ΓΔ: 1357.3 -2.40% Τζίρος: 150.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Το καθοριστικό ραντεβού για «ξεκλείδωμα» της αμερικανικής επένδυσης στην Ελευσίνα

Το ακανθώδες θέμα της μεταβίβασης των μετοχών των ναυπηγείων στην ONEX στο τραπέζι των συζητήσεων σήμερα, στο υπ. Ανάπτυξης. Πώς περιγράφει ο Τζ. Πάιατ το φιλόδοξο σχέδιο.

Το σχέδιο επαναφορά της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο με ισχυρή ώθηση από τις ΗΠΑ, μέσα από την εξυγίανση και αναδιάρθρωση των ναυπηγείων Ελευσίνας, τίθεται στο τραπέζι σήμερα στις 4 μ.μ. στο υπουργείο Ανάπτυξης, σε ένα καθοριστικής σημασίας ραντεβού με τη συμμετοχή του προέδρου της ONEX, Π. Ξενοκώστα και των υφιστάμενων μετόχων των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

«Το όραμα της ΟΝΕΧ, το οποίο μοιράζεται η κυβέρνησή μου, είναι να καταστήσει την Ελευσίνα το κύριο σημείο υποστήριξης Ελλήνων, Αμερικανών και διεθνών πλοιοκτητών στην Ανατολική Μεσόγειο. Με την επένδυση της ΟΝΕΧ, η Ελευσίνα μπορεί να γίνει πάλι μια εγκατάσταση παγκόσμιας κλάσης, για την υποστήριξη αυξανόμενης μερίδας πλοίων LNG, πλοίων του 6ου Αμερικανικού Στόλου, πλωτών δεξαμενών επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, αμυντικών και εμπορικών πλοίων και πλωτών κατασκευών», δήλωσε ο Αμερικανός πρεσβευτής, Τζέφρι Πάϊατ, σκιαγραφώντας τη σημασία της συμφωνίας κατά την χθεσινή επίσκεψή του στα Ναυπηγεία, η οποία πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Ά. Γεωργιάδη, του υφυπουργό Νίκου Παπαθανάση και του  επικεφαλής της ONEX, Πάνου Ξενοκώστα.

Σήμερα, αναμένεται να «κλειδώσουν» και οι τελευταίες λεπτομέρειες για τη μεταβίβαση του μετοχικού ελέγχου κατά ποσοστό άνω του 50% στην Οne Elefsis Shipyards, που θα ξεκινήσει τη διαδικασία εξυγίανσης μέσω του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικά. 

Η διαδικασία, αν σήμερα υπάρξει συμφωνία με την πλευρά των παλιών μετόχων, Ν. Ταβουλάρη και AXIS SA, θα χρειαστεί διάστημα περίπου 60 ημερών για την ολοκλήρωσή της, γεγονός που δικαιολογεί απόλυτα και τη νέα τρίμηνη παράταση για την παράδοση της τελευταίας πυραυλακάτου προς το Πολεμικό Ναυτικό. Κίνηση η οποία ήταν προαποφασισμένη, καθώς η παράδοση αυτής έχει ορισθεί για τα τέλη Σεπτεμβρίου ήδη από τα τέλη Μαΐου, όπως έχει ήδη αναφέρει το Business Daily.

Όσον αφορά τη διαδικασία, η ΟΝΕΧ έχει από καιρό καταθέσει στην DFC το business plan για το ναυπηγείο και έχει δοθεί η έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο της κρατικής αναπτυξιακής τράπεζας των ΗΠΑ, DFC, για τη χρηματοδότηση του project. Το ύψος της χρηματοδότησης αναμένεται να γνωστοποιηθεί όπως και τα βασικά σημεία του business plan, εάν σήμερα υπάρξει συμφωνία για τη μεταβίβαση των μετοχών.

Σε αυτή την περίπτωση, θα ακολουθήσει η διαδικασία του due diligence (οικονομικός και νομικός έλεγχος), η οποία είναι υποχρεωτική για τη χρηματοδότηση και χρειάζεται 60 ημέρες για την ολοκλήρωσή της.

