Φώτο: Shutterstock

Η Beat στην Επ. Ανταγωνισμού κατά του νόμου Σπίρτζη

Η εταιρεία ζητά την παρέμβαση της Επιτροπής καθώς ο νόμος απαγορεύει στις εταιρείες διαμεσολάβησης να προσφέρουν μειωμένες τιμές και τις εξομοιώνει με εταιρείες μεταφορών με την απειλή εξοντωτικών προστίμων.

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προσφεύγει η Beat προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά με την απαγόρευση που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση στις εταιρείες υπηρεσιών μετακινήσεων. Η εταιρεία κατέθεσε υπόμνημα ζητώντας την παρέμβαση της Επιτροπής καθώς όπως υποστηρίζει οι προβλέψεις του νόμου ν.4530/2018 (ν. «Σπίρτζη») αφορά κατ’ αποκλειστικότητα πλέον την Beat. Ειδικότερα ο εν λόγω νόμος απαγορεύει στις εταιρείες διαμεσολάβησης να προσφέρουν μειωμένες τιμές στους επιβάτες εξομοιώνοντάς τες με εταιρείες μεταφορών με την απειλή εξοντωτικών προστίμων.

Στο αίτημα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Beat, παρατίθεται μια ευρεία νομολογία, υπογραμμίζοντας πως, με βάση την ευρωπαϊκή νομολογία, διατάξεις του ν.4530 παραβιάζουν ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό και κρίνονται ως εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να στερείται φθηνότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετακινήσεων στην πόλη.

Αυτή η κατεύθυνση, σύμφωνα με την Βeat, είναι αντίθετη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτές, οι εταιρείες που ακολουθούν το μοντέλο της BEAT είναι εταιρίες της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» και όχι εταιρίες μεταφορικού έργου, και κατά συνέπεια δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται από την ελληνική νομοθεσία ως τέτοιες.

«Επιπλέον, με τις διατάξεις του ν. Σπίρτζη προέκυψε de facto κατάτμηση της επιδιωκόμενης Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Αγοράς και παρεμπόδιση της τεχνολογικής καινοτομίας, γεγονός που δε συνάδει με τα πλάνα στήριξης του εγχώριου τεχνολογικού οικοσυστήματος startup από την κυβέρνηση» τονίζει η εταιρεία και σημειώνει πως η ψήφιση της εν λόγω διάταξης είχε προκαλέσει αντιδράσεις στη Βουλή το 2018, με την τότε αντιπολίτευση να ζητά την απόσυρσή της.

Τέλος, η Beat αναφέρει πως η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά των μετακινήσεων δέχθηκε βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημίας, με τη μείωση της ζήτησης να αγγίζει έως και το 80%. «Η νέα πραγματικότητα λόγω κορονοϊού έχει καταστήσει τη μετακίνηση με ταξί αναγκαία στην καθημερινότητα. Όπως εξηγούν εκπρόσωποι της εταιρείες με τα νέα δεδομένα της εξάπλωσης της πανδημίας, θα ήθελαν να επιβάλουν την τοποθέτηση διαχωριστικού μεταξύ οδηγού και επιβατών στους συνεργαζόμενους οδηγούς κάτι το οποίο ο παραπάνω νόμος δεν τους επιτρέπει. Η BEAT έχει ήδη προμηθεύσει το στόλο της με μάσκες και αντισηπτικά, ενώ προχωρά σταδιακά σε εγκατάσταση ειδικών διαχωριστικών καμπίνας στα συνεργαζόμενα ταξί, κατόπι συναίνεσης του οδηγού».

Η BEAT υποστηρίζει ότι το υφιστάμενο πλαίσιο στέκεται εμπόδιο στην περαιτέρω τεχνολογική ανάπτυξη ενός κλάδου που σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εγκρίθηκε από την Επ. Ανταγωνισμού η εξαγορά Euromedica από Farralon

Εγκρίνεται η συγκέντρωση που αφορά τις αγορές ιδιωτικών γενικών κλινικών, ιδιωτικών μαιευτικών κλινικών, ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων, ιδιωτικών κέντρων αποθεραπείας και αποκατάστασης, αγορά ιδιωτικών νευροψυχιατρικών κλινικών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βρέθηκαν προμηθευτές με ακραίες τιμές στα υγειονομικά είδη για τον Covid-19

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της έρευνας από την Επ. Ανταγωνισμού για τις συνθήκες που επικρατούν στη διακίνηση προστατευτικών μασκών και προϊόντων υγιεινής για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενέκρινε τη συγχώνευση ΣΙΔΜΑ - Μπήτρος η Επιτροπή Ανταγωνισμού 

Σύμφωνα με την Επιτροπή η εν λόγω συγχώνευση «δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρώτος στη Μεσόγειο ο Πειραιάς με ρεκόρ διακίνησης container

Αύξηση του μερίσματος κατά 27%, όσο αυξήθηκε και η καθαρή κερδοφορία του ΟΛΠ, αποφάσισε χθες η Γενική Συνέλευση των Μετόχων. Στο Δημόσιο θα καταβληθούν 5,4 εκατ. ευρώ ως αντάλλαγμα για την παραχώρηση.