Σιδηροδρομικό έργο 573 εκατ. ευρώ ανέλαβε η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος «Apata – Cata» της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria.

Στην υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) στη Ρουμανία προχώρησε η ΑΚΤΩΡ, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις εταιρείες Alstom (20%) και Arcada (20%).

Η σχετική σύμβαση υπεγράφη την Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου, στο Βουκουρέστι, μεταξύ του γενικού διευθυντή της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Ρουμανίας (CFR), κ. Ioan Pintea και του διευθύνοντος συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρου Εξάρχου, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού της Ρουμανίας, κ. Ludovic Orban, του Ρουμάνου υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Επικοινωνιών, κ. Lucian Bode, του περιφερειακού διευθυντή της ΑΚΤΩΡ, κ. Πάρι Καλλιτσάντση, καθώς και εκπροσώπων της αναδόχου κοινοπραξίας.

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος «Apata – Cata» της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέως φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της ήδη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η κατασκευή νέων δομικών έργων (σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες και αποχετευτικοί αγωγοί). Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης της υπάρχουσας γραμμής, ανακατασκευής τριών σταθμών, εκσυγχρονισμού των τοπικών διασταυρώσεων, ηλεκτροδότησης, καθώς και αναβάθμισης των συστημάτων σηματοδότησης και επικοινωνιών.

Το σημαντικότερο τμήμα του έργου αποτελεί η κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων, συνολικού μήκους 24 χιλιομέτρων, οι οποίες θα κατασκευαστούν με τη χρήση τεσσάρων μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (EPB-TBM), με διάμετρο εκσκαφής 9,80 μ. Η ολοκλήρωση των εργασιών, εντός διαστήματος 48 μηνών σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ω και 160 χλμ./ω αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων «Brasov – Apata» και«Cata – Sighisoara», με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

marina_alimos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Άκτωρ Παραχωρήσεις η Μαρίνα Αλίμου, με τίμημα 57,5 εκατ. ευρώ 

Η συνολική αξία της συμφωνίας υπερβαίνει τα 177 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει το εφάπαξ καταβλητέο ποσό κατά την έναρξη της παραχώρησης, την ετήσια αμοιβή παραχώρησης και ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας. 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σιδηροδρομικό έργο 573 εκατ. ευρώ ανέλαβε η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία

Τη δραστηριότητά της στη Ρουμανία επέκτεινε ακόμα περισσότερο η ΑΚΤΩΡ, αναλαμβάνοντας σιδηροδρομικό έργο 573 εκατ. ευρώ. Έργα αξίας 1,4 δισ. ευρώ εξασφάλισε η εταιρεία στη χώρα σε διάστημα 1 έτους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τρ. Πειραιώς: Εξετάζουμε διαφορές επιλογές για εξυγίανση ισολογισμού

Σε συνέχεια δημοσιευμάτων για αίτημα των μετόχων για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 800 εκατ. ευρώ η Τράπεζα επισημαίνει ότι θα ενημερώσει αρμοδίως το επενδυτικό κοινό εάν και εφόσον ληφθούν αποφάσεις.