Φώτο: Ellaktor

Αποζημίωση για την πτώση κίνησης στην Αττική Οδό ζητεί η ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Στο 70% έφθασε η μείωση της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό την περίοδο της καραντίνας και η ΕΛΛΑΚΤΩΡ ζήτησε να ενεργοποιηθεί η ρήτρα της σύμβασης για αποζημίωση από το Δημόσιο.

Μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου, που προβλέπει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ, είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, μιλώντας στην τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα της περυσινής χρονιάς. Ο κ. Καλλιτσάντσης ξεκαθάρισε πως η πανδημία έχει σοβαρές επιπτώσεις σε παραχωρήσεις και ακίνητα, αλλά μικρότερες στον τομέα των κατασκευών.

Στις παραχωρήσεις, οι εταιρείες διαχείρισης των οδικών αξόνων, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έχουν γνωστοποιήσει στο Δημόσιο την ενεργοποίηση των άρθρων των συμβάσεων παραχώρησης που προβλέπουν αποζημιώσεις εξαιτίας της μεγάλης πτώσης στην ημερήσια κυκλοφορία λόγω της καραντίνας.

Η πτώση κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες έφτασε το 70% με τη χθεσινή ημέρα, την πρώτη μετά την άρση της καραντίνας, να καταγράφεται σημαντική αύξηση. Στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν αναφέρθηκαν σε συγκεκριμένου ύψους αποζημιώσεις λόγω πανδημίας καθώς, όπως υποστήριξαν, είναι πολύ νωρίς για να εκτιμηθούν οι επιπτώσεις.

Ο κ. Καλλιτσάντσης, με αφορμή ερώτηση για το περιεχόμενο πρόσφατης τηλεδιάσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τους διευθύνοντες συμβούλους των ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων, εμφανίστηκε αισιόδοξος. Τόνισε πως μετά την μεγάλη πτώση του τουρισμού, οι κατασκευές μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό εργαλείο στήριξης της οικονομίας.

Σε ερωτήσεις αναλυτών για τις συνεχείς ζημιές από την κατασκευαστική δραστηριότητα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Αλέξανδρος Εξάρχου υποστήριξε πως οι πρωτοβουλίες των τελευταίων ετών θα συμβάλλουν ώστε να βελτιωθεί η εικόνα κατά τη φετινή χρονιά.

Ο κ. Εξάρχου είπε πως υπήρξαν δυσκολίες για την υπογραφή νέων συμβάσεων, ενώ για το μετρό Θεσσαλονίκης ξεκαθάρισε πως οι όποιες πρόσθετες απαιτήσεις της ΑΚΤΩΡ δεν αφορούν τις καθυστερήσεις στον σταθμό Βενιζέλου. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η διοίκηση της ΑΚΤΩΡ ζητεί αποζημίωση 50 εκατ. ευρώ από την Αττικό Μετρό εξαιτίας πολυετών καθυστερήσεων στο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης. 

Στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η διοίκηση επαναλαμβάνει πως στόχος είναι να ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα των 200 εκατ. ευρώ ώστε η εγκατεστημένη ισχύς να αγγίξει τα 580 MW, ενώ βρισκόταν στα 490 MW στο τέλος Μαρτίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η αγωνία της Ελλάκτωρ για νέο δάνειο 50 εκατ. ευρώ

Δύσκολες διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, αβέβαιο το αποτέλεσμα. Τα προβλήματα ρευστότητας επηρεάζουν τη λειτουργία της Άκτωρ. Αναπάντητο ερώτημα για την πρόθεση των βασικών μετόχων για κεφαλαιακή ενίσχυση του ομίλου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπίθεση ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία για το 1,4 δισ. του μετρό

Τη χαμηλή βαθμολογία της στο διαγωνισμό για τη γραμμή 6 του μετρό στο Βουκουρέστι θα προσβάλλει με προσφυγή η κατασκευαστική. Υπό αμφισβήτηση η πρωτιά κοινοπραξίας με επικεφαλής κινεζική εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γλιτώνει τα χειρότερα η Αττική Οδός, μονοψήφια η μείωση κυκλοφορίας

Χαμηλότερη του 10% εκτιμά ο όμιλος Ελλάκτωρ ότι θα είναι η μείωση της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό, παρότι η κάμψη είχε ξεπεράσει το 70% στη διάρκεια του lockdown και το 26% κατά το πρώτο εξάμηνο.