ΓΔ: 1357.3 -2.40% Τζίρος: 150.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
factoring
Πηγή: Shutterstock

Ρευστότητα σε μικρομεσαίες με την ευελιξία του factoring

Επιχειρήσεις με τζίρο έως 10 εκατ. ευρώ μπορούν να προεξοφλήσουν τιμολόγια με βασικό κριτήριο την φερεγγυότητα των πελατών τους. Τι δηλώνει στο Business Daily ο διευθύνων σύμβουλος της Flexflin.

Στην παροχή ρευστότητας μέσω του factoring ακόμα και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο με τζίρο έως 10 εκατ. ευρώ παρέχει η εταιρεία Flexfin. Όπως αναφέρει η εταιρεία παρέχει υπηρεσίες χρηματοδότησης και διαχείρισης απαιτήσεων σε επιχειρήσεις μέσω μιας φιλικής προς το χρήστη ηλεκτρονικής πλατφόρμας και όπως τονίζουν οι ιδρυτές της πρόκειται για την μόνη ανεξάρτητη εταιρεία factoring στην Ελλάδα η οποία έχει αδειοδοτηθεί και εποπτεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Αναφερόμενος στην σημερινή κατάσταση της αγοράς σε Ελλάδα και Κύπρο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Βρανόπουλος υπογραμμίζει, μιλώντας στο Business Daily, ότι πρόκειται για αγορές που έχουν τις πλέον μακροχρόνιες απαιτήσεις στην Ευρώπη με μέσο όρο 90-100 ημέρες. Γεγονός που όπως επισημαίνει, δημιουργεί μεγάλη ανάγκη για το factoring.

«Στην Ελλάδα, λόγω του εποπτικού πλαισίου, οι θυγατρικές εταιρείες factoring των τραπεζών αποτελούσαν τη μόνη επιλογή για τέτοιου είδους χρηματοδότηση οι οποίες θέτουν αρκετούς περιορισμούς. Παρ’ όλα αυτά η αγορά του factoring είναι σήμερα κοντά στα 2 δις ανοιχτά υπόλοιπα, χρηματοδοτώντας ετήσιο τζίρο πάνω από 13 δις, και ιστορικά έχει υπάρξει μια αποδοτική αγορά για τις εταιρείες του κλάδου. Πιστεύουμε ότι υπάρχει πολύς χώρος για ανάπτυξη της αγοράς και αύξηση του αριθμού πελατών που επωφελούνται του factoring, και σε αυτό το πλαίσιο κινούμαστε», σημειώνειο CEO της εταιρείας.

Τα οφέλη της υπηρεσίας

Όπως αναφέρει ο κ. Βρανόπουλος το factoring επιτρέπει την προεξόφληση ενός τιμολογίου νωρίτερα από το συμφωνημένο μεταξύ πωλητή και αγοραστή. Ενέργεια που με τη σειρά της αυξάνει τη ρευστότητα του πωλητή την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει για ανάπτυξη νέων πωλήσεων, επενδύσεις, πληρωμή ΦΠΑ ή κεφάλαιο κίνησης. Επειδή προεξοφλείται μια απαίτηση τρίτου δίνεται βάρος στην πιστοληπτική αξιολόγηση της απαίτησης αυτής.

«Έτσι εάν μια εταιρεία από μόνη της δεν πληροί τα κριτήρια δανεισμού των τραπεζών για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. νεοσύστατη, μικρό μέγεθος, πρόσφατη ζημιογόνα χρήση κλπ) τότε εφόσον πωλεί σε φερέγγυο αγοραστή το factoring μέσω της Flexfin μπορεί να λάβει χρηματοδότηση καθώς εμείς θέτουμε μεγάλο βάρος στη φερεγγυότητα του αγοραστή. Πέραν αυτού μέσω του factoring ο πελάτης λαμβάνει και υπηρεσίες διαχείρισης και είσπραξης απαιτήσεων, οπότε για παράδειγμα δεν χρειάζεται πια να παρακολουθεί καθημερινά πληρωμές ή να παραλαμβάνει επιταγές και να τις καταθέτει – όλα αυτά τα αναλαμβάνει η Flexfin. Τέλος το factoring είναι ένα προϊόν βιώσιμης χρηματοδότησης γιατί δεν επιτρέπει τον υπερδανεισμό μιας και εξ ορισμού δεν μπορεί να ξεπεράσει τις υφιστάμενες πωλήσεις» υποστηρίζει ο κ. Βρανόπουλος.

