ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Η Beat στην Επ. Ανταγωνισμού κατά του νόμου Σπίρτζη

Η εταιρεία ζητά την παρέμβαση της Επιτροπής καθώς ο νόμος απαγορεύει στις εταιρείες διαμεσολάβησης να προσφέρουν μειωμένες τιμές και τις εξομοιώνει με εταιρείες μεταφορών με την απειλή εξοντωτικών προστίμων.

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προσφεύγει η Beat προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά με την απαγόρευση που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση στις εταιρείες υπηρεσιών μετακινήσεων. Η εταιρεία κατέθεσε υπόμνημα ζητώντας την παρέμβαση της Επιτροπής καθώς όπως υποστηρίζει οι προβλέψεις του νόμου ν.4530/2018 (ν. «Σπίρτζη») αφορά κατ’ αποκλειστικότητα πλέον την Beat. Ειδικότερα ο εν λόγω νόμος απαγορεύει στις εταιρείες διαμεσολάβησης να προσφέρουν μειωμένες τιμές στους επιβάτες εξομοιώνοντάς τες με εταιρείες μεταφορών με την απειλή εξοντωτικών προστίμων.

Στο αίτημα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Beat, παρατίθεται μια ευρεία νομολογία, υπογραμμίζοντας πως, με βάση την ευρωπαϊκή νομολογία, διατάξεις του ν.4530 παραβιάζουν ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό και κρίνονται ως εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να στερείται φθηνότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετακινήσεων στην πόλη.

Αυτή η κατεύθυνση, σύμφωνα με την Βeat, είναι αντίθετη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτές, οι εταιρείες που ακολουθούν το μοντέλο της BEAT είναι εταιρίες της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» και όχι εταιρίες μεταφορικού έργου, και κατά συνέπεια δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται από την ελληνική νομοθεσία ως τέτοιες.

«Επιπλέον, με τις διατάξεις του ν. Σπίρτζη προέκυψε de facto κατάτμηση της επιδιωκόμενης Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Αγοράς και παρεμπόδιση της τεχνολογικής καινοτομίας, γεγονός που δε συνάδει με τα πλάνα στήριξης του εγχώριου τεχνολογικού οικοσυστήματος startup από την κυβέρνηση» τονίζει η εταιρεία και σημειώνει πως η ψήφιση της εν λόγω διάταξης είχε προκαλέσει αντιδράσεις στη Βουλή το 2018, με την τότε αντιπολίτευση να ζητά την απόσυρσή της.

Τέλος, η Beat αναφέρει πως η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά των μετακινήσεων δέχθηκε βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημίας, με τη μείωση της ζήτησης να αγγίζει έως και το 80%. «Η νέα πραγματικότητα λόγω κορονοϊού έχει καταστήσει τη μετακίνηση με ταξί αναγκαία στην καθημερινότητα. Όπως εξηγούν εκπρόσωποι της εταιρείες με τα νέα δεδομένα της εξάπλωσης της πανδημίας, θα ήθελαν να επιβάλουν την τοποθέτηση διαχωριστικού μεταξύ οδηγού και επιβατών στους συνεργαζόμενους οδηγούς κάτι το οποίο ο παραπάνω νόμος δεν τους επιτρέπει. Η BEAT έχει ήδη προμηθεύσει το στόλο της με μάσκες και αντισηπτικά, ενώ προχωρά σταδιακά σε εγκατάσταση ειδικών διαχωριστικών καμπίνας στα συνεργαζόμενα ταξί, κατόπι συναίνεσης του οδηγού».

Η BEAT υποστηρίζει ότι το υφιστάμενο πλαίσιο στέκεται εμπόδιο στην περαιτέρω τεχνολογική ανάπτυξη ενός κλάδου που σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας".

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΑΑ: Αύξηση 35,5% στα κέρδη προ φόρων, μέρισμα 0,33 ευρώ/μετοχή

Τα Κέρδη μετά από Φόρους ανήλθαν σε 231,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 37,8% σε σχέση με 168,0 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 126,8 εκατ. ευρώ ή 26,6%.
MYTILINEOS_ESG
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Mytilineos: Γίνεται ο μεγαλύτερος παραγωγός βωξίτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Η εξαγορά της IMERYS ΒΩΞΙΤΕΣ θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ετήσιας παραγωγής σε 1,2 εκατ. τόνους που θα είναι και από τις μεγαλύτερες σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ θα υπάρξουν και σοβαρές οικονομίες κλίμακας σε όλα τα επίπεδα.