ΓΔ: 1983.87 -0.73% Τζίρος: 66.56 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:40:35
Φώτο: Shutterstock

Βαριές απώλειες πωλήσεων στον κλάδο αναψυκτικών

Το λουκέτο της εστίασης λόγω της πανδημίας έφερε πτώση εσόδων 50% στα αναψυκτικά, ενώ σκεπτικισμός επικρατεί για τις απώλειες από τη μείωση του τουρισμού. Στη δεκαετία της κρίσης ο κλάδος είχε χάσει 40% του τζίρου.

Απώλεια εσόδων που ξεπερνά το 50% μετρούν ήδη οι εμφιαλωτές αναψυκτικών από το αναγκαστικό λουκέτο στο κανάλι της εστίασης, με τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ να μην μπορούν να αντισταθμίσουν τους χαμένους τζίρους.

Μάλιστα η εκτιμώμενη κάθετη πτώση των εισοδημάτων των νοικοκυριών αναμένεται να χτυπήσει και τη ζήτηση στο κανάλι της λιανικής, όπου κατά την διάρκεια της πανδημίας εμφανίζει σημαντικά  σκαμπανεβάσματα στη ζήτηση.

Μολονότι η κατ’ οίκον κατανάλωση ευνοεί πολλές κατηγορίες τροφίμων και λοιπών ταχυκίνητων προϊόντων, τα αναψυκτικά αυτή την περίοδο έχουν -σε γενικές γραμμές-  κινηθεί στα συνήθη για την περίοδο επίπεδα. Οι καταναλωτές δεν εμφανίζουν διάθεση να «στοκάρουν» αναψυκτικά, ενώ και οι καιρικές συνθήκες μέχρι στιγμής δεν «πριμοδότησαν» την κατηγορία. Κινητικότητα αναμένεται να καταγραφεί αυτές τις μέρες του Πάσχα, χωρίς όμως να αναμένονται έντονες μεταβολές.

Οι επιχειρήσεις του κλάδου εμφανίζουν έντονο σκεπτικισμό για το πως θα εξελιχθεί η φετινή θερινή σεζόν στο βαθμό που σταματήσει η πανδημία.  Το χαμηλό τουριστικό ρεύμα  σε συνδυασμό με την ανασφάλεια των καταναλωτών για επικείμενη μείωση του εισοδήματος δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια για αισιοδοξία. 

Ενδεχομένως οι εξαγωγές να αποτελέσουν «αντίβαρο» στους εγχώριους εμφιαλωτές,  όμως και σε αυτό το πεδίο δεν μπορούν να υπάρξουν προβλέψεις και σχεδιασμοί καθώς βασικές αγορές έχουν πληγεί σημαντικά από την πανδημία εξέλιξη που αναμένεται να επηρεάσει καθολικά την ζήτηση. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος των αναψυκτικών είχε δεχθεί ισχυρότατο πλήγμα και κατά την διάρκεια της δεκαετούς ύφεσης με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι «χάθηκε» πάνω από το ένα τρίτο  του όγκου πωλήσεων δεχόμενη πλήγμα από την οικονομική κρίση, αλλά και από τις αυξήσεις του ΦΠΑ, τόσο στη λιανική πώληση όσο και στην εστίαση.

Σε όρους αξίας η εγχώρια αγορά αναψυκτικών - χυμών τη δεκαετία 2009 - 2019 έχει συρρικνωθεί χάνοντας περί το 40% του τζίρου της, ο οποίος από 620 εκατ. ευρώ κυμαίνεται σε περίπου 350 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η κατάσταση είχε αρχίσει να αλλάζει, από την περσινή χρονιά.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, το 2019 στα σούπερ μάρκετ τα μη αλκοολούχα εμφάνισαν αύξηση 1% σε αξία και 2,6% σε όγκο πωλήσεων (σ.σ. δεν περιλαμβάνεται η Lidl). 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατάστημα Lidl εξωτερικό
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Lidl: Απορροφά τον ΦΠΑ 13% σε όλα τα φρέσκα χοιρινά και βόεια κρεατικά

Από την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου έως και την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, η εταιρεία προχωρά στην απορρόφηση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) και προσφέρει όλα τα φρέσκα χοιρινά και βόεια κρεατικά με έκπτωση -13%.
Κτίριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρέμβαση ευρωβουλευτών για προστασία ελληνικής κομπόστας και μελιού από Κίνα

Κοινή ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσαν οι Αυτιάς, Κεφαλογιάννης και Μπελέρης, ζητώντας μέτρα κατά του αθέμιτου ανταγωνισμού κινεζικών προϊόντων που πλήττει την ελληνική κομπόστα και το μέλι.
Παραδοσιακό ψωμί αρτοπωλείου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Συντεχνία Αρτοποιών ζητά τη στήριξη του ΒΕΑ για τα δημοτικά τέλη

Η Συντεχνία Αρτοποιών Αθηνών-Προαστίων-Περιχώρων απέστειλε επιστολή στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών, ζητώντας άμεση παρέμβαση για τις αυξήσεις δημοτικών τελών που φτάνουν έως και 500%.
Ελιές σε λευκό πιάτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική ελιά "ευδοκιμεί" στις διεθνείς αγορές παρά τους δασμούς Τραμπ

Η ελληνική επιτραπέζια ελιά καταγράφει ιστορικό ρεκόρ εξαγωγών και υψηλή παραγωγή, ενώ οι δασμοί των ΗΠΑ και η διολίσθηση του δολαρίου προκαλούν ανησυχία στον κλάδο, καθώς η ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά για τους εξαγωγείς ελιάς.