ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Σιδηροδρομικό έργο 573 εκατ. ευρώ ανέλαβε η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος «Apata – Cata» της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria.

Στην υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) στη Ρουμανία προχώρησε η ΑΚΤΩΡ, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις εταιρείες Alstom (20%) και Arcada (20%).

Η σχετική σύμβαση υπεγράφη την Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου, στο Βουκουρέστι, μεταξύ του γενικού διευθυντή της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Ρουμανίας (CFR), κ. Ioan Pintea και του διευθύνοντος συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρου Εξάρχου, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού της Ρουμανίας, κ. Ludovic Orban, του Ρουμάνου υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Επικοινωνιών, κ. Lucian Bode, του περιφερειακού διευθυντή της ΑΚΤΩΡ, κ. Πάρι Καλλιτσάντση, καθώς και εκπροσώπων της αναδόχου κοινοπραξίας.

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος «Apata – Cata» της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέως φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της ήδη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η κατασκευή νέων δομικών έργων (σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες και αποχετευτικοί αγωγοί). Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης της υπάρχουσας γραμμής, ανακατασκευής τριών σταθμών, εκσυγχρονισμού των τοπικών διασταυρώσεων, ηλεκτροδότησης, καθώς και αναβάθμισης των συστημάτων σηματοδότησης και επικοινωνιών.

Το σημαντικότερο τμήμα του έργου αποτελεί η κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων, συνολικού μήκους 24 χιλιομέτρων, οι οποίες θα κατασκευαστούν με τη χρήση τεσσάρων μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (EPB-TBM), με διάμετρο εκσκαφής 9,80 μ. Η ολοκλήρωση των εργασιών, εντός διαστήματος 48 μηνών σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ω και 160 χλμ./ω αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων «Brasov – Apata» και«Cata – Sighisoara», με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξάρχου: Η Ρουμανία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την Άκτωρ

Όπως τόνισε ο CEO της Άκτωρ, η εταιρεία είναι παρούσα στη Ρουμανία εδώ και 20 χρόνια και ενισχύθηκε το τελευταίο διάστημα με σημαντικά κεφάλαια, ώστε να επιταχύνει την εκτέλεση των έργων της στη χώρα.
Aktor-Romania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Άκτωρ κατασκευάζει σιδηροδρομικές σήραγγες στη Ρουμανία, αξίας 573 εκατ.

Το τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξάρχου: Πώς άλλαξε πλήρως η Intrakat, οι επόμενες κινήσεις ανάπτυξης

Ο κ. Εξάρχου σημείωσε ότι οι μέτοχοι της Intrakat ήρθαν για να μείνουν και να ολοκληρώσουν το όραμά για τη δημιουργία της ισχυρότερης, της μεγαλύτερης και της υγιέστερης τεχνικής εταιρείας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
businessdaily-Staikouras-Exarchoy
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άκτωρ: Επιταχύνεται η κατασκευή του τμήματος Καραίικα – Γαστούνη

O στόχος είναι να παραδοθεί το τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος, τον Μάρτιο του 2025 και να ενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, προσφέροντας μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης στη Δυτική Πελοπόννησο.
businessdaily-Aktor-Metro-Thessaloniki
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τον Νοέμβριο παραδίδει η Άκτωρ το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο πρόεδρος και CEO της Άκτωρ Αλ. Εξάρχου δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Α. Αρανίτης: Θέλουμε πόρους, ώριμες μελέτες και υποστήριξη της πολιτείας

Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat και της Άκτωρ έκανε έκκληση σε κράτος και κατασκευαστικό κλάδο να εξετάσουν σοβαρά ποια είναι τα έργα που πραγματικά έχει ανάγκη η Ελλάδα και από κοινού να βρουν τις βέλτιστες λύσεις χρηματοδότησης και κατασκευής.