ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

«Γονάτισαν» οι εταιρείες courier, αντιδράσεις για τις ταυτόχρονες αυξήσεις

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Η αύξηση της κίνησης λόγω κορονοϊού θέτει σε δοκιμασία τη δυναμικότητα των εταιρειών ταχυμεταφορών. Η ACS ανακάλεσε τις αυξήσεις η Γενική Ταχυδρομική δεν έχει αντιδράσει μέχρι τώρα.

Αίσθηση προκάλεσε στην αγορά η απόπειρα ταυτόχρονης αύξησης, κατά σχεδόν 30%, των τιμολογίων από δύο εκ των τριών μεγαλύτερων εταιρειών ταχυμεταφορών (courier).

Οι διοικήσεις της ACS και της Γενικής Ταχυδρομικής επιχείρησαν να μεταφέρουν στους πελάτες το υψηλό κόστος διαχείρισης της μεγάλης ζήτησης λόγω της πανδημίας. Πάντως, η διοίκηση της ACS, με προσωπική ανακοίνωση του βασικού μετόχου του ομίλου Quest που ελέγχει την εταιρεία, Θεόδωρου Φέσσα πήρε πίσω την αύξηση. Η Γενική Ταχυδρομική δεν έχει αντιδράσει μέχρι τώρα, ούτε για την αύξηση, ούτε για την τυχόν απόσυρσή της, αν και τα κοινωνικά δίκτυα έχουν πλημμυρίσει με καταγγελίες για τα νέα τιμολόγια.

Πλήθος καταγγελιών υπάρχουν, επίσης, και στον Συνήγορο του Καταναλωτή, αλλά και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνίων και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που εποπτεύει τον κλάδο, για τη συνεχιζόμενη πρακτική των εταιρειών να μην παραδίδουν τα δέματα ή τις επιστολές, αλλά – ακόμα και τώρα που σχεδόν όλοι είναι στα σπίτια τους – να κολλούν ειδοποιητήρια στις εισόδους πολυκατοικιών. Έτσι, ο αφελής που παρήγγειλε από ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να πάει στο κοντινότερο γραφείο της εταιρείας ταχυμεταφορών για να παραλάβει το δέμα!

Η κλιμάκωση των μέτρων λόγω της πανδημίας αιφνιδίασε τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες επωφελούνται εδώ και χρόνια από τον αργό θάνατο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) και αποφεύγουν να επενδύσουν σε καλύτερη οργάνωση και προηγμένα συστήματα διαχείρισης των αποστολών. Έτσι, τις τελευταίες ημέρες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση και ταυτόχρονα δυσκολεύονται να διαχειριστούν τον όγκο των παραγγελιών με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά το κόστος τους.

Αυτό το κόστος επιχείρησαν να μεταφέρουν στους πελάτες τους, καθώς γνωρίζουν πως τα ΕΛΤΑ είναι αδύνατον να αντιδράσουν. Δυστυχώς ο χρεοκοπημένος κρατικός οργανισμός –που κάθε μήνα βρίσκει με δυσκολία τα χρήματα για τους μισθούς των χιλιάδων υπαλλήλων– δε διαθέτει ούτε την τεχνολογική υποδομή, ούτε την οργάνωση για να εξυπηρετήσει επιχειρήσεις και καταναλωτές αυτές τις ημέρες.

Το θέμα με τις αυξήσεις της ACS, που τελικά «πάγωσαν», ήρθε στην επιφάνεια με επιστολή της Σύμπραξης Ελλήνων Εκδοτών Βιβλίου, που ετοιμάζεται να μοιράσει κατ’ οίκον τα φοιτητικά συγγράμματα, προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη. Ακολούθησε, την Παρασκευή, έφοδος της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή στα κεντρικά γραφεία της ACS.

Η τελευταία επιχείρησε αρχικά να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, αλλά τελικά με προσωπική δήλωση του προέδρου του ομίλου Quest Θεοδ. Φέσσα, ανακοινώθηκε ότι η αύξηση χρεώσεων δεν θα ισχύσει. Όπως αναφέρει ο κ. Φέσσας στη δήλωσή του,

  • «Η ACS και τα καταστήματά της λειτουργούν τις τελευταίες ημέρες υπό εξαιρετικά πιεστικές συνθήκες, που οφείλονται εκτός από την μεγάλη αύξηση της ζήτησης, σε απουσίες του προσωπικού και στην αποφυγή συγχρωτισμού του κοινού στα καταστήματα της, συνθήκες που αυξάνουν σημαντικά το  κόστος λειτουργίας της».
  • Η ACS θα αξιολογήσει κατά τη διάρκεια του Απριλίου τα επιπλέον κόστη λειτουργίας που της επιβάλλουν οι ιδιαίτερες συνθήκες και θα αναθεωρήσει στη συνέχεια την τιμολογιακή της πολιτική. Συνεπώς η έκτακτη χρέωση που ανακοινώθηκε από την ACS προς τους πελάτες της την 1/4/20 δεν θα ισχύσει».
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το ρεκόρ στην εθελουσία των ΕΛΤΑ: Φεύγει το ένα τρίτο του προσωπικού

Από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης τονίζεται ότι τα 100 εκατ. ευρώ για την Καθολική Υπηρεσία και η αύξηση κεφαλαίου των 100 εκατ. ευρώ θα είναι οι τελευταίες χρηματοδοτήσεις από το κράτος στα ΕΛΤΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.