ΓΔ: 825.02 0.95% Τζίρος: 57.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Erga

Κόντρα Intrakat – ΕΡΓΟΣΕ για τη σήραγγα Σεπολίων

Η σύμβαση για την υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια έχει υπογραφεί από τον Νοέμβριο 2018. Μέχρι σήμερα δεν έχει πει... καρφί και οι ανάδοχοι έχουν εγείρει πρόσθετες απαιτήσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ.

Για πολλά χρόνια ακόμα θα συνεχίζεται η ταλαιπωρία των κατοίκων υποβαθμισμένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας που βλέπουν τις γειτονιές του να κόβονται στα δύο από τη σιδηροδρομική γραμμή. Αν και η σύμβαση για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων έχει υπογραφεί από τις 15 Νοεμβρίου 2018 μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σχεδόν ούτε καρφί και η ανάδοχος κοινοπραξία έχει εγείρει πρόσθετες απαιτήσεις που ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ.

Η σύμβαση για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) - Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2018. Η ανάδοχος κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Εργα είχε προσφέρει έκπτωση σχεδόν 46% επί του προϋπολογισμού του έργου που έφτανε τα 122 εκατ. ευρώ. Με τη σύμβαση δεσμεύτηκε, δηλαδή πως θα κατασκευάσει το σύνθετο έργο σχεδόν με τα μισά λεφτά, δηλαδή με 66,6 εκατ. ευρώ σε 52 μήνες.

Έχουν περάσει σχεδόν 20 μήνες και έχουν γίνει ελάχιστα. Λίγες εβδομάδες μετά την υπογραφή της σύμβασης έστειλε πολυσέλιδο υπόμνημα όπου παρουσίαζε τα προβλήματα των μελετών που είχαν κάνει οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ που δημοπράτησε το έργο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι απαιτήσεις της κοινοπραξίας για αναθεώρηση σύμβασης κινούνται σε επίπεδα άνω των 20 εκατ. ευρώ.

Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες, στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο. Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών αποτελούσε για πολλά χρόνια αίτημα των κατοίκων της περιοχής που βλέπουν τώρα να πηγαίνει προς τα πίσω. Επιπλέον, το έργο θα οδηγούσε στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού, που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηροδρόμου, της απόδοσης μιας κεντρικής πράσινης νησίδας στην γειτονιά, της ελαχιστοποίησης της όχλησης του θορύβου και της  βελτίωσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας. Προς το παρόν, οι κάτοικοι θα περιμένουν για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην κυβέρνηση περνά το μπαλάκι για το μεγάλο έργο του Μετρό

Δεκτές φέρεται να έχει κάνει το ΣτΕ και τις δύο αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων από τις ανταγωνιστικές κοινοπραξίες για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το υπουργείο Υποδομών θα αποφασίσει αν θα ακυρωθεί ο διαγωνισμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ουρές κοντέινερ στον Πειραιά φέρνει το «ξύπνημα» της Ασίας

Τα λιμάνια της Ευρώπης υποδέχονται τα πρώτα φορτία από τα εργοστάσια της Ασίας που έφυγαν στις αρχές Μαρτίου, αλλά στο μεταξύ μεγάλος αριθμών παραγγελιών έχουν ακυρωθεί και τα κοντέινερ μένουν «μετέωρα».