά 46% τον φετινό Μάρτιο συγκριτικά με πέρσι, δεδομένου ότι 3.778 καταστήματα από το σύνολο των 5.065 παραμένουν κλειστά. Θετική είναι ωστόσο η εξέλιξη των διαδικτυακών πωλήσεων του ομίλου, με τον τζίρο να ενισχύεται κατά 17% στην διάρκεια του Μαρτίου, σε σύγκριση με πέρσι, καθώς το κανάλι αυτό παραμένει σε λειτουργία σε 47 από τις συνολικά 51 αγορές όπου η Η&Μ διαθέτει ψηφιακή παρουσία. 

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του τριμήνου, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν 8% συγκριτικά με πέρσι, διαμορφούμενες σε 54,94 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες, με τις διαδικτυακές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 48%. Τα μεικτά κέρδη της Η&Μ αυξήθηκαν κατά 10%, αγγίζοντας τις 28 δισεκατομμύρια κορώνες, τα καθαρά κέρδη της υπερδιπλασιάστηκαν σε 2,5 δισεκατομμύρια από 1,04 δισ. πέρσι, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ενισχύθηκαν σε 1,92 δισεκατομμύρια το φετινό τρίμηνο, έναντι 803 εκατομμυρίων κορωνών το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σε ό,τι αφορά την χώρα μας, η αλυσίδα επέκτεινε μέσα στο τρίμηνο την ψηφιακή παρουσία της, καθιστώντας διαθέσιμες τις διαδικτυακές αγορές από την Ελλάδα και για τα άλλα σήματα που διαχειρίζεται (COS, Monki, Weekday, & Other Stories κα Arket). 

Η διοίκηση της Η&Μ σημειώνει ότι η ζήτηση στην αγορά της Κίνας σταδιακά επανέρχεται, ωστόσο έχει προχωρήσει στην λήψη μέτρων για να μετριάσει τις απώλειες από την εξάπλωση της πανδημίας του Covid-19. Μεταξύ αυτών προτείνεται η ακύρωση της διανομής μερίσματος για φέτος, η μείωση των αποδοχών των ανώτατων στελεχών της κατά 20%, η αναπροσαρμογή των παραγγελιών όπου αυτό είναι δυνατόν, η ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού, η πιθανή μείωση του προσωπικού της, αλλά και η έναρξη διαλόγου με τους ιδιοκτήτες των ανά τον κόσμο καταστημάτων της ώστε να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση για τα ενοικιοστάσια. 

Σημειώνεται ότι η Η&Μ συνάντησε σημαντική αντίσταση στο τελευταίο θέμα συγκεκριμένα στην αγορά της Γερμανίας, όταν από κοινού με άλλους retailers (Saturn, MediaMarkt, Adidas και Puma μεταξύ άλλων) ανακοίνωσε ότι δεν θα καταβάλει τα ενοίκια για τα καταστήματα που είναι κλειστά με κυβερνητική απόφαση (συνολικά 400 σημεία σε όλη τη χώρα). Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Olaf Scholz εξέφρασε την αγανάκτησή του για το θέμα, καλώντας τους μεγάλους retailers να επιδείξουν πιο υπεύθυνη στάση, αναλογιζόμενοι τα υπέρμετρα κέρδη των προηγουμένων ετών. Aνάλογες αρνητικές αντιδράσεις έλαβε η Η&Μ και από τις βρετανικές αρχές, όταν ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι αναζητεί τρόπους να τερματίσει πρόωρα συμβόλαια μισθώσεων για τα καταστήματα που λειτουργεί στη Βρετανία, εάν η επίδραση της πανδημίας έχει παρατεταμένη διάρκεια. 

Σημειώνεται τέλος ότι ο σουηδικός κολοσσός έχει ήδη προχωρήσει στην παραγωγή υγειονομικού υλικού για τον εξοπλισμό νοσοκομείων και του νοσοκομειακού προσωπικού, μετατρέποντας μέρος της παραγωγής του για τον σκοπό αυτό, ενώ μέσω του Η&Μ Foundation υποστηρίζει το Covid-19 Solidarity Response Fund του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ώστε να επισπευσθεί η διαδικασία παρασκευής εμβολίου κατά του νέου κορονοϊού. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων και επιστροφή σε κερδοφορία για την H&M στην Ελλάδα

Ο σουηδικός όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. στην χώρα μας στη χρήση του 2022 πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 49%. Δρομολογεί την επιστροφή του στην ουκρανική αγορά μέσα στο φθινόπωρο.
katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέο κατάστημα ανοίγει η Η&Μ στην Κύπρο, ενώ κλείνουν σε πολλές περιοχές

Μετά από ένα πολύ δύσκολο έτος με αυξημένες ζημίες, η σουηδική εταιρεία προσβλέπει σε βελτίωση των επιδόσεών της από το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία ανοίγει στις 2 Μαρτίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η άνοδος των ηλεκτρονικών πωλήσεων επανέφερε την H&M στην κερδοφορία

Παρά το γεγονός ότι κατά την διάρκεια του εννεαμήνου υπήρξαν περίοδοι όπου 1.800 καταστήματα του ομίλου σε όλο τον κόσμο παρέμειναν κλειστά, οι πωλήσεις της H&M ενισχύθηκαν κατά 13% στις 142,1 δισ. σουηδικές κορώνες. Σε ποιες αγορές στοχεύει η εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει σε κερδοφορία η H&M αλλά θα μειώσει το δίκτυο καταστημάτων

Αύξηση πωλήσεων κατά 12% το πρώτο εξάμηνο για τον σουηδικό κολοσσό, βελτιωμένη εικόνα και στην Ελλάδα το β' τρίμηνο. Κλείνουν φέτος 350 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και θα ανοίξουν μόνο 100 νέα.