ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
limani_thessaloniki
Λιμένας Θεσσαλονίκης, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων. Πηγή: ΟΛΘ

Αναμέτρηση του ΟΛΘ με Αμερικανούς για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Προσφορά στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να καταθέσει ο ΟΛΘ, παρότι η αμερικανική διπλωματία στηρίζει ανοικτά την κοινοπραξία της Black Summit και υπογραμμίζει την πολύπλευρη στρατηγική σημασία του λιμένα.

Σε επιχειρηματικό «ντέρμπι» με διπλωματικές προεκτάσεις εξελίσσεται ο διαγωνισμός για την πώληση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, καθώς ο ΟΛΘ ετοιμάζεται να διεκδικήσει τα δύο λιμάνια που έχουν στρατηγική σημασία για τους Αμερικανούς, «κοντράροντας» το σχήμα του αμερικανικού fund Black Summit και ευρωπαϊκής εταιρείας διαχείρισης λιμένων, που έχει ανακοινωθεί από τον Αμερικανό πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ, ότι θα κατέλθει στο διαγωνισμό.

Η διοίκηση του οργανισμού ετοιμάζεται, κατά πληροφορίες, να συμμετάσχει και στους τρεις διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση των Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας καθώς και για την παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Καβάλας. Χθες η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ επισημοποίησε πως θα υπάρξει παράταση και στους τρεις διαγωνισμούς αν και αρχικά οι προσφορές αναμένονταν την Πέμπτη. Συγκεκριμένα, για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης η εκδήλωση ενδιαφέροντος προγραμματίστηκε για τις 16 Οκτωβρίου, για την υπο-παραχώρηση του Φίλιππος Β στο λιμάνι της Καβάλας για τις 23 Οκτωβρίου και για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας για τις 30 Οκτωβρίου.

Η διεκδίκηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας από τον ΟΛΘ έχει σοβαρές διπλωματικές προεκτάσεις, καθώς το 67% των μετοχών του ΟΛΘ, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της αμερικανικής πλευράς, έχει περάσει στον έλεγχο της κοινοπραξίας South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, στην οποία μετέχουν η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners GmbH, η Belterra Investments Ltd., συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη και η γαλλική Terminal Link SAS.

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ έχει εμπλακεί ανοικτά στο διαγωνισμό πριν ακόμη κατατεθούν προσφορές. Ο Τζέφρι Πάιατ έριξε με δηλώσεις του, στις 23 Ιουλίου, το βάρος της αμερικανικής διπλωματίας υπέρ της αμερικανικής κοινοπραξίας που θα διεκδικήσει το λιμάνι, τονίζοντας ότι η κρατική αναπτυξιακή τράπεζα Development Finance Corporation έχει αναγνωρίσει τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας ως «στρατηγικές προτεραιότητες». Και δηλώνοντας «υπερήφανος» για το γεγονός ότι το επενδυτικό fund Black Summit Financial έχει σχηματίσει μια ισχυρή κοινοπραξία διεκδίκησης των λιμένων με Αμερικανούς επενδυτές, Έλληνες συμμετέχοντες και ένα διαχειριστή λιμένων από την Ευρώπη.

Εξάλλου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στις κοινές του δηλώσεις με τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών, Μάικ Πομπέο, τόνισε ιδιαίτερα τη σημασία της Αλεξανδρούπολης στην ελληνοαμερικανική συνεργασία, υπογραμμίζοντας ότι αυτή «διευρύνεται και σε άλλα πεδία και σε άλλες περιοχές. Όπως στην Αλεξανδρούπολη, η οποία ήδη εξελίσσεται σε κόμβο μεταφοράς αμερικανικού φυσικού αερίου προς την ηπειρωτική Ευρώπη. Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη. Εκεί, όπως ξέρετε, κατασκευάζεται πλωτή μονάδα επεξεργασίας φυσικού αερίου, επαναεριοποίησής του για να είμαι πιο ακριβής και ταυτόχρονα δρομολογείται και η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Την ίδια τύχη θα έχει και το λιμάνι της Καβάλας».

