Φώτο: Shutterstock

Σε τροχιά επέκτασης η Fourlis με νέα IKEA και Intersport

Εγκαινιάζεται στον Πειραιά νέο κατάστημα IKEA, ενώ τέθηκε σε λειτουργία outlet της Intersport στη λεωφόρο Κηφισού. Ενισχύονται συνεχώς τα ηλεκτρονικά κανάλια πωλήσεων του ομίλου.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκαινιαστεί το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στον Πειραιά από τον όμιλο Φουρλή. Το νέο κατάστημα καλύπτει εμβαδόν 1850 τμ, και εντάσσεται στη νέα φιλοσοφία της εταιρείας για την δημιουργία καταστημάτων μικρού και μεσαίου μεγέθους μέσα στον ιστό της πόλης. Η σχετική στρατηγική του ομίλου ξεδιπλώθηκε ήδη προ ενός μηνός, με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος μικρού μεγέθους ΙΚΕΑ στην Βάρνα της Βουλγαρίας. Το νέο κατάστημα, συνολικού εμβαδού 8.000 τμ, βρίσκεται στο Delta Planet Mall και διαθέτει μία συλλογή από περισσότερα από τρεισήμισι χιλιάδες προϊόντα αξεσουάρ και έπιπλα διαθέσιμα για άμεση αγορά. 

Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός του ομίλου περιλαμβάνει το άνοιγμα πέντε μεσαίων και 10 μικρών καταστημάτων ΙΚΕΑ σε Ελλάδα και Βουλγαρία σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας, ενώ διεθνώς, προβλέπεται η λειτουργία 50 νέων μικρότερων σημείων μέσα στο επόμενο έτος. Το επόμενο άνοιγμα ενός τέτοιου καταστήματος από τον όμιλο Φουρλή τοποθετείται χρονικά στο τέλος του 2021. Παράλληλα, ενισχύεται το ηλεκτρονικό κατάστημα της σουηδικής αλυσίδας, οι πωλήσεις του οποίου συνεισφέρουν πλέον ποσοστό 15% επί του συνολικού τζίρου από 10% που ήταν στην αρχή του χρόνου, ενώ και διεθνώς, ο σουηδικός κολοσσός ανακοίνωσε αύξηση κατά 45% του ποσοστού των ηλεκτρονικών πωλήσεων φέτος, από 11% που ήταν το 2019. 

Σε γενικές γραμμές πάντως, από την επανέναρξη της λειτουργίας των καταστημάτων, η εικόνα είναι μεικτή σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της ΙΚΕΑ στην χώρα μας. Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, ο Ιούνιος κατέγραψε αύξηση πωλήσεων για να ακολουθήσουν υποτονικά ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, με μονοψήφια πτώση του τζίρου σε ετήσια βάση, αλλά και ο Σεπτέμβριος που δεν είχε την προσδοκώμενη δυναμική. Παράλληλα, η αλυσίδα αντιμετωπίζει ακόμη κάποια προβλήματα εφοδιασμού, με συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων να εμφανίζουν ελλείψεις, εξαιτίας του lockdown που επιβλήθηκε στην Κίνα την περασμένη άνοιξη, το οποίο επηρρέασε τις παραδόσεις του Αυγούστου. Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η ΙΚΕΑ είχε μειωμένες πωλήσεις κατά 20% συνολικού ύψους 106 εκατ ευρώ, και ζημιές προ φόρων 1 εκατ ευρώ.

Επαναγορά επίπλων από την IKEA

Σε διεθνές επίπεδο πάντως, η σουηδική αλυσίδα ανακοίνωσε μόλις χθες το λανσάρισμα ενός παγκόσμιου προγράμματος Buy Back (επαναγοράς) παλιών επίπλων ΙΚΕΑ, με στόχο την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε ό,τι αφορά την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, απομακρυνόμενη από την έως τώρα στρατηγική των “αναλώσιμων’ επίπλων. Το πρόγραμμα ξεκινάει στις 24 Νοεμβρίου στην Βρετανία, με αφορμή το Black Friday, και θα τρέξει σε ακόμη 26 χώρες (εκτός της Ελλάδας προς το παρόν), μεταξύ των οποίων η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία, η Ιαπωνία και η Ρωσία.

Στη βάση αυτού, οι καταναλωτές θα μπορούν, επιστρέφοντας προς ανακύκλωση ένα παλιό έπιπλο της αλυσίδας, να αποκτήσουν πίστωση έως και 50% της αξίας του για μελλοντικές αγορές στην ΙΚΕΑ. Ο σουηδικός κολοσσός εξετάζει επίσης το λανσάρισμα μίας συνδρομητικής υπηρεσίας ενοικίασης επίπλων, ενώ με στόχο να καταστεί απολύτως κυκλικός μέχρι το 2030, το πρώτο κατάστημα second hand επίπλων πρόκειται να λειτουργήσει στην Σουηδία πριν το τέλος του χρόνου. Σημειώνεται ότι διεθνώς η ΙΚΕΑ είχε ετήσια έσοδα ύψους 39,6 δις ευρώ φέτος έναντι 41,3 δις ευρώ το 2019

Νέο outlet από την Intersport

Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Intersport, το πρώτο outlet σημείο εγκαινιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στον νέο εμπορικό προορισμό επί της λεωφόρου Κηφισού, που αναπτύσσεται από την Hines στο παλιό κτίριο της κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη, ενώ στο τέλος του μήνα ένα νέο corner 300 τμ της αλυσίδας αναμένεται να δημιουργηθεί μέσα στο πολυκατάστημα Factory Outlet του αεροδρομίου.

Προτεραιότητα για τον όμιλο Φουρλή στην παρούσα φάση είναι η βέλτιστη αξιοποίηση της δυναμικής των φυσικών καταστημάτων σε συνδυασμό με το online κανάλι, με επίκεντρο την καλύτερη διαχείριση του κόστους. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις για τις αλυσίδες αθλητικών ειδών Intersport και Athlete’s Foot συνεισφέρουν ποσοστό 10%-11% επί του τζίρου, από 5% προ πανδημίας, καταγράφοντας αξιόλογη δυναμική καθώς εμπλουτίζουν την εμπειρία του πελάτη, εντός κι εκτός του φυσικού καταστήματος, κι εναρμονίζουν τον όμιλο με την πολυκαναλική προσέγγιση που επιδιώκει. 

Σημειώνεται ότι η λιανική αθλητικών ειδών είχε μειωμένες πωλήσεις κατά 28% το πρώτο εξάμηνο του 2020, ύψους 53, 6 εκατ ευρώ και ζημιές προ φόρων ύψους 6,3 εκατ ευρώ. Ο όμιλος Φουρλή ελέγχει 138 καταστήματα των αλυσίδων Intersport και Athlete’s Foot σε Ελλάδα, Ρουμανία, Τουρκία, Βουλγαρία και Κύπρο διατηρώντας ενεργό και το κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε αυτές τις χώρες. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

moustakas
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χριστούγεννα με αυξημένες αγορές παιχνιδιών «βλέπει» ο Ν. Μουστάκας

Ο επικεφαλής της ομώνυμης αλυσίδας εκτιμά ότι οι γονείς θα επιχειρήσουν να «αποζημιώσουν» τα παιδιά τους για τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν για την πανδημία. Νέο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύσκολο για την Jumbo το κρίσιμο τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου

Πτώση πωλήσεων 5% αναμένεται να καταγράψει η Jumbo το τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου συγκεντρώνεται το 35% των ετήσιων εσόδων. Ανθεκτικό το επιχειρηματικό μοντέλο, σύμφωνα με την Παντελάκης Securities.