Η πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης δεν δείχνει διατεθειμένη να ανεχθεί οπισθοδρομήσεις και να χαθεί η ευκαιρία της επένδυσης των ΗΠΑ στα ναυπηγεία. Υπό αυτό το πρίσμα, ήδη μέσω του υπουργείου Ανάπτυξης έχει δoθεί εντολή στην αρμόδια διεύθυνση Κρατικών Ενισχύσεων να ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ έχει εξασφαλίσει και τη σύμφωνη γνώμη των τραπεζών.

Αν υπάρξει η σύμφωνη γνώμη των παλαιών μετόχων για τη μεταβίβαση των μετοχών θα προχωρήσει η διαδικασία υπαγωγής της εταιρείας στο άρθρο 106Β και θα εγκριθεί η διαδικασία εξυγίανσης από το νέο επενδυτικό σχήμα βάσει της πτωχευτικής νομοθεσίας.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας όπως τόνισε ο πρέσβης κ. Τζέφρι Πάϊατ «θα ενισχύσει τη  σχέση μεταξύ των ΗΠΑ και της Ελλάδας στο πεδίο του εμπορίου και των επενδύσεων, και θα καθιερώσει ξανά την Ελευσίνα ως ένα κρίσιμο κόμβο μεταξύ άλλων για τη στήριξη τάνκερ μεταφοράς φυσικού αερίου, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο ελληνόκτητος στόλος τάνκερ LNG αποτελεί το 15% του παγκόσμιου τονάζ».

Ο πρέσβης ολοκλήρωσε την ομιλία του τονίζοντας «πόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες εκτιμούν τη ναυτιλιακή σχέση με την Ελλάδα, τη μακρά παράδοση σχέσεων μεταξύ της ελληνικής ναυτιλίας και των ΗΠΑ, την κρίσιμη στήριξη που παρέχει η Ελλάδα στο Αμερικανικό Ναυτικό μέσα από τη Σούδα, και μέσα από τις αυξανόμενες ευκαιρίες που βλέπουμε σε λιμάνια όπως της Αλεξανδρούπολης, ως αποτέλεσμα της διευρυνόμενης συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας μας».

Σημειώνεται ότι η συμπαραγωγή φρεγατών που έχει ήδη προτείνει η αμερικανική πλευρά είχε ως βασική προϋπόθεση την επίλυση του προβλήματος των ναυπηγείων. Επομένως, από τη σημερινή συνάντηση, αν προκύψει η επίλυση του ζητήματος της μεταβίβασης των μετοχών, τότε αναμένεται ότι θα προχωρήσουν και οι διαδικασίες για τη συμπαραγωγή 4 φρεγατών, εκ των οποίων τουλάχιστον 2 εκτιμάται ότι θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμερικανικό σχέδιο «Τρίαινα»: Επένδυση 1,4 δισ. στα ναυπηγεία

Το σχέδιο της ONEX και της αμερικανικής DFC για τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Οι φρεγάτες, η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας και η κατάκτηση ισχυρής θέσης στο διεθνή ανταγωνισμό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιμάνια: Το αμερικανικό σχήμα για Αλεξανδρούπολη - Καβάλα

Κοινοπραξία υπό την ομπρέλα της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC, με συμμετοχή του fund Black Summit και ευρωπαϊκού λιμένα μπαίνει στο διαγωνισμό. Δεν εκδηλώνει ενδιαφέρον η ONEX, αφοσιώνεται στα ναυπηγεία.
elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γρήγορες κινήσεις για εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Μέσα στον Οκτώβριο ολοκληρώνεται ο νομικός και οικονομικός έλεγχος που έχει ζητήσει η αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC. Σχεδιάζονται επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του ναυπηγείου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλη επένδυση στα Ναυπηγεία Σύρου για την αύξηση της δυναμικότητας

Σε αγορά νέας δεξαμενής προχωρά η ONEX Shipyards με δαπάνη 15 εκατ. ευρώ, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τα πλοία που... κάνουν ουρές. Στήριξη στα ναυπηγεία και από τους Έλληνες εφοπλιστές.