Τονίζεται, εξάλλου, ότι για την αμερικανική πλευρά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει, εκτός της οικονομικής, και μεγάλη αξία στο πλαίσιο των στρατιωτικών σχεδιασμών για την ανάσχεση της ρωσικής επιθετικότητας στην Αν. Ευρώπη (επιχείρηση "Atlantic Resolve). Ήδη αξιοποιείται για τη μεταφορά στρατιωτικών μονάδων και προμηθειών για την υποστήριξη της επιχείρησης Atlantic Resolve, αλλά και για τη στάθμευση μονάδων του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού. Τον Ιούλιο οργανώθηκε μεγάλη επιχείρηση μεταφοράς αμερικανικών δυνάμεων στην Αν . Ευρώπη μέσω της Αλεξανδρούπολης και η υποδοχή τους στην Αλεξανδρούπολη έγινε σε ειδική τελετή με τη συμμετοχή του υπουργού Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου και του Αμερικανού πρέσβη.

Προσφορές για την επέκταση του 6ου προβλήτα

Την ίδια ώρα, ο ΟΛΘ προχωρά το πρόγραμμα επέκτασης των εγκαταστάσεών του. Τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου θα κατατεθούν οι προσφορές των έξι κοινοπραξιών που έχουν προκριθεί στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για το μεγάλο έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα λιμενικά έργα στην Ελλάδα για το οποίο η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με τις Rover Maritime SL και HDK, η Archirodon Group, μια κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Intrakat – Intercantieri Vittadello – Sales, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Etermar – NV Besix και η κοινοπραξία Acciona Construccion – Dredging International.

Αυξημένα έσοδα το α' εξάμηνο

Χθες, ο ΟΛΘ ανακοίνωσε πως κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2020. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 34,69 εκατ. ευρώ, με 2,9 εκατ. πρόσθετα έσοδα προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή αύξηση 14,3%, αλλά και ταυτόχρονη μείωση 1,2 εκατ. από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου. Στον οργανισμό υποστηρίζουν πως οι παράγοντες που συνέβαλλαν στην αύξηση των εσόδων όσον αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, είναι κυρίως η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών στις διακινήσεις εξαγωγών από το 4ο τρίμηνο του 2019, καθώς και η αναδιάρθρωση της τιμολόγησης των υπηρεσιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιούνιο του 2019. 

Τα κέρδη μετά τους φόρους ανήλθαν σε 7,8 εκατομμύρια το 2020 έναντι 8 εκατομμυρίων αντίστοιχο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως του 2,4%. Το ενδιαφέρον είναι πως η αύξηση του λειτουργικού κόστους αφορά «έξοδα και δαπάνες που προέκυψαν από την καταβολή αποζημίωσης στελεχών που αποχώρησαν, σύμφωνα με την απόφαση της τακτικής Γενικής Συνέλευσης στις 30.06.2020».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιοι όμιλοι διεκδικούν τα έργα αναβάθμισης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Θέμα ημερών είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τις κοινοπραξίες που έχουν περάσει στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με κινεζικό πληροφοριακό σύστημα αναβαθμίζεται το λιμάνι Θεσσαλονίκης

συμφωνία ανάμεσα στον ΟΛΘ και τον κινεζικό όμιλο China Merchants Port για την εγκατάσταση ενός υπεσύγχρονου πληροφοριακού συστήματος, μέσω του οποίου θα ελέγχονται και θα εκτελούνται όλες οι λειτουργίες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδυτικό άνοιγμα στη Σερβία εξετάζει η διοίκηση του ΟΛΘ

Ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης, δήλωσε ότι εξετάζεται επένδυση στην Σερβία για την ανάπτυξη σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ανάλογου μεγέθους με το ίδιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ Α.Ε: Αυξήθηκαν σε 85,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα του Ομίλου το 2023

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε σημαντική αύξηση άνω του 12% (στα 59,8 εκατ. ευρώ), επίσης στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.