«Η Flexfin απευθύνεται σε οποιαδήποτε επιχείρηση επιζητεί ρευστότητα και πουλάει με πίστωση σε έναν ή περισσότερους φερέγγυους πελάτες. Εταιρείες δηλαδή που συνήθως περιμένουν μήνες για να εξοφληθούν τιμολόγια τους, μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους μπροστά. Η εταιρεία έχει πλήρως ευέλικτο μοντέλο σε σχέση με τους πιθανούς πελάτες χωρίς περιορισμούς πχ σε τύπο εταιρείας (ΑΕ, ΕΕ, ΙΚΕ, ατομικές επιχειρήσεις και άλλες), ή μέγεθος (έχουμε πελάτες εταιρείες με τζίρο κάτω από 100χιλιάδες ετησίως και άλλες με πάνω από 10 εκατ). Επίσης εξετάζουμε και αιτήματα εταιριών με κάποιο δυσμενές στοιχείο στο ιστορικό τους (πχ Τειρεσία). Βασικό κριτήριο αποτελεί η φερεγγυότητα και το μέγεθος των πελατών κάποιας επιχείρησης - προεξοφλούμε οφειλές μεγάλων εταιρειών»

Βήματα χρηματοδότησης

Όπως υποστηρίζει ο κ. Βρανόπουλος δεν υπάρχει όριο στη χρηματοδότηση. «Έχουμε πελάτη που έχει συνολική χρηματοδότηση κάτω από 10 χιλιάδες ευρώ και άλλον με χρηματοδότηση μισό εκατομμύριο. Το πλεονέκτημα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας είναι ότι επιτρέπει την πιο εύκολη και αποδοτική διαχείριση μεγάλου όγκου τιμολογίων επιτρέποντας μας να είμαστε πολύ πιο ευέλικτοι και να μη θέτουμε τέτοιου είδους περιορισμούς» λέει χαρακτηριστικά

Οι ενδιαφερόμενοι κάνουν μια δήλωση ενδιαφέροντος στην ιστοσελίδα της εταιρείας και αναφέρουν βασικά στοιχεία της εταιρείας τους καθώς και κάποιους ενδεικτικούς πελάτες τους.

Σε δεύτερη φάση κι εφόσον υπάρχει πεδίο συνεργασίας, η εταιρεία ζητάει κάποια πιο αναλυτικά στοιχεία για τις πωλήσεις του (τζίρους, περιόδους πίστωσης) για τους πελάτες που ζητείται προεξόφληση, ώστε να στείλει η εταιρεία μια οικονομική προσφορά.

Εφόσον ο πελάτης συμφωνήσει, προσκομίζει τα νομιμοποιητικά του έγγραφα (τα τυπικά που ζητούνται και για άνοιγμα λογαριασμού σε τράπεζα) και υπογράφεται η σύμβαση. Όλα μπορούν να γίνουν εξ’αποστάσεως και ηλεκτρονικά, ενώ η όλη διαδικασία δεν ξεπερνά τις 2 εβδομάδες εφόσον φυσικά τα έγγραφα προσκομιστούν εγκαίρως.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Attica Bank: Nέα σειρά χρηματοδοτικών προϊόντων για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

Η σειρά «Attica Hospitality» προσφέρει ειδικά χρηματοδοτικά προϊόντα, βραχυπρόθεσμων και μεσομακροπρόθεσμων πιστοδοτήσεων, σχεδιασμένα για να καλύπτουν τις ανάγκες κάθε μικρομεσαίας ξενοδοχειακής επιχείρησης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς έγινε digital ο Χρυσός Οδηγός, ποιες νέες υπηρεσίες θα παρέχει

Ο Χρυσός Οδηγός από το 2024 προσθέτει νέες υπηρεσίες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με στόχο να ενισχύουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα. Τι δηλώνει στο BD ο διευθύνων σύμβουλος, Αθανάσιος Ράπτης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εθνική: Το Ταμείο Ανάκαμψης αξιοποιούν οι μισές επενδυτικά ενεργές ΜμΕ

Tο ½ των ΜμΕ με ενεργά επενδυτικά σχέδια (27% του συνολικού τομέα) στοχεύει ή ήδη αξιοποιεί σχετικούς πόρους, δημιουργώντας ισορροπημένες χρηματοδοτικές δομές ιδίων κεφαλαίων, δανείων και επιδοτήσεων.