Μπορεί μια εταιρεία, ενώ περιορίζει τις εκπτωτικές της ενέργειες, να παρουσιάζει ακόμη καλύτερη πορεία; Το παράδειγμα της The Estée Lauder Companies Balkans υπό την ηγεσία του γενικού διευθυντή κ. Κώστα Σπυρόπουλου, δείχνει ξεκάθαρα πως αυτό όχι μόνο είναι εφικτό, αλλά και απολύτως επιτυχημένο.
Για τη χρήση 2024-25 (που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2025) - παρότι τα επίσημα αποτελέσματα δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί - η The Estée Lauder Companies Balkans πέτυχε αύξηση τζίρου σε όλες τις βασικές κατηγορίες: make-up, skin care και fragrances. Αυτό συνέβη παρά τη γενικότερη επιβράδυνση της αγοράς, ενώ παράλληλα καταγράφηκε περαιτέρω ενίσχυση της κερδοφορίας, χάρη στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας και στη στρατηγική διαχείριση των δαπανών.
Όπως τόνισε ο κ. Σπυρόπουλος σε εκδήλωση παρουσία δημοσιογράφων, «επικεντρωθήκαμε στη βελτίωση των τρόπων εργασίας μας, φέραμε νέες μάρκες στην αγορά και ενισχύσαμε την παρουσία μας σε πρόσθετα κανάλια όπως το φαρμακείο.
Οι προκλήσεις βεβαίως συνεχίζονται εξωτερικά, το υψηλό κόστος διαβίωσης και η γεωπολιτική αβεβαιότητα σε επίπεδο κατηγορίας, η είσοδος νέων brands, η αυξανόμενη πολυδιάσπαση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κλάδου».
Αναφερόμενος στη μείωση των εκπτωτικών ενεργειών, ο ίδιος εξήγησε ότι «δώσαμε έμφαση στο brand building και λιγότερο στις εκπτωτικές ενέργειες, διευρύναμε το χαρτοφυλάκιό μας με νέα brands και ενισχύσαμε τη θέση μας στο φαρμακείο. Μετατρέψαμε το μοντέλο λειτουργίας μετά το Joint Venture και ευθυγραμμιστήκαμε με τα διεθνή standards, διατηρώντας δυνατές τοπικές ομάδες κοντά στις ανάγκες κάθε αγοράς».
Το μεγάλο στοίχημα για μια εταιρεία όπως η Estée Lauder Companies Balkans - που στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει 17 κορυφαία brands όπως M·A·C, Clinique, Estée Lauder, Tom Ford Beauty, Jo Malone London, La Mer, Darphin Paris, Kilian Paris, Editions de Parfums Frederic Malle, Bobbi Brown, Aveda, Origins, The Ordinary, Dr Jart, Bumble and bumble, Balmain Beauty, Le Labo, Smashbox - είναι να συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο σε μια αγορά ομορφιάς όπου η εποχή της «εύκολης» ανάπτυξης έχει πλέον παρέλθει.
Οι καταναλωτές στρέφονται σήμερα στην αξία, την αυθεντικότητα και την αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα. Όπως σημείωσε ο κ. Σπυρόπουλος, στο skincare πρωταγωνιστεί η επιστήμη, στο makeup η δημιουργικότητα και η κοινωνική διάσταση, ενώ στα αρώματα η εξατομίκευση και οι niche τάσεις διαμορφώνουν τη νέα πραγματικότητα.
Παράλληλα, η ομορφιά «αγγίζει» πλέον το wellness και τις υπηρεσίες, ενώ Gen Z και ώριμες ηλικίες συνδιαμορφώνουν τις απαιτήσεις.
Σημαντική πλέον είναι και η συμβολή του ηλεκτρονικού εμπορίου, που για την The Estée Lauder Companies Balkans έχει φτάσει στο 10% των συνολικών πωλήσεων και συνεχίζει ανοδικά.
Την ίδια στιγμή, το φυσικό κατάστημα παραμένει θεμελιώδες για την εμπειρία του καταναλωτή. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι έχει πάνω από 500 ανθρώπους στην αγορά, αισθητικούς και makeup artists που βρίσκονται δίπλα στους πελάτες τους. Συνολικά στην εταιρεία εργάζονται πάνω από 850 άτομα.
Επίσης η στρατηγική της εταιρείας εστιάζει στην ενίσχυση ενός ολοκληρωμένου phygital μοντέλου, μέσω επενδύσεων τόσο στην τεχνολογία όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό.
Ο μετασχηματισμός της The Estée Lauder Companies Balkans αποτυπώνεται ξεκάθαρα σε όλα τα επίπεδα της λειτουργίας της εταιρείας. Η εταιρεία έχει επενδύσει σε νέα κεντρικά γραφεία, στην αναβάθμιση του δικτύου, σε omnichannel στρατηγική και σε νέο επιχειρηματικό μοντέλο.
Παράλληλα, μεταφέρθηκε σε έναν νέο χώρο στην Αθήνα, αντάξιο των brands και των ομάδων της, ο οποίος ενισχύει τη συνεργασία και καλλιεργεί τη δημιουργικότητα. Έχει επίσης αναβαθμίσει το κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο, το οποίο πλέον εξυπηρετεί και τη Ρουμανία, ενώ επενδύει σε ανακαινίσεις σημείων πώλησης - από το MAC flagship στην Ερμού έως σημαντικούς συνεργάτες λιανικής σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.