Το 90% της διαδρομής της έχει ολοκληρώσει η «Αθηνά», ένας από τους δύο μετροπόντικες της ΑΒΑΞ που εργάζονται στην κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, στη διαδρομή Γουδή-Γαλάτσι.
Όπως αναφέρει ο Όμιλος ΑΒΑΞ, η «Αθηνά», που ξεκίνησε από το φρέαρ Κατεχάκη, βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία για τον προορισμό της. Η κεφαλή του υπερσύγχρονου μετροπόντικα αναμένεται να αποκαλυφθεί σύντομα στο φρέαρ Ευαγγελισμού, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο για το έργο.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής, ο μετροπόντικας μήκους 100 μέτρων θα αποσυναρμολογηθεί.
Η «Αθηνά» έχει ήδη περάσει από τους σταθμούς Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Πανεπιστημιούπολη και Καισαριανή, πλησιάζοντας στον Ευαγγελισμό.
Παράλληλα, ο δεύτερος μετροπόντικας της ΑΒΑΞ, η «Νίκη», ακολουθεί την αντίθετη διαδρομή, συνολικού μήκους 7 χιλιομέτρων. Ξεκίνησε από το φρέαρ Βεϊκου και έχει ήδη περάσει από τους σταθμούς Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι και Ελικώνος, φτάνοντας στα όρια του σταθμού Κυψέλης.
Μέχρι στιγμής, έχει ολοκληρώσει έτοιμη σήραγγα 2,6 χιλιομέτρων, καλύπτοντας το 37% της διαδρομής της.
Η «Νίκη» θα συνεχίσει μέσω των σταθμών Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας και Κολωνάκι, για να καταλήξει και αυτή στον Ευαγγελισμό, όπου θα ενωθεί με την ήδη κατασκευασμένη σήραγγα.
Η κατασκευή των σταθμών της Γραμμής 4 προχωρά με ταχείς ρυθμούς από την κοινοπραξία AVAX-GHELLA-ALSTOM και την Ελληνικό Μετρό.
Ωστόσο, σε ορισμένους από τους συνολικά 15 σταθμούς, όπως στα Εξάρχεια, το πάρκο Ριζάρη στον Ευαγγελισμό και τον σταθμό του Γουδή, οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ή παρουσιάζουν καθυστερήσεις λόγω νομικών εμπλοκών, προσφυγών κατοίκων ή απρόβλεπτων τεχνικών ζητημάτων, όπως ζητήματα με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ.